Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

28-03-2012 om 20:39

Verse kruiden invriezen?

Ik had voor het eten van vandaag en morgen allerhande verse kruiden nodig, dille, tijm en rozemarijn, maar heb nog best veel over. Kan ik die kruiden invriezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

28-03-2012 om 21:21

Hier

Ze zeggen dat het kan: http://www.denkreupel.be/tuinkruiden.html
Maar ik zou ze zelf liever vers gebruiken. Misschien voor de volgende keer een plant kopen, zodat je steeds een klein beetje kunt pakken?

Ja hoor

Ik doe het regelmatig. Gaat prima. Bij AH hadden/hebben ze ook groene kruiden in de diepvries.

nathalie

nathalie

29-03-2012 om 14:21

Nou

mij lukte het niet. Ik had een tijd geleden verse munt over en heb dat ingevroren, de hele blaadjes luchtig in een doosje in de vriezer en ook wat in ijsblokjes. Laatst wilde ik dat gebruiken maar na ontdooien bleek het allebei zure snot te zijn.

+ Brunette +

+ Brunette +

29-03-2012 om 18:16

Kan best.

Munt heb ik geen ervaring mee. Wel met basilicum, peterselie en koriander. Het worden wel slappe blaadjes maar de smaak is net als vers. Niet geschikt om in salades te verwerken maar wel goed voor soepen en sauzen.

Wat ik doe

Ik snij de kruiden eerst fijn voor ik ze invries. Makkelijk te doseren daarna. Inderdaad in soep of pastasaus. Munt heb ik ook nog nooit gedaan.

Petr@

Petr@

30-03-2012 om 18:25

Oké

Ik ga het gewoon proberen en heb alles in de diepvries gegooid, het is toch voor saus dus zou moeten lukken.
Bedankt voor de reacties!

+ Brunette +

+ Brunette +

30-03-2012 om 21:44

Picasso

Had er niet bij vermeld maar ook ik snijd alles van tevoren fijn. Lijkt me helemaal niets om een stukje van een bevroren bosje peterselie fijn te snijden, voor je het weet is het gedeelte dat je niet nodig hebt ook ontdooid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.