Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mari39

mari39

24-04-2013 om 10:04

Viltstift verwijderen uit broek

Help! Ik haal net een nieuwe broek uit de was, waar viltstift op zat (gele broek, groene stift). Dat wist ik, maar het was uitwasbare stift van de Hema. Dat heb ik wel vaker gehad en dat ging er altijd uit in de was. Maar nu dus niet! Mijn hele broek zit onder met vage vlekken. Ik heb het nu maar even in de bio gezet, maar heeft iemand nog tips om dit goed te laten komen????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In iets vanish achtigs zetten?

ik heb net mn broek vol met theevlekken ermee schoon gekregen( theezakje in broekzak,had geen thee op werkplek dus dacht neem zakje mee, vergeten....je kent t...) 2 x een poos/nacht erin gezet met heet water en nu is hij sachoon, wie weet helpt t ook met de stift?

+ Brunette +

+ Brunette +

24-04-2013 om 13:14

Vanish, ja.

Mij is opgevallen dat alleen ultra-uitwasbaar écht uitwasbaar is. Met gewoon uitwasbaar heb ik zoiets ook weleens gehad. Als je na de Vanish-behandeling toch nog een vage vlek ziet, vertrouw er dan op dat het er na een paar gewone wasbeurten ook wel helemaal uit is.

mari39

mari39

24-04-2013 om 17:36

Oke

het gaat dus een nacht in de vanish. Wordt vervolgd. Ik hoop van harte dat het werkt.
Bedankt alvast

Kan zijn dat het 2 nachten moet

mijn ervaring is( oa met het"weer" erin ook) dat het 2x moet, dus nieuwe schep en weer heet water en dat ie dan pas weg is. Gisteren was mn broek met thee ook pas na de 2e keer schoon, niet teleurgesteld zijn dus als t de eerste nacht er niet uit is, kan nog goed komen

madelief

madelief

25-04-2013 om 09:09

Vlekkentovenaar

Ik heb voor alle vlekken van die flesjes bij drogist ik geloof van HG. Die heb je ook voor inktvlekken, succes verzekerd. Zelfs ecoline gaat eruit!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mari39

mari39

25-04-2013 om 10:44

1e nacht voorbij

en tot nu toe geen resultaat. Die vlekkentovenaar heb ik ook al in huis gehaald, ga ik ook proberen als nacht 2 met de vanish niets oplevert.

madelief

madelief

25-04-2013 om 12:55

Ik verdun nooit

De vlekkentovenaars moet je officieel verdunben, doe ik nooit. Ik maak het nat en doe het spul erop. Ik laat het goed intrekken, dan uitspoelen en klaar. Wel opletten met verkleuren..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mari39

mari39

26-04-2013 om 14:51

Helaas

het is niet weggegaan, nog niet eens een beetje minder. Balen! Dat is de 2e broek in 2 weken die ik weg kan gooien vanwege vlekken. De eerste had bleekvlekken, nu dus een onuitwasbare stift.

Jessica O

Jessica O

26-04-2013 om 14:54

Volgens de drogist

kun je beter eerst de vlekkentovenaar gebruiken, voordat je begint met Vanish. Schijnt wat in tezitten wat eigenlijk de vlek afsluit, zodat daarna niks meer werkt...

Fiorucci

Fiorucci

26-04-2013 om 18:31

Of...

Wat goed helpt bij balpeninkt, is een nacht weken in een laag melk, liefst volle melk. Het is het proberen waard in dit geval....

+ Brunette +

+ Brunette +

27-04-2013 om 15:21

En alcohol?

Sommige stiften reageren daar heftig op. Of aceton?

Hanna

Hanna

28-04-2013 om 12:01

Spiritus

Werkt in heel veel gevallen goed.

mari39

mari39

28-04-2013 om 21:15

Spiritus

had ik ook al geprobeerd, hielp niet. Na 2 nachten vanish heb ik de broek ongespoeld laten drogen en het lijkt nu wel wat minder. Maar de kleur van de broek zelf lijkt ook wat vervaagd. Ik ga het van de week maar eens wassen, kijken wat het nu doet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.