Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

01-05-2011 om 18:31

Vermoeide voeten door birckenstocks

Sjeempie na alle positieve verhalen over birckenstock heb ik ze nu ook. Maar ik kan er echt niet lang op lopen. Na 2 uur voelen mijn voeten zo moe! En heb ik zere hielen. Gewone gympjes of van die teva zachte strandslippers geven geen problemen. Terwijl bircken ttoch bekend staat dat het juist niet vermoeiend is ? Herkenbaar ? Of moet ik wennen ? Loop er nu een week op.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 18:38

Mee eens

Mijn dochter van 11 loopt er hele dagen op, mij lukt het niet. Doe mij maar gewone leren slippers.

Fleur Mas

Fleur Mas

01-05-2011 om 18:39

Precies hetzelfde

Had eerst een paar met alleen een bandje over de wreef, liepen echt niet lekker, nu tweede paar gekocht,teenslippers met band over de wreefg, is iets beter, maar ik kan er ook niet lang op lopen, in mijn omgeving wordt geroepen dat je het langzaam moet opbouwen en na een tijdje wil je niet meer zonder, ik heb er een hard hoofd in en loop liever op gympies

Wat de verkoper tegen mij zei:

Ze ontslakken je voeten, je spieren worden aan het werk gezet..

verder heb je aan mij een slechte, want ik ben Birkverslaafd
Ik heb wel altijd modellen met drie bandjes, waarbij de voet stevig op de zool wordt gehouden. En van achter vrij, dus slipper. Vorig jaar ook met 1 band gekocht, maar dat is wat meer werk.

Kvind ze zaaaalig. Dus ik denk dat het gewenning is.. hoe veel loop je verder, wat voor schoenen draag je normaal en ben je bereid om er écht voor te gaan?? (geintje hoor)

Never nooit niet

Afgezien van het feit dat ik ze zooo ontzettend lelijk vind en ze dus nooit zal kopen (sorry liefhebbers), is mijn dochter vorig jaar een aantal keer in korte tijd zo kneiterhard gevallen door haar Birkenstocks. Nooit meer dat ze die krijgt. Dan maar geen ontslakking, al zou dat voor mij juist wel weer goed zijn, na al dat lekkers met pasen en Koninginnedag

Valkyre

Valkyre

02-05-2011 om 01:26

Birki's

Ik kan er ook niet tegen, au! Maar er is ook een aparte lijn van Birkenstock met zachte zolen! Birki's heten die. Zelfs daar moest ik aan wennen - maar nu wil ik niet meer anders.

Maar alleen voor thuis hè, want ze blijven wel hideous natuurlijk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

angel3

angel3

02-05-2011 om 05:03

Mmmmm tja

Ik ven gewend veel te lopen en te staan. Ik loop op Alles. Ballerini, laars met hak, gympjes, flip flop snippers. Waarom zouden mijn voeten moeten ontslakken? En waarom moeten je spieren harder werken dan in gympjes ? Na Ja raar hoor. Wie weet gewenning. Ik heb de standaard variant de teen slipper achtige. Ik vind ze ook niet heel mooi maar na alle hoera verhalen dacht ik : wie weet handig voor in de vakantie. Maar ben nu op vakantie en heb echte zere hielen na een dag

Fiorucci

Fiorucci

02-05-2011 om 07:56

Angel

Heb je echte of neppers? Kwa comfort scheelt dat nogal namelijk.

Meerdere malen in de kast gesmeten

Jaar of 3 geleden Birckenstock teenslippers gekocht.
Kreeg enorme hoofdpijn als ik ze droeg, vreselijk gewoon. Steeds weer weggelegd, weer geprobeerd.

En nu: zelfde paar is bijna afgelopen, loop al bijna 2 jaar op vrijwel niets anders (kan in het klimaat hier).

Ik wandel er zelfs zeer steile hellingen, op steenslagpaden mee.

Kwestie van wennen en veel heel veel geduld.

Yta Chalne

Yta Chalne

02-05-2011 om 18:35

Brrr

Bijna net zo lelijk als crocs. Die Birckenstocks bestaan als sinds jaar en dag, en altijd waren ze gewoon lelijk en hooguit voor verpleegkundigen in de nachtdienst, en ineens besluiten een paar celebs dat het he-le-maal in is en loopt de halve wereld op die gruweldingen (om even mijn mmer genuanceerde mening te geven Echt goed trainen kan ook met hakken (merk ik, nu ik spierafbraak heb en toch op hakken wil lopen: pijnlijk!)

Ja precies yta

dat wou ik al schrijven maar ik dacht, laat maar . Ik vind net als bij crocs ze alleen leuk bij kinderen. Alhoewel ik crocs eigenlijk altijd lelijk bij alles en iedereen gevonden heb, heb zelf trouwens ook crocs, bepaald model wat minder lelijk is, ik krijg er ontzettend stinkvoeten in dus niet voor herhaling vatbaar. Die birck obessie is nu op zijn hoogtepunt, je ziet ook overal nepperds en ze zijn ook al te koop bij kruitvat geloof ik, dus nog een jaar of 2 en dan is het over net als toen bij de crocs. Die birks met de bandjes en gespjes bij kinderen vind ik wel echt erg leuk in van die kleurtjes, helaas wil mijn dochter die niet meer, ze wil het teenslippermodel en dat wil ik niet.

klaver

klaver

02-05-2011 om 21:56

? manda

Waarom mag ze niet het teenslippermodel van Birkenstock?

Geen slippers om meerdere redenen

ze heeft gewone rubberen slippers en die trekt ze constant uit en loopt dan op blote voeten op straat te spelen met alle gevolgen van dien. Als het birkenstocks zouden zijn dan draagt ze die al helemaal niet (want ze zijn harder) en verder blijft ze constant met die dingen ergens achter hangen wat niet veilig is. Ze speelt veel met die rekstokken en klimrekken en dan glijdt ze uit. Verder krult ze haar tenen met slippers, ze loopt er niet goed op. Maar goed, ze vindt ze heel cool staan maar in deze heeft ze gewoon echt pech gehad.
Ik heb dus liever dat ze sandalen aan heeft, op school mogen ze wel slippers hier maar ze mag van mij alleen schoenen aan naar school (ze heeft hele leuke dure sandalen gekregen en die draagt ze op mijn aandringen dus vaak).

Achteraf heb ik dus spijt van die slippers, maar goed als het warm weer is en er weer veel met water gespeeld wordt dan mag het wel, maar goed dan zie ik haar telkens dus zonder slippers op de stoep.

Mathilde

Mathilde

03-05-2011 om 14:43

Hier ook geen birkjes

Laatst heb ik die aan mijn dochter (bijna 8) proberen te slijten, toen we op zoek waren naar open zomerschoenen. 'Mam, die dingen hebben keiharde zolen, dat loopt helemaal niet lekker'. Voor mij heeft ze toch verschillende soorten (echte, neppers en andere merken) aangetrokken, maar het was geen succes.
Ik snap trouwens niet waarom die birkzolen zo keihard zijn. Zelf heb ik sandalen van Panama Jack met zo'n kurkzool en die zijn hartstikke soepel en lopen heerlijk. Of is die birkzool niet van kurk? (heb er ook helemaal geen verstand van...)

Al ruim 30 jaar

loop ik op Birkies, de slipper met 3 bandjes. Eigenlijk alleen in en om het huis. Wel om de 6 a 8 jaar een paar nieuwen :o)

klaver

klaver

03-05-2011 om 22:08

Oooo

ik dacht ze wel andere Birkenstock slippers mocht dragen. nu snap ik het.

Heb ze uit noodzaak

Ben nu hoogzwanger en heb bircks gekocht omdat ik daar in en uit kan stappen zonder te bukken én omdat er gezegd wordt dat ze zo goed lopen.

Ik vind het ook tegen vallen: ik heb liever teva's! Na een aantal weken gaat het nu wel beter, het doet minder zeer, maar echt ideaal vind ik het niet en ze zijn lelijk, maar ja bittere noodzaak

Marie

Marie

08-05-2011 om 20:32

Tevreden

Hallo
Ik ben wel tevreden over mijn Birckenstocks Papillio met 3 bandjes over de voet. Eindelijk een paar slippers die ik langer als een half uur kan dragen. Ik heb namelijk steunzolen en was eigenlijk verplicht om altijd schoenen te dragen, omdat ik zonder na een half uur pijn in mijn voeten krijg. En dat geldt dus ook voor badslippers etc.
1,5 jaar geleden ofzo bij een schoenenzaak met een grote collectie Birckenstocks deze dus gekocht na diverse paren geprobeerd te hebben. De verkoopster adviseerde me dus deze, omdat de teenslippers niet geschikt voor mijn voeten zijn. Verder zei ze dat de slippers precies om de voet moeten zitten. Daarom heb ik dus bijvoorbeeld maat 37 slipper, terwijl ik schoenmaat 39 heb.
Ik zal wel zo eerlijk zijn, dat ik er niet hele dagen op kan lopen, maar in de winter als pantoffel of voor op de camping zijn ze prima.
Groetjes

Margriet*

Margriet*

08-05-2011 om 22:52

Kan er uren op lopen

En manda de hype is echt al lang geweest. Twee jaar geleden piekte het hier. Nu lagen ze in het voorjaar zelfs bij de Dirk (wel heel goedkoop).
Maar goed ik vind ze ideaal om snel aan te trekken. Dat is meestal om het huis en op vakantie. Naar mijn werk heb ik soms die met een bandje aan. Die vind ik leuker onder een rokje.

Ik en mijn birkenstocks

Vorig jaar mijn eerste paar gekocht. Aan de voeten zaten ze heerlijk, maar lopen was iets anders: ik kreeg er stijve kuiten van. Althans, de eerste dag. Daarna zaten ze heerlijk en liepen ze heerlijk. Ik heb probleemvoeten, ze zijn breder geworden dan vroeger en veel schoenen daar kan ik niet een hele dag op lopen, zelfs niet op eenvoudige platte schoenen. Maar dus wel op de Birkenstocks, daar liep ik zelfs een hele dag (8 uur onafgebroken) op, op een zomerse dag en mijn voeten bleven fris en blij! Ik heb ze meteen voor de kinderen gehaald (de slipperversie zit veel steviger om de voet dan een gewone slipper, de laatste mag mijn dochter van mij ook niet aan naar school) en ik ga deze zomer mijn eigen (eenstuks-)collectie eens uitbreiden . Vanochtend alvast mijn teennagels mooi gelakt.

Clo, wachten tot de uitverkoop

Ik was vorig jaar toe aan een slippertechnische opfrisser en ze waren overal in de aanbieding! Doordat de maten standaard zijn kan je heel goed de goedkoopste nemen, passen is toch niet nodig.

Dus ik zou de komende weken ff kijken wanneer ze gaan afprijzen. Zeker rond de 30 moet het lukken.

Ik ben zo aan blauw metallic gekomen, krijg veel complimenten al zeg ik het zelf ...

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2011 om 16:57

Kruidvat

Bij Kruidvat vanaf morgen!

Ja!

Bij het Kruidvat en nu ook de Piazza en niet alleen de Gizeh. Ik stuur mijn vriend straks even, die werkt daar vlak bij . Fijnfijnfijn!

ishtar

ishtar

10-05-2011 om 12:12

Ik vind het niks

net, door de enthousiaste verhalen hier, naar het Kruidvat gewandeld en ze gepast, maar er zit zo'n hard randje net onder het begin van je tenen. Vallen mijn tenen blijkbaar net niet 'goed in' Voor mij geen Birckenstocks dus.

Hibiscus

Hibiscus

10-05-2011 om 14:01

Papillio - ishtar

Ik zag net hier Birckenstocks in een winkel liggen die dat harde randje niet hadden, de soft papillio versie , of comfort versie geloof ik, kan dat? Het waren wel originele Birckenstocks.

Ik ben nu helemaal van de Fitflops (die zitten zo heerlijk!) maar deze paste ik even en ze zaten wel lekker, omdat je dat harde randje niet hebt.

Ik heb wel een paar Birckenstocks, maar het valt mij op dat je er snel eeltplekken van krijgt. Als ik naar vrouwen kijk die ze dragen zie ik dat ook vaak, van die lelijke eelt hielen. Ik moest mijn voeten echt wel iedere dag verzorgen als ik ze aan had gehad, hebben jullie daar geen last van? Voor mij nog een reden om ze niet meer te dragen.

Hibiscus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.