Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Celine

Celine

18-07-2015 om 03:10

Verschil dag- en nachtcreme

Niet zo heel belangrijk, maar omdat ik op vakantie per ongeluk 2 potjes nachtcreme ipv 1 nachtcreme en 1 dagcrème heb meegenomen, vraag ik mij af: wat is eigenlijk het verschil tussen dag- en nachtcreme?

Alleen de beschermingsfactor 15 die in mijn dagcrème zit of ook nog iets anders?

Juno

Juno

18-07-2015 om 06:59

Ach

De nachtcrème is hooguit vetter wat minder prettig in een warm land is. Verder zijn aparte crèmes of serums flauwekul en horen potjes in de glasbak. Ik zou me voor die paar weken niet druk maken en de vakantie inlezen wat een huid nodig heeft.

Bewaren.

Ik gebruik alleen dagcréme, overdag en soms 's nachts. Ik vind nachtcréme idd te vet. Dus 2x dagcréme kopen zou mij beter uitkomen.
Ik weet niet of de créme duur was, zo niet, dan zou ik hem gebruiken als bodycréme.

Celine

Celine

19-07-2015 om 05:42

reactie

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb nu 2x nachtcreme me, dus gebruik overdag ook maar nachtcreme. Vind het wel meevallen met het vettige. Heb geen zin nu hier dagcrème te kopen. Ik maak me er geen zorgen om, maar vraag me af wat het verschil is.

Volgens jullie is nachtcreme dus vettiger?

Link

http://www.telegraaf.nl/vrouw/beauty/22591012/__Het_verschil_tussen_dag-_en_nachtcreme__.html

Even googlen op "verschil tussrn dag en nachtcreme" en ik lees dat je gewoon door kunt smeren. Als je maar smeert zeggen verschillende links.

Juno

Juno

19-07-2015 om 11:49

Niet nodig

Nachtcreme is nou echt een product dat je niet nodig hebt. Het is meestal wel handig om iets op je toet te smeren maar dat kan gewoon dagcreme zijn. Lees maar eens op jetskeultee.nl. Ik smeer dezelfde crème dag en nacht, overdag doe ik er zonnebrandcrème over en 's nachts smeer ik een exfoliant onder de crème.

Hadewich

Hadewich

19-07-2015 om 12:55

Maar Juno...

Jij gebruikt nu drie producten. Je maakt eigenlijk nu zelf een dagcreme en een nachtcreme?

bieb63

bieb63

19-07-2015 om 15:02

wat ik heb begrepen

Is dat het (in het algemeen) zo is, dat een nachtcreme meer voedend en herstellend is (maar vaak dus ook vetter) en een dagcreme meer beschermend is (tegen radicalen en zon).

Juno

Juno

19-07-2015 om 19:01

Hadewich

Ik heb een ochtend- en een avondroutine. 's Ochtends reinig ik mijn gezicht, ik spray een toner, gebruik crème en dan zonnebrandcrème. 's Avonds reinig ik mijn gezocht, ik spray een toner, smeer exfoliant (niet handig als je daarna de zon in gaat, daarom 's avonds) en gebruik crème.
Hele simpele maar wel goede producten. Ik hou de lijst aan wat Jetske Ultee heeft uitgezocht en wat bij mijn portemonnee past. Mijn toner is van de bodyshop en de gezichtscrème is oil of olaz tenzij het warm is, dan gebruik ik ook iets van de bodyshop. Weet even niet meer welke, zou ik moeten opzoeken. De spf in crème is zo laag dat je beter apart zonnebrand kunt smeren.
Aparte serums of een crème voor dag of nacht is echt niet nodig.

Hadewich

Hadewich

19-07-2015 om 20:43

Hm...

Toch...je zegt dat aparte dag- en nachtcremes niet nodig zijn, maar ondertussen gebruik je zoveel op je gezicht dat een creme meer of minder ook niet meer uitmaakt. Maar goed, ieder zijn eigen voorkeur! Ik vind zelf een wat vettere creme 's avonds wel lekker. Meestal smeer ik die wel minimaal een uur voordat ik ga slapen op mijn gezicht, dan plak ik niet zo aan mijn kussen!

Juno

Juno

20-07-2015 om 00:26

Ach

Als je een aparte nachtcrème wil kopen moet je dat zeker doen maar het voegt niets toe. Ik neem aan dat je iedere dag je gezicht reinigt en een toner/tonic gebruikt voor je crème smeert? Ik doe bijna hetzelfde als 20 jaar geleden, het enige dat is veranderd is dat ik zonnebrandcrème smeer en 1x per dag de exfoliant.
Wat ik niet meer doe is nachtcrème, serum, oogcrème, maskers, serum enzovoort.

Katniss

Katniss

20-07-2015 om 00:49

Alleen overdag

Ik gebruik alleen dagcreme. 's nachts smeer ik niets en dat bevalt best. Mijn dagcreme is gewoon van Nivea en soms doe ik daarover nog de BB cream van Nivea. Die heeft ook spf 15. Telt dat dan dubbel? Dat zou mijn bleke teint verklaren

Katniss

Prima, die bleke teint. Teveel zon en bruining geeft de meeste veroudering

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.