Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lusithania

Lusithania

20-01-2017 om 14:52

Verjaardag, dochter wordt 18

Volgende maand viert dochter haar achttiende verjaardag. Na vele jaren, wil ze nu haar verjaardag wel vieren.
Ze is verreweg de oudste en ook degene die te moe is om een feestje tot 'laat' te gaan vieren.

Nu dachten wij aan een high tea. Je hebt dan geen gedoe met (veel) alcohol en dan is het meer een middag- tot een begin van de avondfeestje.

Wie heeft er leuke ideeën? En wat zijn de do's en vooral wat to do not?

Voor het feestelijke en om te proosten dacht ik aan een glaasje al dan niet alcoholische bubbels (verder geen alcohol). Zal dat gaan lukken of kan dat beter anders.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-01-2017 om 14:58

Leuk hoor

Mijn dochter heeft de afgelopen twee jaar ook high tea gedaan. Met thee, ijsthee, scones, muffins, sandwiches en vers fruit. Alcohol hebben we niet geschonken en dat doen we ook niet als ze over een paar maanden 18 wordt. Het feestje is in de middag, dus dan vind ik het ook niet zo nodig. En zij al helemaal niet trouwens, want bij een 18-jarige kun je het natuurlijk moeilijk verbieden.

bubbels

Ik begrijp dat een deel van de gasten onder de 18 is? Dan zou ik gewoon alcoholvrije bubbels voor iedereen schenken. Champomy is behoorlijk goed drinkbaar, en schuimt heel overtuigend . In mijn ervaring wel verkrijgbaar bij Gall&Gall, niet bij DirckIII of supermarkten.

Groeten,

Temet

Li

Li

21-01-2017 om 00:35

High tea

kun je ook combineren met een activiteit. Een stukje varen en dan high tea bijvoorbeeld, of een escape room, zwemmen, bioscoop, of een volwassen knutselactiviteit. Het is maar net wat zij en haar vriendinnen leuk vinden en goed te organiseren valt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.