Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vliegjes in de keuken

Sinds ongeveer een maand of twee heb ik last van vreemde vliegjes in de keuken. Ik dacht eerst dat het fruitvliegjes waren en heb er daarom niet zoveel aandacht aan besteed. Ik dacht dat ze vanzelf wel weg zouden gaan.
Maar ze zijn er helaas nog steeds, en ik weet niet hoe ik er van af kom. Ze zijn ongeveer 3 millimeter, zwart met donkergrijze vleugeltjes. Ze laten zich trouwens wel makkelijk vangen met een elektrische vliegenmepper.
Weet iemand wat voor vliegjes dit zijn en hoe je er van af komt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

30-12-2011 om 12:52

Zijn ze driehoekig?

Zijn het van die slome driekhoekige vliegjes? Die hadden wij eerst ook, bleken uit de kruipruimte te komen. De afvoer was lek, daardoor hadden ze onder de vloer een fijne kolonie gesticht.

BernadetB

BernadetB

30-12-2011 om 14:20 Topicstarter

Ik heb er eentje op de foto

ja ze zijn wel driehoekig , maar wij wonen op de eerste verdieping en hebben daar geen kruipruimte. Ik heb geprobeerd er eentje te fotograferen samen met een 1 cent munt om de grootte goed te kunnen zien. Iemand een idee?
http://www.mijnalbum.nl/Album=WEVOHVU3

Mamvantwee

Mamvantwee

30-12-2011 om 15:17

Rioolvliegje

Google maar eens op afbeeldingen - rioolvliegjes.

Groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

30-12-2011 om 15:23

Of motmug.

Ik heb ook weer een nieuw beestje leren kennen.

Anyway, blijkbaar komen ze uit vochtige plekken, zoals het riool. Wie weet heb je op jullie eerste verdieping toch ergens lekkage? Of erg natte plantenpotten? Ze kunnen geen kwaad (behalve dan dat het toch onhygiënische beestjes zijn). Je moet hun levenscyclus en vooral voortplanting doorbreken: natte plaatsen drooghouden, vliegjes zoveel mogelijk doodmeppen zou ik zeggen. Eventueel met een vliegenlamp (zo een voor op de camping, zo'n insectenbarbecue zeg maar). Succes met de jacht!

Groet, Mamvantwee

BernadetB

BernadetB

30-12-2011 om 15:33 Topicstarter

Gatver!

ik ben bang dat je gelijk hebt Mamvantwee! Niet zo fijn, maar nu kan ik wel maatregelen nemen. Ik heb het idee dat het achter onze vaatwasser steeds vochtig is, dus misschien komen ze via de afvoer of zo? Ik ga op onderzoek uit. Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Guinevere

Guinevere

30-12-2011 om 17:34

Yep

Yep, dat zijn ze. Kwamen met een fraaie zwerm onze kruipruimte uit vliegen. Maar wie weet komen ze niet bij jou vandaan, maar bij de buren?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.