Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verhuistips

Op zeer korte termijn ga ik verhuizen. Daar ben ik best goed in, al zeg ik het zelf , maar ik zou graag wel wat verhuistips hebben. Om het nog gesmeerder te laten verlopen zeg maar !
O ja, de situatie: van (huur-)huis naar (koop-)huis, met twee kinderen, drie katten en twee konijnen, in het nieuwe huis hoeft niet veel gedaan te worden (poetsen en hier en daar een verfje). We blijven binnen dezelfde woonplaats.
Verhuisblunders mogen ook!
Ik ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisdieren

als laatst. Verven eerst en dan poetsen en verder kom je er wel uit denk ik

Hanny61

Hanny61

04-10-2012 om 11:03

Misschien open deur

Als je al goed bent in verhuizen, is mijn tip ws. een open deur, maar goed. Zet op de dozen, bij het inpakken, in welke ruimte er moet worden uitgepakt. Dus, keukenspullen naar de keuken vervoeren en daar t.z.t. uitpakken. Ook is het goed om op de doos te schrijven wat er ong. inzit, zodat je niet in verschillende dozen hoeft te kijken om de koffiebekers te vinden.

Thursday Next

Thursday Next

04-10-2012 om 11:29

Of op de dozen

een duidelijke kleurstreep/stip/vlek en op de deuren van de kamers ook. Dan kan alles meteen goed worden neergezet.
Breekbare spullen inpakken in tijdschriftpapier, dat is niet zo vies als krantenpapier, het kan dan zo de kast weer in in je nieuwe huis. In theedoeken/handdoeken verpakken kan natuurlijk ook.

koentje

koentje

04-10-2012 om 12:00

Tipje voor de kinderen

ik weet niet hoe moeilijk je kinderen het vinden en hoe oud ze zijn, maar die van mij destijds wel. (maar goed ADHD/NLD) Ik heb toen een verhuisboekje gemaakt voor hem. Met een roostertje van op welke dag wat precies gebeurt, een foto van zijn oude en nieuwe kamer, vriendjes die hij in de oude straat niet meer zou zien. Wat zijn rol was, waar hij bij ging helpen en wat hij van papa en mama kon verwachten. Dat soort dingen. Hij had daar houvast aan.

Anienom

Anienom

04-10-2012 om 12:20 Topicstarter

Dank!

Ik noteer, ik noteer!

En hier was het heel prettig

dat we tijden voordat we gingen verhuizen alles weg deden wat we niet meer in handen wilden hebben op de verhuisdag. Meubels, boeken, kleding, speelgoed, oud huisraad en heel veel overige ongebruikte oude troep die niet uit de verhuisdozen zijn geweest bij de vorige verhuizing zijn weg gegooit of verkocht, weg gegeven.

We zijn echt een stuk of 4 keer met een volle auto naar de stort gereden.

Rafelkap

Rafelkap

04-10-2012 om 12:37

Poezen

Van konijnen heb ik geen verstand, maar voor poezen is het wel handig die eerst in een kleine, afsluitbare kamer te laten terwijl alle dozen en meubels in en uit gaan. Als alles weer rustig is ze alles laten verkennen, maar de eerste paar weken binnen houden.

May

May

04-10-2012 om 19:29

Tasje voor de eerste avond..

Inpakken alsof je op vakantie gaat met pyjama's, tandenborstels enzovoort, dan hoef je niet meteen te gaan zoeken in je nieuwe huis..

dc

dc

04-10-2012 om 22:20

Blunder

In nieuwe huis zouden we een nieuwe provider nemen. Alles al geregeld. Dus ik bel een aantal weken van te voren de oude om op te zeggen. Dat kon telefonisch. Ik had de situatie uitgelegd, werd doorverbonden, werd geholpen, hing op. En toen dacht ik, maar die tweede heeft helemaal niet gevraagd per wanneer! Gelijk teruggebeld (nog geen 2 minuten later), te laat, de lijn was per omgang afgesloten, en kon ik alleen weer aansluiten tegen betaling, en dat zou sowieso 2 weken duren.

Gelukkig hadden we lieve buren, en mochten we 2 weken lang op hun netwerk meeliften.

Thea

Thea

04-10-2012 om 23:07

Mijn tips

Nu opruimen, weggooien, weggeven, etc.

NIet alles in een doos proppen, per kamer een doos inpakken.

Zorgen dat nieuwe huis echt superschoon is.

Keukenspullen inclusief en de dag van te voren verhuizen en rustig indelen. Je hebt dan ook koffie, drinken, servies etc bij de hand.

Een tas/wasmand/maakt niet uit voor belangrijke zaken: afstandbedieningen, sleutels, agenda's, laptop, Ipad, opladers, handtas, portemonnee, mobieltjes, medicijnen, post, ehbospullen etc.

Kleding op haakjes legde ik over de rugleuning van autotoestel en hing ik zo weer in de (vaste) hangkast.

Eerste de woonkamer

Ons heeft het erg goed gedaan dat we bij de verhuizing hadden afgesproken (met elkaar en de hulptroepen) dat we éérst de woonkamer in orde zouden maken. De andere tips hierboven onderschrijf ik ook. Maar deze stond er nog niet. Maak je niet druk om bedden die nog in elkaar geschroefd moeten worden of kledingkasten die nog ingepakt moeten worden. Voor de eerste dagen is 1 tasje kleding+toiletspullen meer dan genoeg. En vergeet schoolboeken en gymspullen niet (houd die in de wasmand bij de laptops/afstandsbedieningen enzo). Voor de rest kan je die slaapkamers even helemaal vergeten. Dan is je woonkamer/keuken gedeelte tenminste die eerste dag écht klaar en zal het je erg goed doen om daar beneden tenminste alles 'op orde' te hebben en kan je daar een beetje 'bijtanken'. En dan bedoel ik dat er écht geen 1 doos meer staat in die ruimtes.Dat heb je in drukke tijden hard genoeg nodig. Je kan de eerste nacht(en) prima slapen op een matras op de grond en alle andere 'troep' kan je ook best wat dagen missen. En dan ga je vanuit dat woon/keukengedeelte de andere kamers aanpakken en inruimen en inelkaar zetten
groeten albana

Hier juist eerst de kinderslaapkamer

Bij kinderen maakt verhuizen juist de meeste indruk. Wij begonnen juist eerst met de slaapkamer van mijn zoon, wel het bed in elkaar en knuffels erbij. Hij voelde zich dan sneller thuis in het nieuwe huis.

Mara

Mara

06-10-2012 om 13:47

Waar wij plezier hebben gehad

Waar wij veel plezier van hebben gehad was dat het huis superschoon was, aantal meubels als eerste verhuist en op elke doos stond in welke kamer 't moest. Een paar vriendinnen om wat binnenkwam

Lieske

Lieske

06-10-2012 om 17:38

Nou

jullie verhuizen naar een huis in dezelfde stad, waar je waarschijnlijk eerst meerdere keren heen gaat om te verven en schoon te maken voordat je 'echt' over gaat.

Maak dan eerst ff de zolder leeg/schoon, en al die keren dat je er heen gaat neem je zoveel mogelijk spul van zolder al mee naar de nieuwe zolder. Dat staat dan al meteen op de goede plaats, is weg, scheelt veel werk. Al die zomerkleding, kerstspullen en weet ik veel wat.

Ik zou ook eerst de kinderkamers doen, zodat de kinderen hun 'eigen' plekje 's avonds meteen hebben. Mijn kinderen heb ik ook erg betrokken met het nieuwe huis. Ze mochten zelf de kleuren van hun kamers kiezen en helpen met het verven van de muren ook al waren ze nog maar 3 en 5. In bad gaat het er zo van de kinderen af, en met plasticfolie op de grond kan dat geen kwaad in de kamer. Ze hebben zelf hun knuffels en speelgoed in dozen gestopt en naar de auto gebracht, en daarna op hun nieuwe kamer uitgepakt.

verder is het fijn als alles schoon (niet stoffig etc) wordt ingepakt, dus niet dat je alles nog moet poetsen als je het uitpakt of neerzet.

een plekje waar je kunt uitrusten/zitten is ook fijn, dus banken/televisie neerzetten en die lokatie vrijhouden van verhuisdozen etc.

maak een plek waar je de nog-uit-te-pakken-dozen neerzet. Liefst uit het zicht van de woonkamer zodat je er nog enkele weken over kunt doen. Stapel ze ergens op tegen een muur, dan neemt dat erg weinig ruimte in. Maar zorg wel dat het zo staat, dat je kunt zien wat er in zit en het indien nodig zo kunt pakken.

Zorg voor voldoende mensen om schoon te maken, te sjouwen en alles uit elkaar te halen/ in elkaar te zetten. Uitpakken/inpakken doe ik het liefst zelf.

Als het kan: zorg voor iemand die verantwoordelijk is voor de verlichting (afhalen, ophangen, neerzetten), en die weet welke lamp waar moet komen. Dan heb je 's avonds na het verhuizen tenminste meteen goed licht.

De verhuisdag en de dag er na zul je niet aan koken toe (willen) komen. Laten bezorgen of even ophalen is ideaal: bedenk van te voren wat je wil, telefoonnrs en geld op een aparte plek klaar leggen. Denk ook aan lunch/eten voor de mensen die meehelpen. deze dagen niet te moeilijk willen doen wat eten betreft, het kost iets meer maar scheelt veel tijd en zorgen.

het is fijn als je de raamverduistering (gordijnen?) op tijd hebt zodat je ze meteen kunt ophangen. geeft veel meer sfeer cq dan voel je je sneller thuis als je 's avonds uitgeput op de bank zit. ik vind een woonkamer zonder gordijnen vooral in de herfst/winter zo kaal en kil. maar dat is misschien persoonlijk.

Anienom

Anienom

07-10-2012 om 01:35 Topicstarter

Goh

In mijn hoofd ben ik al verhuisd, met al deze tips! Ik krijg er gewoon zin in! Dankjulliewel

Kinders

2 verhuizingen teruig waren die van mij nog klein en toen mocht ik als eerste met 2 vrienden mee met het vrachtwagentje en had ik 1 dag helmaal alleen om al van alles in te richten. Als allereerste heb ik de kinderkamertjes gezelig gemaakt, bedjes neergezet enz.
Ik zou proberen zoveel mogelijk zonder kinds te hoeven doen maar die van mij zijn nogvrij klein en worden ook nog eens behoorlijk opgewonden en druk van lege galmende ruimtes
Ik ga binnenkort ook en wat mij betreft gaan opa en oma fijn een paar dagen oppassen terwijl wij verven en vloer legen en komen ze tussendoor een keer kijken, op weg naar een speeltuin ofzo.

De keuken van tevoren inrichten heb ik ook gedaan en dat was heerlijk! Ik had ook vast een lading pizza's in de vriezer gestopt voor na het verhuizen, dat werkte ook heel goed.

En ook: alle meubels/objecten schoonmaken bij het inpakken/klaarzetten. En zoveel mogelijk wegdoen wat weg kan, zodat je daar straks niet meer mee zit.
Vooral als je verhuisd wordt door een bedrijf, dat alles gewoon inlaadt ebn verhuist, is het fijn als je precies weet wat er me egaat en dat het niet stoffig/vies is.

Maar dat zijn eigenlijk luxeproblemen

Succes!!

Anienom

Anienom

11-10-2012 om 12:03 Topicstarter

De mijne worden ook nog helemaal hyperdepieper van die galmende ruimtes en die zijn al 8 en 11! De jongste was wel al bij iedereen logeerplaatsjes voor hem zelf aan het regelen, die heeft niet zo'n zin in die verhuizing! En man moet maandag werken, heb ik net de hele week vrij genomen! Enfin, ik sta al wel in de startblokken

Hulp niet te snel wegsturen

Als de verhuis voorspoedig loopt, toch de helpers niet te snel wegsturen. Zij kunnen nog veel nuttige dingen doen: lampen ophangen, kasten in elkaar zetten, eventueel zelf schilderijtjes/foto's ophangen. Hou dus ook klusspullen bij de hand.
En uiteraard goed voor je 'personeel' zorgen: koffie, broodjes, enz!
Veel succes met je verhuizing!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.