Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2011 om 10:12

Vlekken in kleding ná het wassen?

Dochter wast op zichzelf, in zo'n studentenhuis was-toestand. Met droogtrommel Nu heeft ze een 40-wasje gedraaid met hoofdzakelijk bovenkleding (vestjes, shirtjes) en in een flink aantal daarvan zitten na het drogen (in de droger) donkere vlekken. Net of er natte plekken in zitten. De hele was heeft een wat chemische lucht, whatever that may be. De vlekken zijn niet hard of plakkerig, ze kan niks ontdekken van een gelekt-iets-in-een-zak (een labello ofzo), er zitten geen rare vezels of stukjes van iets kapottigs op de kleren, alleen maar hier en daar van die donkere plekken. Echt weird. Iemand een idee?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
klokje 2

klokje 2

13-12-2011 om 12:19

Vetluis?

kan vetluis zijn. Die wijsheid heb ik ook hier van het forum. Je kunt het voorkomen door af en toe een hete was te draaien, 60 of zelfs 90 graden. Het zit dus in de machine, kijk maar eens in de rubberrand...
Maar hoe je die vlekken waar je nu mee zit eruit krijgt, dat is weer een hele andere kwestie. Bij donkere kleuren gaat het er na een paar keer wassen wel weer uit, maar lichte bloesjes, daarbij vrees ik het ergste.

Puck

Puck

13-12-2011 om 12:50

Vetluis

Vetluis geeft niet hele vlekker, dat zijn meer krinkelige streepjes, maar het was ook mijn eerste ingeving dat het mischien vetluis zou kunnen zijn.

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2011 om 15:15

Maar

Geeft dat dan zulke gróte vlekken? Het is wel zo groot als een schoteltje, en dan in een kledingstuk of 10-12. Dat zijn flinke luizen dan, za'k maar zeggen

Tirza

Misschien

heeft een medestudent de wasmachine gebruikt om kleren te verven, en de wasmachine niet nog een keer nagespoeld? Als er een 'chemische' lucht aan zit, lijkt me dat waarschijnlijker dan vetluis

Merel

Merel

13-12-2011 om 19:47

Altijd of een keertje?

Ik heb een keer van die rare vlekken gehad toen ik een labello in mijn zak had laten zitten. Die was meegewassen en in mijn broekzak zat nog steeds de labello, maar dan leeg.
Verder heb ik ook eens last van vetluis gehad, in mijn geval waren dat zwarte streepjes in de was. Ik bleek dat zelf veroorzaakt te hebben door veel te veel vloeibaar wasmiddel te gebruiken (het hele bolletje vol) pas na mopperen hier, kwam ik erachter dat ik maar een half bolletje moest gebruiken (stond ook gewoon op het pak, maar niet goed gelezen.
Inmiddels gebruik ik weer gewoon poeder, bevalt mij een stuk beter, ik gebruik ook veel minder poeder dan voorheen en twee keer per maand was ik een witte was op 95 graden, puur om de machine even lekker heet te laten worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.