Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

blacky

blacky

07-04-2017 om 16:36

Verduisterde ramen

We gaan verhuizen. Zoon heeft veel ramen in zijn kamer. De enige wens voor z n nieuwe kamer is dat het er echt donker kan zijn. Hij heeft nu een rolluik. Maar met aan de ene kant in totaal 4,5 meter raam en de andere kant 2 x 1.40 meter raam is dat best prijzig.

Wie heeft een goed (en niet heel duur) idee?

bieb63

bieb63

07-04-2017 om 17:09

gewoon

Gordijnen met daarachter genaaid verduisteringsstof. Werkt uitstekend.

twee ideeën

Destijds heb ik voor het raam van zoons slaapkamer een verduisterend rolgordijn gekocht bij de Gamma. Werkte aardig, hoewel er wel wat licht langs de randen piepte. Erg degelijk was het helaas niet, na een paar jaar hebben we het moeten vervangen. Toen kwamen er velours gordijnen van de Hema. Die zijn van zichzelf vrij dik zodat ze ook zonder verduisterende voering al goed licht tegenhouden, zeker als je een donkere kleur neemt. Over de kwaliteit van die gordijnen niets dan lof: de donkerblauwe die wij in de slaapkamer hebben hangen zijn al 17 jaar oud (nog uit het vorige huis) en ze zijn nog prima.

Bij lichte gordijnen kan een verduisterende voering inderdaad goed werken, maar als de gordijnen van zichzelf zwaar genoeg zijn hoeft dat dus misschien niet eens.

Groeten,

Temet

Triva

Triva

07-04-2017 om 17:26

Bieb

Mijn zoon heeft hele goede verduisterende gordijnen, jammer dat het licht er onderdoor komt Hoe voorkom je dat dan? Ook alleen met een rails voorkom je dat er aan de bovenkant licht langs komt.

Gelukkig maakt het bij mijn zoon niet uit, wij hebben allemaal rolluiken maar hij slaapt onder het raam, zonder die rolluiken maakt dat 'verduisterend' zijn weinig uit.

Pirata

Pirata

07-04-2017 om 18:37

2e hands?

Misschien heb je geluk en vind je 2e handsluiken in de juiste maat op internet?

Demelza

Demelza

07-04-2017 om 19:56

Verduisterende gordijnen

Ij kwantum hebben ze kant-en-klaar verduisterende gordijnen, Luna heten ze geloof ik. Zijn vrij dun, maar behoorlijk verduisterend, vooral de donkerste kleuren. Wij hebben de rails aan het plafond geschroefd met een bochtje naar de muur, zo komt er amper licht langs de zijkanten en bovenkant.

angel3

angel3

07-04-2017 om 20:29

Voordeelgordijnen

Kijk es op gelijknamige site. Een verduisteringsgordijn van 4.5 meter breed op maat gemaakt kost rond 150 euro.
Losse stof de helft. Ik vind het geen geld. Hema is duurder. Ik heb er ook alle gordijnen vandaan. Ze leveren vlot.

Angela67

Angela67

07-04-2017 om 20:50

hema

velours donkerblauw én lichtblauwe voering die ook vrij dichtgeweven is.
En als het erg wordt dan met schilderstape de randjes dichtplakken
gr Angela

Specht

Specht

07-04-2017 om 21:26

Hema korting

Ik zie net in de hemafolder dat ze t/m17 april 20 %korting op gordijnen inclusief eventuele voering geven.
Misschien heb je daar wat aan.

Marie

Marie

08-04-2017 om 11:24

dakraamrolgordijnen

Wat je ook kunt doen is verduisterende dakraamrolgordijnen.
De zijkanten zitten dan in een geleiding, waardoor er geen licht aan de zijkant langs kan.
Nadeel is wel dat er dus ook haast geen frisse lucht vanuit ventilatieroosters/ramen langs kan. Kan dus benauwd worden in de kamer, maar wel heel donker.

Anders verduisterende rolgordijnen met donkere gordijnen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

08-04-2017 om 21:18

Dakraamrolgordijnen wordt erg prijzig

Met het raamformaat van TS.. Ik zou gaan voor de gordijnrail tegen het plafond, en royaal bemeten lichtdichte gordijnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.