Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tine Winkel

Tine Winkel

27-09-2015 om 09:35

verhuizen en gas/water/licht

In de loop van de week ontvangen wij de sleutel van ons nieuwe (koop) huis. Het duurt nog 2 maanden voor we echt gaan verhuizen. Wat ik me van vroeger, al weer 15 jaar geleden, kan herinneren, is dat zaken als gas,water,licht niet worden afgesloten, maar dat je de meterstanden moet doorgeven.
Maar nu lees ik overal dat je minimaal 2 of soms zelfs minimaal 4 weken van te voren een verhuizing moet doorgeven. Voor de daadwerkelijke verhuizing zijn we dus wel op tijd met het doorgeven van de verhuizing, maar niet op tijd voor de sleuteloverdracht. En we willen wel gewoon aan het werk, komende weken (dus GWL nodig). Wordt GWL tegenwoordig wel afgesloten? Op sommige sites lees ik dat de levering gewoon doorgaat, maar andere lijken aan te geven dat de levering stopt.

Lastig, als je je zoiets plots op een zondag bedenkt, dan zijn al die klantenservices zo slecht bereikbaar... en jullie weten ook veel...

Tine

Emma

Emma

27-09-2015 om 09:42

Overdracht

Bij de sleuteloverdracht moeten beide partijen de meterstanden van water en elektra en gas doorgeven, dan kunnen de leveranciers de rekening opmaken. Er wordt niks afgesloten (dat gebeurde vroeger trouwens wel). Zo ging het bij mijn verhuizing, negen maanden geleden, in Amsterdam.
Ja, dat soort vragen komen altijd op zondag, of, nog erger, vrijdagavond

Amare

Amare

27-09-2015 om 10:16

levering stopt niet hoor

De levering stopt niet, het is alleen wel handig om te weten wie voor welk bedrag aansprakelijk is

Meestal regelt de makelaar zoiets, door bij de laatste controle van het huis vlak voor de overdracht bij de notaris nog met een formuliertje te komen waarop de meterstanden gezet worden. Als koper en verkoper dat ondertekenen, weten de energiemaatschappijen genoeg.

Emma

Emma

27-09-2015 om 10:33

Online

En bij Noun en Eneco kun je online je nieuwe adres doorgeven, ook als je een "overlap" van twee maanden hebt. Moet bij de andere maatschappijen ook kunnen. Niet een maand van tevoren dus.

Tine Winkel

Tine Winkel

27-09-2015 om 11:47

ok, gerustgesteld

ga ik morgen nog wel even bellen om de laatste dingen na te vragen. Maar het lijkt er dus wel op dat we gewoon aan het werk kunnen in het nieuwe huis.
Een verhuizing echt doorgeven kan nog niet, omdat we nog geen zekerheid hebben over de verkoop van ons huidige huis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.