Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Celine

Celine

19-11-2015 om 23:23

Verwarmingsketelprobleem (waterdrukprobleem)

We hebben een probleem met onze verwarming. De waterdruk loopt veel te snel terug van 2 bar naar 1 bar (minimum). Gaat in ongeveer een week(je). Moet dus steeds het water bijvullen.

Ik heb al alle verwarmingen gecontroleerd of daar wellicht een lek zit, maar kan niets ontdekken.

Nu zijn er een paar opties: het waterreservoir is niet meer goed en moet vervangen worden. Is alweer een aantal jaren (7 of meer) oud, dus dat zou het kunnen zijn.

Het kan ook zijn dat er een lek onder de vloer zit. Maar ja, dat check je niet even makkelijk (ik durf er niet in en mijn man wil dat ook niet doen).

Nou wil ik het liefst geen kosten voor niets maken. Dus zou het vervelend vinden om een nieuwe waterreservoir te nemen en dan te ontdekken dat het probleem niet verholpen is.

Maar onder de vloer checken: moet ik iemand inhuren en kost ook geld, terwijl het probleem dan misschien toch in het reservoir zit.

Iemand ervaring hiermee of ideeën erover?

Ik ga het onderhoudsbedrijf nu wel langs laten komen, maar hou me aanbevolen voor goede tips van jullie, want kan die dan meenemen en met het onderhoudsbedrijf bespreken (die misschien belang hebben bij verkoop van zo'n reservoir, dus vandaar dat ik ook graag een objectieve mening hoor).

Marie

Marie

20-11-2015 om 07:49

Expansievat

Klinkt als een lek expansievat.

Puck

Puck

20-11-2015 om 22:31

yep, met MArie eens

Ik denk ook expansievat. Kun je controleren door erop te tikken. Een kant moet veel holler klinken dan de andere kant. Zo niet dan heb je dikke kans dat de membraan in het expansievat lek is.

Marie

Marie

20-11-2015 om 23:53

levensduur expansievat is gemiddeld 7 jaar

Even gegoogled en op diverse sites gelezen dat een expansievat gemiddeld 7 jaar meegaat. En aangezien die van jullie 7 jaar is....

http://cvketelkiezen.nl/nieuw-expansievat-kopen-controleren

http://cvketelkiezen.nl/nieuw-expansievat-kopen-controleren

https://nl.wikipedia.org/wiki/Expansievat

Bellefleur

Bellefleur

21-11-2015 om 14:16

Expansievat

Bel de onderhoudsmonteur maar.

Celine

Celine

21-11-2015 om 14:24

Reactie

Bellefleur: al gedaan

Iedereen bedankt zover.

Nog andere ideeën zijn altijd welkom.

Overigens heb ik erop getikt n.a.v. de tip van Puck en hoorde geen duidelijk verschil in holheid. Dus vermoed dat het inderdaad het expansievat is.

Zal de links van Marie voor de zekerheid nog even checken.

Celine

Celine

21-11-2015 om 14:31

Marie

Heb je links gelezen. Bedankt daarvoor! Ze waren zeer informatief.

Had ze misschien googlend zelf kunnen vinden, maar had dat niet gedaan.

Vrouw van CV monteur

Vrouw van CV monteur

21-11-2015 om 19:20

Inderdaad, expansievat

TS, ik heb je verhaaltje thuis voorgelezen. Man bevestigde gelijk wat hier ook al gezegd wordt; geen zichtbare lekkage = expansievat. Bel de monteur (misschien komt de mijne wel..;-0).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.