Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

24-06-2012 om 21:34

Verzendkosten

Ik heb een aantal spullen op Marktplaats gezet. Meestal laat ik ze thuis ophalen, maar nu wil de koper dat ik het opstuur. Zij betaalt de verzendkosten en het artikel, maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel dat kost. Het gaat om een geluiden-bingospel, zit in een plastic bakje/doosje van ongeveer 9 bij 18 cm groot, 5 cm doorsnee.
Thuis heb ik geen doosje o.i.d. waar het in past. Hebben ze dat bij het postkantoor wel of kom je dan op een heel grote doos?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

24-06-2012 om 21:38

Pakje

Een doosje van 5 cm dik past niet door de brievenbus en dan wordt het een pakje dat je verstuurt voor € 6.75. Het formaat van de doos maakt dan niet uit.

Merel

Merel

24-06-2012 om 22:15

Brievenbus

Als het inderdaad niet door een brievenbus past, dan zit je meteen aan de pakketpost vast. Inpakken kan je doen door er een doosje omheen te doen (hoeft niet speciaal een tnt doosje te zijn, maar van iets wat je thuis al hebt liggen of gewoon een of ander doosje dat je misschien gratis bij de supermarkt kan meekrijgen? (bij sommige supermarkten hebben ze zo'n bak met lege dozen, je kan met een mesje een doos ook een beetje op maat snijden) Of je vouwt wat kranten om het bakje heen (alsof je het in heel veel inpakpapier inpakt (tegen beschadiging) en dan als laatste laag een stukje kadopapier binnenste buiten, zodat de buitenkant wit is. Dan kan je daarop gewoon het adres schrijven en jouw afzender adres.

Rafelkap

Rafelkap

25-06-2012 om 08:45

Schoenendoos?

Heb je nog een lege schoenendoos? Of als je bubbeltjesplastic hebt met stevig pakpapier kan je het pakje op maat maken. In een te grote doos kan het gaan schuiven dus moet je er nog wat proppen krantenpapier oid bij doen.
Gewoon die 6,75 aanhouden.

Marie

Marie

25-06-2012 om 10:08

Dhl 4,95

Hoi
Je kunt het pakje ook met DHL versturen, dan zijn de verzendkosten € 4,95.
www.dhlforyou.nl
succes

Pluk53

Pluk53

25-06-2012 om 12:37

Dhlforyou

kan zelfs al voor 4euro als de ontvager het ophaalt op een service-station (wat ook wel makkelijk is, want die zijn vaak tot laat open, en dan komt de bezorging niet aan een gesloten deur).
En voor dat bedrag kan de ontvanger het pakketje ook nog eens volgen met het pakket#.

Tango

Tango

25-06-2012 om 12:56

Bedankt

ik houd gewoon 6,75 euro aan. Koper maakt het geld over heeft ze al gemaild. Nu nog even een doosje o.i.d. zoeken.

Even inbreken: over dhl

Ik heb toevallig net een koper die zijn spullen graag via DHL verzonden wil hebben. Weten jullie of dat op dezelfde voorwaarden gaat als bij TNT? Ik begrijp niet zo goed waar het prijsverschil vandaan komt.
Ik vind alles prima, zolang er maar geen extra risico's voor mij zijn. Of zolang ik nergens persoonsgegevens op sites hoef achter te laten of zo. Wat zijn jullie ervaringen?
n@nny

Dhl-n@nny

Bij DHL moet je zelf een label printen, met de volledige naam/adres gegevens, van zowel verzender als ontvanger.
Verder duurt het een stuk langer (standaard een dag of 5) en is het al meermaals bij mij voorgekomen dat het pakje er meer dan een maand over deed.
Voor mij geen DHL meer.

Ilva

Ilva

26-06-2012 om 14:24

Dhl

Over het algemeen heb ik goede ervaringen met DHL. Ik werk thuis en verstuur regelmatig pakketjes met DHL. Ik betaal ze online en print zelf de labels uit. Ik breng ze dan naar zo´n DHL punt en meestel zijn ze een dag of 3 later op plaats van bestemming. Voor 4,95. Je krijgt een mailtje als het pakketje aangekomen is.
Het weer laten ophalen van pakketjes gaat minder goed. Dat is wel balen, ik moet er dan weer achteraan bellen. Maar versturen, tot nu toe geen probleem.

Okee...

Dank voor jullie reacties. Dat de pakjes er lang over doen om aan te komen is mijn probleem niet zo. Als de koper dit ervoor over heeft, dan moet hij er maar rekening mee houden! Pakje is dus inmiddels de deur uit.
Wat ik vervelender vind, is dat je je gegevens moet doorgeven voordat je een pakje kunt sturen. DHL beschikt nu dus over mijn e-mailadres en mijn huisadres. Dit kon volgens mij niet anders geregeld worden, of heb ik nu iets gemist? En word je dan nog vaak lastig gevallen met aanbiedingen of zo??
n@nny

Pluk53

Pluk53

03-07-2012 om 16:43

Wiske71

"en is het al meermaals bij mij voorgekomen dat het pakje er meer dan een maand over deed. "

Bij DHL krijg je pakketje een nummer en kun je online zien waar het uithangt. Een maand onderweg? 2-3 werkdagen normaal. Zondag en maandag zijn geen werkdagen voor DHL

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.