Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

18-05-2014 om 09:44

ventilator

Goedemorgen, wie heeft er ervaring met zgn. staande kolomventilatoren?
Werkt het beter dan de gangabare draaiende modellen? Ik hoor het graag.

Astrid

Astrid

18-05-2014 om 10:48

neuh niet echt

of je nu een grote draaiende op een kastje zet of een kolom op de grond, dat komt op hetzelfde neer, tenzij die je op een kastje zette heel klein was.
Kennis van me heeft een kolom en die maakt meer herrie, maar misschien is dat merkgebonden, dat weet ik niet.

+ Brunette +

+ Brunette +

18-05-2014 om 21:35

Je moet op iets anders letten

Belangrijker dan het model vind ik of er een tijdklok op zit. Ideaal voor hete zomeravonden. Ventilator aan als je gaat slapen en niet midden in de nacht wakker worden omdat er een koude wind staat. Ook overdag is het nuttig want energiebesparend. Je stelt een tijd in, ventilator gaat uit en pas als je het warm krijgt, druk je de knop weer eens in.

Dalarna

Dalarna

18-05-2014 om 23:01

Brunette

Daarvoor kun je ook een tijdklok bij de bouwmarkt kopen.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-05-2014 om 19:17

Dalarna

Een tijdklok van de bouwmarkt lijkt me meer gedoe om in te stellen. Het staat ook minder mooi, zo'n extra apparaat erbij. Is 's nachts ook onhandig. Als ik 's nachts wakker word en het warm heb, dan druk ik zonder nadenken de knop weer even in en heb een uur een briesje.

Dalarna

Dalarna

25-05-2014 om 21:17

jaja

Maar als je zo'n ding niet makkelijk kan vinden of als zo'n ding veel duurder is is een tijdklok een veel betere oplossing, die kan je dan mooi in de kersttijd voor je kerstverlichting gebruiken

+ Brunette +

+ Brunette +

31-05-2014 om 13:50

Goedkope oplossingen leveren vaak jarenlang ergernis op

Bijna mijn hele zelfstandige leven heb ik met weinig geld moeten doen. Maar ik heb één ding geleerd, bespaar niet te veel op duurzame huishoudelijke apparatuur. Niet dat je meteen het beste merk en de meest luxe uitvoering hoeft te nemen. Maar net-niet-wat-je-zoekt levert vaak jarenlange ergernis op. Zo ben ik heel blij met mijn kolomventilator. Staat mooier en heeft een handige timer. Ik heb hem gekocht na meerdere goedkope ronde ventilators te hebben versleten (woon in warm land) die toch altijd net niet waren wat ik zocht. Ik had ook meteen die duurdere ventilator kunnen kopen, dan was ik uiteindelijk voordeliger uit geweest. Zo vaak trap ik erin: low budget Ikea-servies dat na drie jaar lelijk en kapot is (goedkoop aardewerk breekt sneller) dus iets nieuws moeten kopen. Koel-vriescombinatie: niet meer sappelen en de laatste keer no-frost gekozen ook al is het duurder want je hoeft nooit meer te ontdooien, heerlijk, daar heb ik graag 100 € extra voor over. Iets duurdere frituurpan omdat hij veel handiger is schoon te maken dan de rest. Heb spijt van mijn lelijke goedkope waterkoker, voor een of twee tientjes meer had ik een mooie gehad. Enzovoorts.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.