Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

19-08-2013 om 14:05

Vliegenplaag

We hebben sinds een week een flinke vliegenplaag in huis. Ondanks mijn extra gepoets en het volledig opbergen van voedsel etc. Ik kan geen ramen dichthouden of zakjes water voor de ramen/deuren hangen want de buitenboel wordt geverfd. De vliegenplakkers verwisselen we dagelijks want die zitten snel vol. Er ligt nergens iets te rotten, wat ik weet door het extra gepoets. (zucht) Desondanks: heeft iemand nog een tip??

Buiten

Kan het zijn dat je in je directe omgeving afval of water hebt? Dat kan ook een reden zijn. Misschien kun je af en toe muggengif op de grond voor je huis spuiten en boven de ramen. Dat blijft wel een tijdje hangen ook.

Fiorucci

Fiorucci

19-08-2013 om 17:57

Annej

Ik heb een vijver,maar al een paar jaar. Een buurvrouw twee huizen verderop heeft ook veel last, en tussen ons in zit iemand die als hobby....konijnen fokt. Dus ik denk dat ik wel weet waar het vandaan komt, maar we zijn niet on speaking terms met hen. Dus ik zal het toch moeten zoeken in lapmiddeltjes om erger te voorkomen. Beetje wierook stoken, de ventilator aan, steeds maar weer poetsen.

Stenna

Stenna

19-08-2013 om 22:56

Er is echt een vliegenplaag

wist de drogist me te vertellen, toen ik vliegenvangers zocht. Die waren steeds in een oogwenk uitverkocht volgens haar. Bij de andere drogist, hema, marskramer en AH bleken ze vervolgens ook inderdaad overal uitverkocht. Volgens mij heeft iedereen er op het moment last van (wij wel dus, in elk geval)

Hier ook

Heel veel vliegen en ook niets waarvan ik kan bedenken waar ze op af zouden komen. Als de schuifpui even openstaat zitten er alweer tientallen binnen.
De vliegenmepper continu binnen handbereik, maar ja ...

Tigress

Tigress

20-08-2013 om 12:14

Twijfelde al

Aha, het heerst dus. Ik heb inderdaad ook veel meer vliegen in huis dan vorig jaar. Voor het eerst mijn toevlucht gezocht in drastischer maatregelen dan zo'n kleefgeval en gif gespoten. Maar als ik opnieuw de ramen open zet lijkt er niets veranderd en komt de goegemeente op de massabegafenis.

hortensia

hortensia

20-08-2013 om 21:49

Ook hier

Vorig jaar ook, maar dat kwam door de vuilnisbak, sindsdien vries ik botjes van de barbecue in en doe ze op de dag van de vuilniswagen in de kliko.

Ik word echt gestoord van de vliegen! De hele dag dat gekriebel op mijn armen en benen, brrr! Laatst vond ik op mijn witte telefoon allemaal bruine puntjes, vliegenpoepjes, bah bah bah! Ik poets me suf, maar ze zitten echt overal.

Het zijn zwarte huisvliegen, niet de groene lijkenvliegen die ik vorig jaar had. En we wonen niet in de directe omgeving van een boerderij, maar wel middenin een woonwijk op een kilometer van een manege met paardenweide. Zou dat invloed kunnen hebben, met zo'n afstand?

Zakjes water, vliegenvangers, ook die plakbloemen, horren, niks helpt. En inmiddels zitten we alweer weken te wapperen en te meppen en worden we gek van het gekriebel.

Gif spuiten is geen optie wegens huisdieren.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

21-08-2013 om 14:54

En ik maar denken...

... dat het kwam omdat ik van een stadscentrum naar een dorp verhuisd ben afgelopen winter! Het heerst dus gewoon. Op maar de eerste nachtvorst dan maar? .

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

21-08-2013 om 17:49

Hasse

Hm..tja...dat is ook weer zo wat...ik zit nog lekker te zomeren...de kinderen hebben nog vakantie...he nee, even wachten nog!

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

21-08-2013 om 23:09

Fiorucci

Tja, hier zijn ze allemaal al weer naar school, dus de vakantie echt al voorbij

Dalarna

Dalarna

22-08-2013 om 08:09

Vliegenplaag?

In de krant stond juist dat er weinig vliegen waren dit jaar?

hortensia

hortensia

22-08-2013 om 08:13

Dalama

Dan zitten jouw vliegen vast hier bij de mijne. Je mag ze vandaag nog terug komen halen

Dalarna

Dalarna

22-08-2013 om 08:16

Tja

Wij hebben sowieso altijd weinig last van vliegende beesten, dit jaar alleen een enorm aantal aan vlinders en dat stond ook in de krant!

Irritant dat een r en een n naast elkaar op een m lijkt hier op het forum. Nu vol ik mij net zo'n kindernaam+ma zoals vroeger hier. Sannema en Luukma ofzo... het is dus Dalarna

En muggen....

Niet alleen heb ik last van vliegen (maar goed ik woon ook tegenover een boerderij...)
maar ook van muggen... Inmiddels al meer dan 10 keer "aangevallen" en ondanks alle voorzorgmaatregelen blijven ze naar binnen komen. Pffff...
Sinilind

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2013 om 12:36

Het valt hier nog mee

maar vorig jaar begon de ellende juist in de nazomer. Fruitvliegjes. Gek werden we ervan. Ik probeer het nu zoveel mogelijk te voorkomen door álles in de koelkast te leggen van groente en fruit. Maar het leek ook wel of ze koffiegeur aantrekkelijk vonden, want ze zaten met bosjes bij de Senseo. Dus ook die hou ik nu netjes schoon. En dan bedoel ik het lekbakje. Ik zet de laatste maanden altijd een kommetje onder de 'tap', zodat het nalekken daarin gebeurd. Toen zag ik ook pas hoeveel koffie nog nalekt. Ik dacht vroeger altijd dat mijn man zijn beker er te snel onderuit haalde)

hortensia

hortensia

22-08-2013 om 15:19

Sorry!

Dalarna!

Niki73

Niki73

22-08-2013 om 15:51

Tip tegen fruitvliegjes!

Tip van internet die hier goed werkte: Neem een kommetje. Doe daar wat azijn en afwasmiddel in (hoeft niet veel te zijn). Doe er plasticfolie overheen en prik daar een gaatje is dat groot genoeg is zodat de fruitvliegjes naar binnen kunnen. Laat een paar dagen staan.

Fiorucci

Fiorucci

22-08-2013 om 18:14

Dalarna

Zullen we ruilen? Hier nauwelijks vlinders namelijk.....

Geen vliegen maar...

Hier heb ik nog niet overdreven veel vliegen of muggen gezien. Wat me wel opvalt, is de grote hoeveelheid libellen. Van die tamelijk grote, groene libellen zie ik hier ineens vrij veel.

Fiorucci

Fiorucci

23-08-2013 om 16:52

Genista

Daar zou ik nou zo blij van worden, ze zijn prachtig!

Bennikki

Bennikki

23-08-2013 om 23:22

Anders dan andere jaren inderdaad

Ik woon aan een meer en we hebben een jonge hond, dus ik zie Heel Veel Natuur dit jaar.. Het is echt heel anders dan andere jaren volgens mij:
-Heel veel steekvliegen tot 2 weken geleden,
-Heel veel kleine zwarte vliegen die niet steken maar hoeveel je er ook mept, er komen er altijd meer terug,
-Veel vlinders, ook soorten die ik al jaren niet had gezien,
-Veel libelles, in alle kleuren en maten,
-Veel hommels,
-Bijna geen muggen,
-Nauwelijks wespen en bijen,
-Gelijk aantal spinnen.

liora

liora

24-08-2013 om 00:03

Ineens

Hier ineens veel vliegen in de keuken. Ze zijn rustig, zitten op de lamp, ik kan ze heel makkelijk dood maken. Vandaag ongeveer zes, gisteren vijf. Geen idee waar ze vandaan komen, raam is dicht.

kastanjet

kastanjet

24-08-2013 om 09:59

Vlinders

Ik heb zo ontzettend veel vlinders in de tuin. Zo mooi! En ze zitten overal, niet alleen op de vlinderstruik (stuk of 40), maar ook op de tuintafel- en stoelen, trampoline... Minimaal 4 verschillende soorten. Echt genieten!
(En behoorlijk wat vliegen in huis).

Fio

Ik word er ook blij van! Ze zijn heel mooi en ik heb zelfs een libel op mijn vinger gehad, heel eventjes. Maar waar ze zomaar vandaan komen? Bij mijn beste weten is er geen waterpartij bijgekomen in de buurt. Bovendien zitten ze een paar wijken verderop ook. Hier ook meer vlinders dan andere jaren.

Fiorucci

Fiorucci

24-08-2013 om 17:19

Genista

Ik weet ook niet waarom bepaalde dieren het ene jaar zo talrijk voorkomen en andere jaren niet. Zo herinner ik me een kikkerplaag, een aantal jaren geleden in de vijver van mijn buurvrouw.

Maartje

Maartje

26-08-2013 om 23:09

Wat hier helpt...

is een VENTILATOR aanzetten!
Ik heb openslaande deuren die bij mooi weer altijd open zijn, om te genieten op ons terras als verlengde van onze woonkamer. Ik vind een hor of vliegengordijn niet mooi/praktisch Baalde wel erg van de hordes vliegen in huis! Nadat ik een simpel ventilatortje neerzette, zodat hij vanuit de woonkamer naar de openstaande deuren waaide, werd de vliegen-overlast stukken minder!!!

Fiorucci

Fiorucci

27-08-2013 om 07:39

Maartje

Klopt, vliegen haten tocht. Die staat hier inderdaad al een week aan. Gelukkig is het inmiddels stukken minder hier,die plaag.

Rik

Rik

04-10-2013 om 11:03

Vleesetende plantjes

Wij hadden ook last van een vliegenplaag. Ik vind het gewoon smerig als ik aan t eten ben en er komt zo vlieg op je bord zitten. Wij hebben sinds kort een goede oplossing, namelijk: vleesetende plantjes.
Wij hebben ongeveer 4 plantjes staan en de vliegen komen de geur af van het plantje en word daarna opgegeten.

om het leed wat te verzachten....

Ik heb jaren op een boerderij gewoond.
's morgens om een uur of 7 ging ik met de stofzuiger langs het plafond. Ik telde ze altijd. Na een kwartiertje had ik er meestal meer dan 250 opgezogen, beetje spray in de stofzuiger. Zo die komen niet meer terug. De rest van de dag leefde ik met de mepper in mijn handen. Was zelfs zo geoefend dat ik ze uit de lucht greep.
De gemiddelde opbrengst in het hoogseizoen was dan 800-1000 stuks.
met uitzondering van de plakstrips die ook ophingen.
Ik klaag niet als ik 25 vliegen op een dag vang.
Maar de ergernis zit er wel goed in sinds die tijd, ik rust niet tot ik die 20ste ook te pakken heb.
....en er is er altijd nog één....

Fiorucci

Fiorucci

04-10-2013 om 16:05

Nog steeds vliegen

Vandaag is het best warm en hop, toch weer vliegen. In oktober.
Ik ga inderdaad vleesetende plantjes halen, vind ik nog leuk ook..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.