Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vlo bij hond

ik vond zaterdag een vlo bij onze hond. De eerste in 17 jaar honden hebben dus nieuw voor me. Ik heb haar behandeld en ook de mand gesprayd. Niets meer gevonden met kammen.
Maar...moet ik nu al een preventieve pipet gebruiken of wacht je daar dan mee? Hoe lang?
De hond waar ze het van gekregen heeft heeft er nml erg veel?( is wel ook behandeld)

Wie helpt me uit vlooienvraagland

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pipetje nu doen

en flink kammen om te kijken of je er meer van af kan vangen. Voor elke vlo die je ziet is de grootschalige familie er van ook aanwezig. Vlooienbandje in de stofzuigerzak doen en elke dag alles goed zuigen.

Ik heb altijd poezen gehad, maar ik neem aan dat de situatie het zelfde is. Hier wordt de poes elk half jaar gevaccineerd bij de dierenarts tegen vlooien (ik heb al wat plagen gehad, vreselijk). De druppels in de nek werktte hier op een gegeven moment niet meer (vlooien zijn immuun geworden tegen de merken die al langer op de markt zijn).

Knutselkei

Knutselkei

21-09-2011 om 11:07 Topicstarter

Ik hoop dat er maar 1 was

ik heb vanaf zaterdag elke dag de hond 2 keer gekamd( die vond t wel lekker)
Ze krabt nu ook niet meer. Het is een hond die snel allergisch reageert dus ik ben wel voorzichtig met dingen uit proberen.Ik geef haar dus vanavond dan de preventieve pipet.
Exil bv geeft een heftige reactie. Dierenarts raadde toen ze jonger was aan om niets te gebruiken tot ze wat had, ik heb haar alleen voordat ze naar het pension ging een preventieve pipet gegeven( juli)

100%mama

100%mama

21-09-2011 om 12:48

Hier

Onze da zegt dat als je een vlo vind, je 1 pipet geeft en ter bescherming 2 weken later nog een pipet tenzij je in de tussentijd nog vlooien vind. Alles goed vlo vrij maken, dus mand schoonmaken, alles wat van stof is (en vergeet de auto niet als hij daar is geweest)sprayen en verder geen preventieve zooi geven. Je kan als exta ondersteuning knoflook geven (niet puur natuurlijk, hihi) want daar schijnen vlooien niet van te houden!

Merel

Merel

21-09-2011 om 13:33

Poepjes

Weet je hoe je goed kunt ontdekken of je hond nog vlooien heeft? Dan klop je je borstel leeg op een stukje keukenpapier. Korreltjes 'zand' kunnen namelijk ook vlooienpoepjes zijn. Het stukje keukenpapier maak je nat, als de korreltjes uitlopen, (bruinrood) dan is het vlooienpoep en heeft je hond vlooien. (of het moeten de laatste poepjes zijn en ze zijn al dood, maar dan kan je het een paar dagen later nog eens herhalen)
Bij onze hond kon je namelijk de vlooien zelden tot niet terugvinden in de vacht.

Knutselkei

Knutselkei

23-09-2011 om 21:12 Topicstarter

Nog steeds niks gevonden

gelukkig,geen poepjes niks.... wel een hond die nog steeds onder dr oksels krabt en waar ik dan half hysterisch op afvlieg met mn kammetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.