Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triva

Triva

27-07-2016 om 22:14

Verschuifbare plafondlamp

Omdat wij de eettafel wel eens wat verplaatsen lopen wij vaak 'tegen de lamp'. Ik zou dus graag een plafondlamp willen die je kunt verschuiven maar ja er zit een gat in het plafond

Natuurlijk heb je van dat soort lampen maar heeft het een naam? Hoe zoek ik er op?

Triva

Triva

27-07-2016 om 22:15

Oja

De verplaatsing hoeft maar 50 cm te zijn dus niet zo heel erg extreem

Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-07-2016 om 22:26

Telescoop?

Telescoop plafondlamp? Als ik daar op Google krijg ik wel wat verplaatsbare lampen. Geen mooie helaas

Triva

Triva

27-07-2016 om 22:41

hmm

qua smaak zijn wij het eens ik heb nu geloof ik een 'scheepslamp' hangen en dan is dit toch wel heel wat anders. Eigenlijk zocht ik een soort rail aan het plafond waar de lamp dus wel aan hangt maar verschoven kan worden.

Triva

Triva

27-07-2016 om 22:43

Artemide Tolomeo Sospensione Decentrata is mij ook weer een beetje te duur voor een probleem wat ik ook kan oplossen met: Neeee laat die tafel staan!!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-07-2016 om 23:28

Volgens mij...

Kun je dat ook oplossen met een rail aan het plafond. Ik zal het mijn man eens vragen.

Stom eigenlijk, wij lopen al jaren tegen hetzelfde aan, en het stoort mij ook al heel lang, maar er iets mee doen was blijkbaar toch net weer teveel moeite...

Angela67

Angela67

27-07-2016 om 23:53

hier hangt er 1

ook jaren gezocht en ja ook die dure gevonden. Ik was al bijna zover dat ik 'm wilde kopen, maar toen ik 'm in het echt zag (speciaal naar een winkel in R'dam gegaan) vond ik 'm toch wel erg duur en niet zo mooi.

En het heeft zo moeten zijn want vlak daarna hebben we deze gevonden, voor echt 'weinig', in mijn herinnering nog geen 150 euro.
Merk weet ik niet meer . . . maar ik googlede op 'plafondlamp met scharnier' / afbeeldingen en toen vond ik deze:

http://lampentoppers.nl/hanglamp-flex-1-zwart.html?source=googlebase&gclid=CIyM86PQlM4CFYgV0wodH1QNgw

Wij hebben dat, en dan in het wit. Kijk, het is niet zo super robuust en na een aantal jaren gebruiken kan ik niet alles meer zomaar los- of vastdraaien (het slijt denk ik wel sneller), maar het is bere-handig.

gr Angela

Elke

Elke

28-07-2016 om 00:21

Of...

Bij IKEA hebben ze het SANDA rail-systeem, daar kun je elke lamp (die aan een draad hangt) aan bevestigen. Of de spotjes die erbij horen. Of meerdere lampen... Wij hebben het zelf niet, maar het lijkt mij best handig!

Taruh

Taruh

28-07-2016 om 10:06

gordijnrail

gordijnrail aan het plafond, haak aan de lamp en in een gordijnrunner, lange draad aan de lamp naar het contact punt et voila, je lamp is eenvoudig te verschuiven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.