Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

24-07-2013 om 15:14

Verkeer (files) rond antwerpen versus eindhoven-maastricht

Hoi,
Even een vraagje voor degenen onder ons die regelmatig rond antwerpen en/of eindhoven/maastricht rijden:
As. vrijdag gaan wij vanuit Den Haag richting Spa, Belgie. Dit kan via Antwerpen, maar ook via Eindhoven-Maastricht. Vwb km's maakt dit nauwelijks iets uit. De aangegeven route door de ANWB is via Antwerpen (ca. 5 km korter), maar wij vragen ons af of Antwerpen niet een enorme file fuik is en dat we beter via Eindhoven-Maastricht kunnen rijden. Wij vertrekken dus op een vrijdag (as.) rond 12:00/13:00. Wie heeft advies/tips?
Alvast bedankt!
Gr. Bibi

Vic

Vic

24-07-2013 om 15:44

Persoonlijk

Ik vind het verschrikkelijk om via Maastricht te rijden en sta daar ook altijd in de file. Vorig jaar is ongeveer dezelfde vraag gesteld en volgens mij gingen er toen meer stemmen op voor Maastricht. Het zal dus persoonlijk zijn wat je prettiger vindt. Ik ben het liefst zo snel mogelijk het land uit

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 17:17

En...

Wij vonden het destijds via Eindhoven erg druk, dus tja...

Vic

Vic

24-07-2013 om 20:32

Jeetje fio (o.t.)

We zijn het soort van eens

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 21:56

Vic

Vaker dan jij denkt.

bibi63

bibi63

25-07-2013 om 00:35

En nu concreet

Wat is de beste optie? Beetje langzaam rijden af en toe kan ik tegen, maar dramatische files..... Wie weet het?
Gr. Bibi

liora

liora

25-07-2013 om 07:54

Dan

Beste optie is denk ik om zondag te gaan rijden.

Vera*

Vera*

25-07-2013 om 10:08

Afslag valkenswaard

Ik weet niet wanneer precies maar er wordt gewerkt en dan wordt de A2 afgesloten.
Je kunt ook via Lommel rijden en Zuidelijker de snelweg nemen.
Als je Antwerpen wil vermijden kun je ook een stukje afsnijden en voor Antwerpen de snelweg af en dan via de provinciale wegen richting ZO rijden naar de snelweg naar het Oosten.

bibi63

bibi63

25-07-2013 om 14:10

Vera

Dank, ga ik even bekijken.
Gr. Bibi

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2013 om 14:40

Bibi

Op www.vananaarbeter.nl vindt je alle wegwerkzaamheden.

Reactie

Maastricht altijd file, ook buiten vakantie tijd is onze ervaring (bv tijdens een weekeind).
Gisteren een deel van de ring Antwerpen gehad tot we richting Eindhoven eraf gingen, geen enkel probleem. Dit was dus van zuid in noordelijke richting.
Een paar weken geleden ring Antwerpen ook geen problemen gehad van noord- zuidelijke richting vanaf de kant Eindhoven (Vanaf Breda weet ik niet, dit zou voor jullie de logische route zijn)

Misschien ben je al vertrokken maar ik ben dus net terug.
Een paar weken geleden

bibi63

bibi63

28-07-2013 om 17:28

Dank en inmiddels

hebben we gekozen voor: Breda, Eindhoven, dan binnendoor via Valkenswaard naar Haaselt. Prima te doen. Lege doorgaande weg en lege snelweg tussen Valkenswaard en Hasselt. Daarna naar luik en vervolgens Spa. Nergens file gehad.
Gr. Bibi

Vic

Vic

29-07-2013 om 10:19

Bibi

Mooi, slimme keuze. Veel plezier daar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.