Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

11-09-2011 om 14:30

Vensterbank en kozijnen (en schilderen)

Ik heb hardhouten kozijnen die volgens mij met een soort (gekleurde) lak vrij donker zijn gelakt. De vensterbanken hebben dezelfde kleur (en 'motief') dus ik had aangenomen dat die ook gelakt waren, maar dat blijkt een soort van gefineerd kunststof te zijn.
Nu wil ik de kozijnen wit gaan verven. Kan ik dan gewone grondverf over die lak smeren, of houdt dat niet?
En de vensterbanken? Wit lijkt me wat onpraktisch en ongebruikelijk, maar wat voor kleur hebben die dingen meestal. Zou het heel vreemd staan om bruine vensterbanken te hebben bij witte kozijnen? En als ik ze toch in een andere kleur wil, kun je wel over dat kunststof schilderen met primer o.i.d., of moet ik dan iets met plakplastic verzinnen? Nieuwe vensterbanken passen niet in mijn budget.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-09-2011 om 19:52

Hmmm

Daar kan ik niet zo veel mee. Ik heb al vaak kozijnen geschilderd en wil nu vooral weten of je met hoogglans verf over lak heen kunt. En ik wil even bevestiging dat het niet 'gek' is om witte kozijnen te hebben met bruine vensterbanken.

Zus

Zus

11-09-2011 om 20:57

Vic

Je kunt inderdaad met gewone houtgrondverf over kunststof schilderen en dan je echte verf. Ook vind ik dat het best mogelijk is om een bruine vensterbak te hebben met witte kozijnen. Alhoewel een witte vensterbank wel rustiger oogt ( hebben wij zelf ook), maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

amk

amk

12-09-2011 om 22:50

Kunststof

heeft wel een kunsstofprimer nodig om de definitieve verf goed te houden. Een vensterbank kan intensief gebruikt worden.

Overzet vensterbanken zijn overigens niet duurder dan een goede pot verf. En het plaatsen gaat nog veel sneller.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.