Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiene

Fiene

17-04-2012 om 18:10

Vloer, white wax of niet? houten vloer bewerken

Ik heb een houten vloer liggen, planken en die willen we gaan schuren. Hij is echt toe aan een opknap beurt. Daarna wil ik hem laten behandelen met white wax, dat je een beetje zo een vale witte tint krijgt. Nu had ik vanmiddag een vloerenman en die raade mij het af. We hebben een gezin met vijf kinderen, met honden en katten en hij zag het niet zo zitten met onderhoud.
Wat is nu wijsheid? schuren en er een naturel wax op aanbrengen. ? dus zonder kleur. Of toch gewoon voor de white wax gaan?
ik weet het niet meer. Volgens hem had je van rubio monocoat een goed produkt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

17-04-2012 om 18:40

Wat bedoelde hij dan?

Hoezo kan het niet met onderhoud? Dat het snel slijt, of vind hij dat jij dan te vaak moet dweilen of stofzuigen ofzo?
Ik heb boven een spierwitte laminaatvloer liggen en dat zou ik inderdaad niet aanraden in de woonkamer, tenzij je goed tegen rommelig kan of graag 5x per dag swiffert
Het enige waar ik over zou twijfelen is, hoe gaat het whitewash overkomen, is het zoals je leuk lijkt? Ik heb een houten tafel met whitewash beits behandeld en hij is niet geworden zoals ik in mijn hoofd had. (te roodbruinig, helemaal niet steigerhout-achtig) maar goed, dat was voor een buitentafel, en jammer dan maar. Misschien kan je ergens een plank uitproberen? (onder de bank of in een hoekje ofzo?) kijken hoe dat overkomt? Ik zou niet meteen gaan voor een optie die je eigenlijk niet wilde (dus zonder kleur)

Angela67

Angela67

18-04-2012 om 10:49

Luistert nauw denk ik

Fiene,
ik heb niet dezelfde actie gedaan, maar in 'eigen beheer' geprobeerd iets met white wax van osmo onze licht eiken vloer een witte 'touch' te geven. . . Ben heel snel gestopt en zie nog de witte vegen die ik liever niet had gezien. Niet zozeer om wat jij noemt (wit/besmettelijk etc) maar omdat het volgens moeilijk is om het goed en mooi te krijgen.

Ik denk dat je het inderdaad door een professional moet laten doen. Ook moet je hele kamer leeg om de poging in ieder geval egaal te laten worden.
Ik had met een handschuurmachine de keukenvloer voorzichtig opgeschuurd en de boel was natuurlijk goed schoon. Ik ben voorzichtig begonnen, maar het was heel moeilijk uit te smeren/vegen, laat staan dat je met een boenmachine het nog mooi zou krijgen. En juist in die hoekjes zijn boenmachines niet goed te gebruiken.

Dus aan de ene kant ligt het er zeker aan dat ik geen professional ben, en misschien is het nogal 'dik' spul en is het dan extra moeilijk, maar ik was fiks ontgoocheld. Het was echt alsof ik met witte verf had geknoeid en geprobeerd had het op te vegen .... Heb met schuren wel weer veel weggekregen maar ik heb wel spijt dat ik het zo gedaan heb.

als jij nou wel slaagt, laat het even weten dan weet ik hoe het moet aanpakken.
Groet,
Angela

Fiene

Fiene

18-04-2012 om 11:10

Monocoat van rubio

Bedankt Angela en Merel voor jullie reacties. Ik wil het inderdaad door iemand laten doen. en ik ben nu zo ver dat ik wil gaan werken met rubio monocoat, dat hoeft er maar een keer op. en kun je uit 40 kleuren kiezen, maar ja welke?
Ik ben heel benieuwd naar mensen die zo een witte vloer hebben liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.