Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moeder

Moeder

25-07-2016 om 11:26

Vliegengordijn

Ik word gek van al die vliegen hier binnen. Er word al steeds opgeruimd en gemept maar met dit weer heb ik de tuindeur open dus ze komen in hordes naar binnen. Vorig jaar had ik een vliegengordijn dat een halve week gehangen heeft. Iets met van die brede flappen. Was heel goedkoop maar niks waard. De zelfklevende band moest al meteen met punaises vastgehouden worden en de flappen scheurden gewoon kapot. Ook hadden de flappen zoveel afstand tussendoor dat de vliegen er gewoon door heen vlogen. Nu is het hier ook druk met drie kinderen en 2 honden die steeds in en uit lopen.
Gezien de ergernis over de vliegen wil ik nu dan toch maar weer wat nieuws kopen. Maar wat? Niet duur, bestand tegen kinderen en honden en het moet de vliegen tegenhouden.

Paasei

Paasei

25-07-2016 om 19:08

goedkoop

Tja wat is goedkoop.. zo'n plastic strengen ding van de Xenos houdt t misschien 1 seizoen..Betekent volgend jaar weer een nieuwe kopen.. Geldt ook voor zo'n magneet-hordeur. Met ff zoeken te krijgen bij de Action.

Wij hebben ook van alles geprobeerd en ik ben het met je eens; de combi huisdieren-kinderen-hordeur werkt niet. Die flap-dingen trouwens ook niet. Die goedlope draden-dingen houden niks tegen. Uiteindelijk hebben we een gordijn van Torresol aangeschaft, zo'n hulzen-ding. Zelfbouwpakket, je bent een paar avonden zoet maar dan heb je ook wat..,-) Verkrijgbaar in alle patronen en kleuren die je wilt.
Onze ervaring is inmiddels, na een jaar of 3, dat t prima werkt. Vooral in combinatie met een kat. Die ene vlieg die er langs weet te komen wordt direct gevangen en opgevroten

Hier

Hangt nu de tweede van Torresol.
De vorige heeft veertien jaar gehangen, we hadden toen nog een hond, werkte perfect.
Twee jaar geleden een goedkoper vliegengordijn gekocht, maar we hadden veel vliegen binnen.
Nu dus weer een Torresol en de vliegen blijven buiten, waar ze horen.

Tango

Tango

25-07-2016 om 22:58

Wij hebben

Zo'n eenvoudig touwachtig vliegengordijn van Xenos. Echt heel goedkoop, maar werkt best goed vind ik. Hiervoor hadden we ook van die brede flappen, die over elkaar vielen en daarna ook nog 2 flappen die met een magneetje sloten. Beide lieten ook steeds los aan de bovenkant, zodat je inderdaad met punaises of extra klittenband aan de slag moest. Het ding dat we nu hebben hangt gewoon met haakjes vast en inmiddels al bijna 2 jaar. Mijn ouders hadden vroeger ook al zo'n ding. Ging jaren mee. Nu hebben ze zo'n kralengordijn (met van die lange staafjes) werkt ook goed volgens mij.
Het voordeel van dit soort gordijnen vind ik ook dat je makkelijk in en uit kan lopen en dat het dan meteen weer goed hangt.

Wij

hebben ook zo'n hulzen-geval. Werkt prima!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-07-2016 om 10:22

Kattenstaart

Wij hebben een kattenstaartgordijn. Met kinderen en 2 honden werkt het prima

Moeder

Moeder

31-07-2016 om 00:32

Beslissingen

zijn niet mijn sterkste kant maar ik denk dat ik die Torresol wel wat vind. Die dansende koe is leuk Ik ga nog wat denken. Bedankt allemaal

Lente

Lente

31-07-2016 om 11:05

Vraag over Torresol

Werkt dit gordijn ook tegen muggen?

Hier heeft een hordeur altijd goed gewerkt, ook met kleine kinderen. Huisdieren hebben we niet. Wij hebben er een dranger op zodat de deur vanzelf weer dicht gaat. Van binnen naar buiten kun je met je voet tegen de onderplaat de deur open krijgen. Van buiten naar binnen moet je wel een extra hand hebben.
Als we veel heen en weer moeten, zetten we de deur open met een haakje.

Paasei

Paasei

31-07-2016 om 14:06

Muggen

Tja.. werkt ie tegen muggen.. ik zou zeggen van wel. Niets werkt 100% en zo'n hulzen-gordijn ook niet. Er komt toch altijd nog wel wat door heen maar ik heb niet het idee dat we muggen in huis hebben. Hier en daar een verdwaalde vlieg nog wel.
Wij hadden ooit zo'n harmonica-hordeur. Kon open blijven staan. Wat, met kinderen, ook altijd gebeurde.. Het gaas van de deur is uiteindelijk kapot gelopen door de huisdieren.
Vind persoonlijk dat hulzen-ding van Torresol nog steeds ideaal. En als we er veel door heen moeten, met visite in de tuin of zo, dan halen we een deel van de strengen opzij met een haakje (zoals een embrasse van een gordijn. Doen we 's winters ook; we laten 'm gewoon hangen. Is veel praktischer dan al die strengen er af halen en in de lente weer, in de juiste volgorde voor het patroon, ophangen.
Oh, en dat plastic van die hulzen kun je gewoon schoon vegen. Ook een pré. En ik heb niet eens aandelen..

action

De action had van de week een vliegengordijn met magneetjes, voor 3 euro. Het zijn 2 flappen met in het midden magneetjes die zelf weer tegen elkaar klikken als je erdoorheen gelopen bent.

Torresol

Heb even op de website gekeken, maar snap nog niet hoe dat systeem werkt. Hier een al jaren mankerende schuifhordeur. Tijd voor iets nieuws, zeggen we elk jaar

Paasei

Paasei

31-07-2016 om 21:30

Hoe t werkt

Nou, je kiest een patroon en kleuren van de website. Je geeft de maten van jouw deur door en besteld. Vervolgens krijg je een pakket met hulzen in allerlei kleuren, ijzeren haken en een telpatroon. En ben je een aantal uren aangenaam bezig met het volgens het patroon aan elkaar schuiven van de hulzen en de haken..

Volgens mij is de theorie er achter dat de strengen aan elkaar gekoppelde hulzen zo dicht tegen elkaar hangen dat t in vliegen-ogen een massief geheel lijkt. Als een deur. En omdat de strengen best zwaar hangen, zijn ze niet zo gevoelig voor wind en vallen bij het open schuiven direct weer op hun plek.

Pennestreek

Pennestreek

01-08-2016 om 12:51

Werkt Torresol ook bij een schuifpui?

Wij hebben in het kozijn van de schuifpui een rolhordeur zitten. En die loopt inmiddels uit zijn 'rails' aan de onderkant en is hier en daar voorzien van gaten, met dank aan de hond . Ook hier tijd voor iets nieuws, dus. Maar een nieuwe loopt aardig in de papieren, nog los van dat zo'n ding weer bevestigd moet worden. En bovendien idd niet handig is ivm die hond die graag in en uit loopt. Dus dit lijkt me een goed alternatief. Is het prettiger in gebruik dan lamellen? Heb zelf met geen van beide (strengen/lamellen) ervaring volgens mij...

Puck

Puck

03-08-2016 om 07:58

Ook torresol

Geen idee of die van mij van Torresol is maar ik heb in ieder geval zo'n zelfmaak hulzen ding dus dat zal ongetwijfeld hetzelfde zijn. Weet niet of het nog kan maar toen ik m kocht kon je ook je eigen patroon ontwerpen. Onze buren hebben er eentje met hun eigen labrador erop. Ik heb gewoon een standaard gordijn gekocht. Hij was best duur maar is het geld meer dan waard. Super stevig en redelijk hufterproef.
Pennestreek: wat bedoel je met je vraag? Waarom zou het niet geschikt zijn voor een schuifpui? Als je het gordijn boven de opening kunt bevestigen dan lijkt me het te kunnen.
Overigens laten wij hem ook net als Paasei in de winter hangen en trekken de strengen opzij.
Hij hangt nu een jaar of 7 en ik ben er nog steeds tevreden over.

Lamellen deur

Wij hebben ook een schuifpui. Vroeger werkten we met een trekrolhordeur maar het steeds open en niet altijd dicht doen, werkte niet zo bij kinderen. De klak-geluid van het iets wat geirriteerd dichtdoen, deed ons over gaan op een lamellen vliegendeur.
Die hangt aan haakjes in het aluminiumkozijn. Na de zomer halen we hem er weer af.
We hebben geen vliegen maar helemaal muggenvrij zijn we ook niet. Nu kan een mug ook gemakkelijk via de slaapkamerramen naar binnen vliegen. Toch hoor ik mijn buren flink over muggen klagen. De lamellen werken dus wel.

Tango

Tango

11-08-2016 om 23:40

Tjee zeg

Ik had ook even gekeken bij Torresol en vindt die patronen wel leuk. Maar dat je het zelf in elkaar moet zetten lijkt me echt helemaal niets. Ik houd het wel bij mijn maisgordijn van Xenos. In de caravan hebben we trouwens kattenstaarten. Werkt ook goed vind ik.
Zo'n gaasgeval met 2 flappen en magneten hebben we ook weleens gehad, van de Aldi volgens mij. Liet aan de bovenkant snel los en toen hing het scheef en klikten de magneten niet meer op elkaar. Ook geen succes dus. Maar voor 3 euro valt het te proberen natuurlijk.

Lucerna

Lucerna

12-08-2016 om 16:59

Ook Torresol

Dát was 'm! dacht ik bij het lezen van de naam Torresol. Dat zat nog steeds ergens in mijn achterhoofd, maar wilde er niet meer uit komen . Meteen besteld en een avondje zitten rijgen met 3 man. Ik vind het een ideaal ding.
Tango, je kunt ze ook kant en klaar bestellen. Kost iets meer, maar dan hoef je niet zelf aan de rijg.

Lucerna

Lucerna

12-08-2016 om 17:01

En...

Het handige van Torresol is dan weer, dan je ook maatwerkpakketten kunt bestellen, voor afwijkende afmetingen. Zo heeft onze o, zo muggengevoelige dochter er nu ook eentje voor haar raam, het enige in huis dat nog naar buiten openging en waar dus geen hor voor kan. En dat ook nog met haar favoriete patroontje.

Tonny

Tonny

12-08-2016 om 22:05

Naar buiten draaiend raam?

Daar kan toch prima een rolhor voor worden gemaakt ? Hadden we overal in ons vorige huis.

Lucerna

Lucerna

12-08-2016 om 22:23

Dan zit je toch met de uitzetter?

Dat was de reden dat we nog geen passend "horsysteem" hadden gevonden. Hoe dan ook, dit werkt prima en zij vindt het heel mooi.

Tonny

Tonny

13-08-2016 om 09:35

Ik zal nog eens kijken o.t.

Als ik weer eens in mijn oude huis kom, maar ik weet zeker dat de ramen naar buiten openen. Niet zo lang voor onze verhuizing hebben we rolhorren laten maken door handige klussers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.