Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

miranda

miranda

07-06-2017 om 09:22

vetvlek

Zoon heeft in zijn lievelings t-shirt een vetvlek. Ik heb al geprobeerd deze te verwijderen met zeep (sunlight), vanish en afwasmiddel maar de vlek is, weliswaar vervaagd, nog steeds zichtbaar. Wat kan ik nog meer proberen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

07-06-2017 om 09:25

Dasty

Van de Wibra. Veel goede dingen over gehoord.

miranda

miranda

07-06-2017 om 09:35

oh ja, dasty

Dat heb ik ook in huis. Ga ik proberen. Ik dacht dat dat meer was voor het ontvetten van oppervlakken maar ik ga het proberen.

natmaken en

een flinke lading talkpoeder eroverheen. Nacht of dag laten liggen en dan poeder eraf kloppen en gewoon wassen. Heeft hier al heel wat vlekken eruit gehaald,manlief is er goed in .... in vlekken maken dan

En..

Is de vlek weg?

miranda

miranda

10-06-2017 om 00:11

vervaagd

De vlek is weer wat meer vervaagd. Mijn zusje had een vlekkentovenaar voor spijsvlekken. Die heb ik gebruikt. Werkte goed. Nu nog 1 x en in de zon laten drogen en dan is het acceptabel om weer te drgen.

Vraaagjes... Uit interesse

Is het een gekleurd of een wit T-shirt?
Uit welk materiaal is het vervaardigd? (katoen, katoen + elastaan, ...)?
Wat is de aard van de vlek (motorolie, vleesjus, ...)?

Ik vraag het om het volgende: vetvlekken zijn wel vaker betrekkelijk eenvoudig te verwijderen, maar er stellen zich twee (groepen van) problemen:

1. is de ondergrond bestand tegen de behandeling?

en 2: is de (resterende) vlek een vetvlek of een vlek veroorzaakt door meegedragen vetoplosbare componenten.

Een voorbeeld: een groenige of rode vetvlek, veroorzaakt door een spat spinazie in roomsaus of een spat bolognaise-saus, op een gekleurd T-shirt, is wat complexer dan een spat kleurloze olijfolie op een wit katoenen T-shirt... Maar beide zijn goeddeels oplosbaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.