Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

18-11-2013 om 13:56

Vlees kruiden

Vanavond eten we hachee, stoofvlees, uien, kruiden, azijn etc. Nu gooi ik alle gedroogde kruiden bij elkaar, flinke theelepel mosterd, sojasaus, juspoeder en kokend water in een grote mok, even roeren en hup bij het vlees. Ik doe het al jaren zo, prima hachee. Nee, zegt schoonmoeder, de kruiden moet je apart doen. Heel apart, ze weet niet waarom, maar het móet apart. Nou, wie weet het? En waarom?

Weet wel dat je zout pas achteraf moet toevoegen

Kruiden laat ik altijd intrekken een half uurtje.
Zout ontrekt het vocht uit het vlees, dus na aanbraden pas zout.

Daarnaast, heel hartelijk bedankt, ik heb de haché al een half uurtje opstaan, en al een paar keer geroken, en gedacht ik mis wat....maar wat...

DE AZIJN!

Katniss

Katniss

18-11-2013 om 14:35

Waarom weet ze niet

Doet me denken aan dat verhaal van iemand die altijd de uiteinden van een rollade af sneed voor hij in de oven ging. Waarom dat was wist ze niet maar haar moeder deed het ook zo. Op een gegeven moment toch maar aan die oude moeder gevraagd, bleek die het te doen omdat ze een klein oventje had en de rollades anders te groot waren om erin te passen.
Ik gooi altijd zowel de kruiden als het zout over het vlees voor ik het aanbraad. Wordt prima, niets mis mee. Je moet er natuurlijk wel iets zuurs bij gooien, om je vlees mals te krijgen.

neteret mut

neteret mut

18-11-2013 om 15:05

meteen

kruiden ed doe ik er meteen bij, gewoonte, maar het zou kunnen dat er ieg sommige recepten zijn waar het wel bij uitmaakt. Bij stoofvlees altijd wat azijn

Ook alles tegelijk

Mosterd, kruiden, de hele mikmak gaat tegelijk in de pan. Vlees haal ik op tijd uit de koelkast, komt het op kamertemperatuur. Dan smeer ik het vast in met de mosterd, peper en zout.

lennest

lennest

18-11-2013 om 21:47

azijn

Wat doe ik allemaal in de hachee: