Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

18-09-2011 om 12:50

Verwarming aan?

Hebben jullie de verwarming al aan? Het is hier in huis nu 19 graden. Ik vind dat best fris, maar ik vind half september eigenlijk te vroeg om al de verwarming aan te hebben. Oudste klaagde net ook over de kou, ik heb haar aangeraden een trui aan te trekken (heb ik zelf ook). Jongste heeft het nooit koud, en loopt bij voorkeur tot november in T-shirt en korte broek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Houtkachel

Ik vind het 's ochtends wel koud, maar het warmt hier overdag wel op doordat de zon naar binnen schijnt. Vanaf een uur of 6 gaat de houtkachel aan.

Guinevere

Guinevere

18-09-2011 om 13:00

Heel even

Gisteren heb ik 'm heeeeel even een halve graad hoger gezet, terwijl het nota bene 20 graden in huis was. Maar het voelde niet comfortabel. Dat hielp!
Normaal stoken wij op 18 graden, dus het was echt een gevoelskwestie, geen temperatuurkwestie. Een trui had ik al aan.

Julia64

Julia64

18-09-2011 om 14:26

Haha, dit onderwerp komt ook elk jaar terug volgens mij, net als "nouja, nu al pepernoten in de winkels"!
Maar ja, ik heb vrijdagavond voor het eerst de verwarming aangezet, op 20,5 graad. Ik ben een koukleum en onder de 20 graden vind ik het echt niet prettig in huis, dus gaat de verwarming aan. En dan maakt het me geen bal uit of dat in februari, juli voor mijn part of september is. Koud is koud.

Zus

Zus

18-09-2011 om 14:35

Ja hoor

De thermostaat staat het hele jaar op 20,5 graden, alleen is het in huis nog niet zo laag gezakt. Overigens vind ik het wel frisjes aanvoelen en heb een vest en sloffen aan in huis nu.

Didda

Didda

18-09-2011 om 14:36

Soms

helpt het om de CV even aan te doen. Dan is de kou er een beetje vanaf. Heb ik zelf al een paar keer gedaan. na 10 min. de CV weer lager en dan is het net wat aangenamer.

liora

liora

18-09-2011 om 15:13

Allang

Niet de datum bepaalt of ik de verwarming aanzet, maar de temperatuur. En ja, hij is nu aan!

Noortje G

Noortje G

18-09-2011 om 15:53

Voor de vloer

Wij wonen in een oud huis,ik heb vanmiddag de verwarming aangedaan omdat de vloer (eikenplanken) op sommige plekken bol gaat staan, maar het huis voelt meteen prettiger aan, dit is de 3e keer dit seizoen dat ik de verwarming aan heb.
Vanavond zijn manlief en kids weer thuis van alle sporten en gaat de houtkachel aan...

Rosase

Rosase

18-09-2011 om 16:40

Gaat automatisch

Maar volgens mij is ie nog niet aangeweest tot nu toe.

Vic

Vic

18-09-2011 om 16:45

Gaat automatisch?

Haha, ja maar alleen als je dat zo instelt. Die van mij gaat automatisch aan als het 16 graden is. Zo lang ga ik niet wachten hoor

Hmm

Die 16 graden hebben we hier al gehad hoor, een paar keer, dus de verwarming gaat hier 's ochtends echt wel even aan.

Petr@

Petr@

18-09-2011 om 19:56

Hele dag

al de houtkachel aan, cv is hier nog niet aan geslagen (staat op 20 graden). Wel weer gezellig hoor!

Nee

Ik probeer altijd te wachten tot 1 oktober. Soms lukt dat, vaak ook niet, dan is hij daarvoor al even aan geweest, maar dat probeer ik echt te beperken. Ik probeer het wel, maar echt kou lijden heb ik er ook niet voor over. Dit jaar is het nog niet nodig geweest. 's Ochtends is het een graad of 18, dat is prima met een trui aan. Als de zon dan op het huis staat, loopt het vanzelf wel op tot 21.

Valkyre

Valkyre

18-09-2011 om 22:09

's avonds

Al weleens aangehad, maar liever niet. Maar overdag nog niet - we wonen in een goed geisoleerd huis, en als de zon erop staat, wordt 't nog aardig warm. 's Ochtends een vest aan en dikke sokken en birki's (ik lijk wel een hippie) en 's avonds ook. Vaak kruip ik bij het tv-kijken lekker onder een dekentje, gezellig. Wel jammer van dat moderne huis: geen open haard

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2011 om 23:20

Nee

Ik ben hier een beetje streng in. Als je het nog red met wat extra's, zoals een vest gaat de verwarming nog niet aan in september en het liefst ook nog zover mogelijk in oktober. Uiteraard hou ik wel in de gaten of het niet te koud wordt en dan ben ik de beroerdste niet. Vandaag pruttelde een van mijn dochters een beetje. Het was ook iets frisser dan eerder, maar toen ze een vest aan had gedaan hoorde ik haar niet meer. Dat ik niet zomaar de verwarming hoger zet is echt omdat ik de energierekening laag wil houden en ik hoop jaar in jaar uit dat we niet bij hoeven te betalen.

Rosase

Rosase

18-09-2011 om 23:38

Nou ja

Die van mij gaat automatisch aan als het overdag onder de 19 of 20 graden is, in huis.
Daar hoef ik dus niet op te wachten. Dat gebeurt op een gegeven moment van zelf.

Biene M.

Biene M.

19-09-2011 om 07:22

Goh

Helemaal nog geen behoefte aan gehad. Ik doe nu alleen soms het raam in de huiskamer even dicht en de kinderen slapen inmiddels met een pyjama met lange mouwen.

Fiorucci

Fiorucci

19-09-2011 om 07:40

Nee

Mijn thermostaat geeft doodleuk 20,5 aan, terwijl ik met ijshanden zit, heel fijn.

Automatisch.....

Onze thermostaat kán automatisch, maar ook zonder, en ook kan je nog apart nacht en overdag aanzetten en dan b.v. een uurtje voor je opstaat de boel automatisch aan laten gaan.
Maar tot nu toe heb ik die gewoon op 'uit' staan. Met al die koude nachten die wel al gehad hebben, zou de ketel anders al een heleboel uren hebben gedraaid! 's Morgens is het hier 'fris' rond de 18,19 graden, daarna warmt het op tot aanvaardbare temperaturen door het licht buiten w.s. en doordat het buiten ook aangenamer wordt en pas laat op de avond wordt het weer 'fris'.
Dus op automtisch zou ie al bijna dagelijks aan slaan.
Beetje zonde geld, zeker als het maar voor zó kort is waarna we allemaal haastig naar ons werk/school vertrekken en we de meeste tijd ook nog druk zijn met boterhammen smeren, aankleden, wassen,opmaken etc.etc.
Pas 's avonds eventueel zetten we de verwarming aan..als het minder dan 19 graden is hier binnen.Rond een uurtje of 20.00 zoals gisteravond. Laten 'm dan aan tot 22.00 uur en dan weer uit, dan blijft het lang genoeg warm tot een uurtje of 24.00 en dan liggen we meestal wel allemaal in bed.
(dat was b.v. gisteravond het geval)/
Ik vind 1 graad of 2 graad temperatuursverschil niet de moeite van het verwarmen waard als het maar voor zó korte tijd is of als we allemaal druk bezig zijn en het toch amper merken.
Alleen voor 'relaxmomenten' waarbij je toch sneller last hebt van de kou dan wel.
groeten albana

amk

amk

19-09-2011 om 09:45

Nee

zolang de temperatuur in huis niet beneden de 22 graden komt gaat die kachel niet aan.
ramen gaan hier nu soms dicht. En ik heb mijn dekbed maar eens in de hoes gestopt.

Vic

Vic

19-09-2011 om 09:48

Geen ruggengraat ;-(

Het was vanmorgen 17,5 graden in huis. De kinderen zaten met ochtendjas en dekentje op de bank. Nu is het 18 graden en dat is echt te koud. Ik heb hem dus nu maar aan gezet. Heel even, en als het dan 20 graden is hoop ik dat ook de zon weer schijnt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-09-2011 om 10:35

Echt nog niet koud

Wij wonen in een nieuw goed geisoleerd huis, dus het is hier nog lang niet koud. Ik zet 's ochtends ook nog steeds meteen de achterdeur open, dat vind ik prettig. En 's avonds tegen een uur of 7 gaat de deur dicht om de langpootmuggen buiten te houden. Daar hebben we er momenteel echt heel veel van en ik vind het irritante beesten.

Dendy

Hanne.

Hanne.

19-09-2011 om 15:57

Ja, om te testen

Wij hebben'm gisteren heel even aan gehad om te testen of hij het nog deed. (daar kom ik liever nu achter dan wanneer het ecth koud is)

Maar het is overdag nog 20/21 graden in huis. Pas bij 18 (mijn keuze) resp 19 (partners keuze) gaat ie aan.

Kinderen heb ik ook nog niet over de kou gehoord, maar de lopen ook nog in een shirt met korte mouwen en op sandalen buiten. Warmbloedige typjes blijkbaar.

Nee hoor

Ik hoop de verwarming uit te kunnen houden tot november en tot die tijd de open haard aan. Nu nog niet nodig, want beneden is het nog ruim 21 graden en boven is het nog warmer. We hebben hier regelmatig de tuindeuren nog open tot begin van de avond.
En gelukkig maar maar, want in de winter is het m.n. beneden lastig wamr te stoken met de reguliere verwarming. En daarom ben ik zoooo blij met mn haardje.

Lynna

Lynna

20-09-2011 om 06:29

Nu wel koud

Het is half 7 's morgens en ik vind het nu wel kil hier terwijl ik in mijn ochtendjas beneden zit. Ik weet niet hoe lang ik het nog volhou zonder verwarming.... Hoewel de thermostaat 20 graden aangeeft, volgens mij lijkt ie altijd veel warmer dan het in werkelijkheid is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.