Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Caitlynn

Caitlynn

19-07-2012 om 08:03

Verzorging guppen

Wij hebben hier in huis een grote bak met guppen, die worden "verzorgd" door mijn kinderen. De kinderen zijn nu op vakantie en hebben de zorg overgedragen aan mij, met het dringend verzoek om er voor te zorgen dat die guppen niet hetzelfde lot overkomt als de kanariepiet en al eerder de goudvissen. Net of ik er iets aan kan doen dat die beesten altijd precies besluiten dat het hun tijd is, in de periode dat de kinderen weg zijn.
Nu gaan we binnenkort drie dagen weg en onze familie en kennissen gaan mee, of zijn dan precies op vakantie, dus er is niemand beschikbaar die wat voer in die bak kan gooien. Kunnen die guppen drie/ vier dagen zonder eten of is er iets wat ik in die bak kan stoppen waardoor ze kunnen blijven eten? Help mij a.u.b. mijn kinderen te bewijzen dat hun moeder wel degelijk goed voor hun beesten zorgt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tabletten

Hi,

Bij de dierenwinkel verkopen ze tabletten met geperst eten voor vissen. Guppen kunnen hier prima van eten. Dit gooi je in de bak voordat je weggaat en krijgen de guppen gedoseerd te eten. Ik zou er wellicht 2 in doen als je er veel hebt.

Verder kan er heel weinig fout gaan hoor.

Groetjes en succes.

Caitlynn

Caitlynn

19-07-2012 om 08:51

Bedankt!

O wat simpel, even naar de dierenwinkel dus. Bedankt!

Welnee

Gewoon en paar dagen niet voeren. Geen probleem. Zonen hebben hier weliswaar geen guppen, maar andere tropische vissen, garnalen en kreeften. Ze mesten ze een week voor vertrek vet met levend voer, dan kunnen ze prima een poosje zonder, maar dat hoef je bij guppen die een paar dagen op het huis passen echt niet te doen hoor.

Fiorucci

Fiorucci

19-07-2012 om 09:49

Nee hoor

Dat is werkelijk geen probleem hoor, ze kunnen makkelijk zonder voer. Let even op dat de bak niet per ongeluk in de zon kan komen te staan als je weg bent,dat is veel belangrijker.

Silone, fiorucci

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Mijn guppen krijgen ook wel eens een paar dagen niet....

Maar.... als je al onzeker bent over je verzorgkwaliteiten en je wil er zeker van zijn dat je niets fout hebt gedaan, dan zijn die tabletten wel fijn. Ik geef ze ook omdat ik bodemeters bij de guppen heb zitten, en ze vinden het heerlijk.....

Dus, Caitlynn, als je niets aan het toeval wil overlaten kun je die tabletten halen, maar het kan echt zonder.

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2012 om 09:02

Nikaya

Ik denk eerder dat het risico aanwezig is dat de vissen teveel zullen eten...

Caitlynn

Caitlynn

20-07-2012 om 09:20

Bodemeters?

Ik heb nul verstand van vissen, dus wat zijn bodemeters? Klinkt heel vies.
De bak staat niet in de directe zon, de kinderen regelen het allemaal prima met die vissen, ik hoef verder niets te doen dan af en toe wat voer in die bak te mikken. Gisteren zag ik tot mijn grote verbazing 8 superkleine guppen rondzwemmen, dus ze hebben het naar hun zin daar.
Misschien een beetje overdreven, maar ik heb toch wel die tabletten gehaald, er zitten ook waterslakken in volgens mijn man, liever dat ze dat die tabletten opeten, dan die kleine guppen. En moedergup moet vast ook wel aansterken na zo'n zware bevalling hahaha.

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2012 om 11:51

Ehm caitlynn

Guppen eten ook graag hun eigen jongen..)

Gefeliciteerd!

Zo grappig, jonge guppen. De eerste tijd zijn ze erg kwetsbaar omdat ze inderdaad opgegeten worden door andere vissen maar ook de guppen zelf lusten wel een kleine soortgenoot. Om ze te beschermen kan je wat extra groen in de bak doen, ook groen dat drijft. Kunnen ze daar tussen schuilen.

Cicade

Cicade

20-07-2012 om 15:40

Enne

Die waterslakken kunnen maar beter oppassen voor de guppen!
Ik had héle mooie slakken, heb er trouwens nog steeds, maar durf er niet goed guppen bij te doen. Guppen knabbelen namelijk aan alles wat ze eetbaar voorkomt, dus ook aan de voelsprieten van mijn arme vredelievende slakken!

Maar je kan ze beter een paar dagen tot wel een paar weken niks geven dan teveel geven, da's juist niet zo goed voor de meeste visjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.