Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Izar

Izar

19-12-2011 om 19:08

Verkoop lucifers

Vanmiddag stuurde ik mijn 12-jarige zoon naar de lokale Spar voor een doosje lucifers. Tot mijn verbazing kreeg hij ze niet mee bij de kassa omdat hij nog geen 16 is. Is verkoop aan 16-minners wettelijk verboden of is het beleid van de lokale kruidenier (gelegen in een buurt waar iedere beetje stoer uitziende 12-jarige opvalt tussen de 65-plussers)?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

19-12-2011 om 20:12

Prima!

hier al meerdere malen jongeren uit het speelhuisje in de speeltuin moeten sturen die fikkie aan het stoken waren, terwijl er nog een hele verpakking lucifers lag! Moeten ze hier ook invoeren vind ik!

sinas

sinas

19-12-2011 om 20:13

Oh en tip

wat ik weleens doe, een toestemmingsbriefje mee. Zoon heeft zo weleens medicijnen gehaald bij de apotheek die hij anders zeker niet mee had gekregen.

Nooit van gehoord!

Geen lucifers mogen kopen. Tjonge. Hier leert een mens nog eens wat

amk

amk

19-12-2011 om 22:59

Vuurwerktijd

en ze willen geen rotzooi rond de winkel?
Politie vraagt wel vaker om jeugdigen geen materialen ter verkopen die gebruikt kunnen worden om vuurwerkbommen te maken.
Zit geen wetgeving achter volgens mij.

Flauwekul

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje flauwekul allemaal. Alsof iedere jongere meteen op de hoek van de winkel een fikkie gaat zitten stoken?
Zo kun je natuurlijk nog wel meer zaken gaan verbieden: alles in glas (stel je voor dat het uit die handjes valt!!), plastic zakken (verstikkingsgevaar!!), schoonmaakmiddelen (gevaar voor vergiftiging!!) en ga zo maar door.
Misschien moet de supermarkt dan ook eens gaan overwegen om geen snoep en chips meer aan kinderen te verkopen (ooohhh!! overgewicht!!). Maar ik neem aan dat de principes van de supermarkt hier wel zullen wijken voor het economische belang.
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.