Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

snuffie60

snuffie60

23-05-2011 om 18:51

Vervanging gazelle impala

Mijn fiets is aan vervanging toe en ik ben erg tevreden over dit model, maar helaas wordt 'ie niet meer gemaakt. Volgens gazelle is de opvolger de primeur. De winkels waren vandaag dicht dus ik kon nog geen vergelijkend warenonderzoek doen. Is de primeur een goede vervanger? of kan ik beter gaan zoeken naar een jonge of overjarige impala? Volgens manlief zijn er nog meer merken, maar ik ben verknocht aan deze zithouding stabiliteit ed. In tegenstelling tot wat ik nu heb wil ik in ieder geval 7 versn. en een verstelbaar stuur. Welke fiets zou mijn impala kunnen evenaren?
snuf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Azor

Primeur is geen vervanging, wat een onzin, die heeft een heel andere geometrie. Je zit is geloof ik 2 graden rechtopper. Uit mijn hoofd.

Mijn tip: vergeet Gazelle en ga naar een Azor-dealer. Daar heb je reuzeveel keus, betere onderdelen dan Gazelle en je betaalt iig minder voor reclame, want die maken ze niet. Daardoor krijg je voor hetzelfde geld een betere fiets. Je kunt gewoon precies het frame uitzoeken dat je zint. Als je de maten van de Impala nog kunt achterhalen dan weet ik zeker dat je een vergelijkbare Azor kunt samenstellen. Bij Azor kun je nl alles los kiezen: frame, kleur, versnellingen, andere onderdelen. Lukt altijd!

Oh, geen aandelen

snuffie60

snuffie60

23-05-2011 om 21:55

Rodebeuk

ik heb daar ook even vluchtig naar gekeken, maar er is geen dealer op een redelijke afstand...Vervelend als je met problemen terug moet. Is dit werkelijk zo'n goed produkt?
snuf

Chippie

Chippie

23-05-2011 om 22:37

Hier

Ik had een Gazelle Impala en wilde ook een nieuwe fiets (fietsplan). Mijn man zegt, kom op, je koopt nu een echt fijne fiets: een Koga Miyata. Ik vond het echt de allergrootste onzin om bijna twee keer zoveel te betalen voor zo'n fiets dan voor een Gazelle. Maar ik heb absoluut geen spijt. Het is echt een wereld van verschil.

Rieke

Rieke

23-05-2011 om 22:44

Chippie!

Ik ook! wat een heerlijkheid wil nooit meer een andere fiets.

snuffie60

snuffie60

23-05-2011 om 22:47

Uitgave

Fietsen is niet echt m'n hobby.....Ik gebruik 'm voor ritjes in de woonplaats, boodschappen ed.Dus het is niet de bedoeling om er heel veel aan uit te geven.
snuf

Marie

Marie

23-05-2011 om 23:02

Gazelle orange

Hallo
Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt van de Gazelle Impala naar een Gazelle Orange, zoals deze:
http://link.marktplaats.nl/451546987
Maar mijn dochter heeft ondertussen deze gekregen en die fietst ook heel lekker
http://link.marktplaats.nl/451194643
Succes

Hanne.

Hanne.

24-05-2011 om 15:20

Koga en gazelle

Ik heb de luxe dat ik zowel de gazelle impala als de kogy myata heb, maar voor de huis thuin en keukenritjes gebruik ik toch liever de gazelle. Is toch iets robuster met 2 kinderen er op, en iets minder diefstalgevoelig bij de supermarkt.

snuffie60

snuffie60

24-05-2011 om 16:29

Pas op de plaats

Ik ben bij de fietsenmaker wezen kijken en de vervanger van de impala is inderdaad de primeur, de iets kalere uitvoering. Deze werd nauwelijks nog verkocht, geen vraag naar. Er zijn nog meer gazelle modellen met een 66 graden hoek, deze hebben alleen maar 3 versnellingen.
Andere merken bieden dit niet behalve azor met 67 graden. De fietsenmaker kon azor wel leveren, maar vond zelf dat het kwalitatief niet zo bijzonder is als ze beweren......Ik heb nog wel de orange en een giant geprobeerd, maar dat was het ook niet. Voor een azor helemaal naar mijn wensen ben ik aanmerkelijk meer kwijt dan een nieuwe primeur en deze zijn dan ook een stuk zwaarder. Nu ga ik eerst mijn fiets maar eens goed schoonmaken, de mankementen bekijken, wellicht dat ik ´m voor een hele grote beurt stuur en wacht tot er misschien andere modellen komen. )of als ik in de buurt van een azordealer kom daar mijn licht eens laat schijnen'. Om nu voor een verstelbaar stuur en meer versnellingen veel geld neer te leggen...(´k weet ook niet wat een grote beurt kost). Dus we twijfelen nog even verder.
snuf

Hmm

vraag me af of de marge op een Azor net zo groot is als op een Gazelle... voor die fietsenhandelaar...

snuffie60

snuffie60

24-05-2011 om 18:31

Gekleurd

Tja, je weet inderdaad niet hoe gekleurd een advies is...
Hoe lang heb je de azor?

Mijn fiets is 10 jaar oud en heeft kinderen en post vervoerd( binnen gestald). Ik zit er misschien wel helemaal naast, maar ik heb het gevoel dat veel gebruiksvoorwerpen niet meer gemaakt worden om heel lang mee te gaan. Dus vasthouden aan het oude ?
Ik heb de winkelier ook gevraagd naar de lak, ook i.v.m. azor. De nieuwe lakken zouden sterker zijn dan de oude...Nou mijn ervaring bij auto's is dat je bij die nieuwe milieuvriendelijke lakken geen vogelpoepje moet laten zitten.
snuf

Vera*

Vera*

25-05-2011 om 10:12

Marktplaats

Je kunt ook eens op marktplaats kijken of er een Gazelle Impala te koop is die wat nieuwer/minder gebruikt is dan degene die je nu hebt.

Vera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.