Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

28-10-2012 om 19:16

Vertaling engelse voorwaarde verzekering

Wie kan mij zeggen of ik onderstaande tekst goed begrijp:
"Covered expenses are for medically necessary services incurred within 13 weeks from the date of the accident causing the injury or the onset of sickness. Treatment must have started not later than 30 days after accident/onset sickness"

Volgens mij staat hier dat alleen de gebruikelijke/noodzakelijke medische kosten worden vergoed, die zijn opgelopen binnen 13 weken na het ongeluk dan wel start ziekte. Oftewel, dat vergoeding na 13 weken vervalt en dat de behandeling in elk geval binnen 30 dagen gestart moet zijn.

Mijn twijfel zit hem in het woordje 'incurred'.
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk

dat er bedoeld wordt, dat je binnen 13 weken na het ongeluk geclaimd moet hebben. Dus niet na 13 weken na het ongeluk voor het eerst aan komt met klachten die volgens jou het ongeluk als oorzaak hebben.

Eva

Eva

29-10-2012 om 09:16

Opgelopen

incurred betekent opgelopen (of "op de hals gehaald"), dus wat jij denkt dat het betekent, betekent het (volgens mij) dus ook.
Dus geen medische kosten na die 13 wekenperiode te claimen - heel raar! Wat voor verzekering is dat?
Maar dus ook niet vereist (misschien wel slim) om per se binnen 13 weken na ongeluk de claim in te dienen.

Weet wel dat je natuurlijk voor medische kosten na die 13 wekenperiode gewoon je "normale" ziektekostenverzekering hebt, of ben je niet in Nederland verzekerd?

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

29-10-2012 om 09:45

Reactie

bedankt voor jullie input. Nadere bestudering van de voorwaarden leert dat er sowieso veel maxima aan vergoedingen zitten; bijv. slechts 7 dagen intensive care vergoed. Kortom: dat zou nog eens raar kunnen uitpakken.
Het is echter niet een verzekering voor mezelf, maar voor iemand die lang op wereldreis is, die zijn verzekering moet verlengen en dus verzekeringen aan het vergelijken is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.