Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

23-05-2012 om 16:53

Velours gordijnen wassen?

Ik heb voor de voor- en garagedeur velours gordijnen hangen. Ooit eens gekocht voor een prikkie van een forummer. Nu zijn ze toch wat vies geworden en wil ik ze wassen. Naar de stomerij brengen kost meer dan waarvoor ik ze gekocht heb.
Kan dat? Op 30 graden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cicade

Cicade

23-05-2012 om 20:56

Gaat prima

in de wasmachine. Al vaker gedaan en goed resultaat.
Alleen heeft Lara wel een punt, als het grote gordijnen zijn past het misschien niet in je wasmachine.
Ophangen lukt altijd wel ergens, eventueel met hulp van een ander. Het beste is gewoon terughangen, wat handdoeken op de vloer eronder en geduld....

Grote gordijnen..........

Nee hele grote gordijnen passen niet in de wasmachine...En voor de garage lijkt me redelijk 'groot'.
Ik heb laatst de gordijnen (woonkamer) toch naar de stomerij gebracht en ja het kostte veel geld (250 euro) maar ze zijn weer als nieuw én hebben een vuilwerdend laagje gekregen...
Daarvoor heb ik ook allerlei capriolen uitgehaald om ze schoon te krijgen, wasmachine, grootste in bad en zelfs in zwembad buiten...En dan lijnen spannen buiten om ze toch ergens fatsoenlijk te drogen te kunnen hangen (droogmolen is te klein ervoor)...
Nou ja, 1 keer in de 10 jaar 250 euro moet toch kunnen hé?
Maar voor een garage zou ik het niet doen.
Je woont niet toevallig vlakbij de grens?
In Duistland hebben ze wel van die grote wasmachine's in stomerijen..Misschien in België ook wel.
groeten albana

mix

mix

24-05-2012 om 11:11

Toch zonde als je het

laat doen. Ik zou dan, als het niet in de eigen machine kan, voor een prikkie weer nieuwe (tweedehands) aanschaffen? Geld zou ik er dus niet aan uitgeven, behalve aan nieuwe (tweedehands)

Hoe vies is vies?

Als ze alleen erg stoffig zijn geworden in al die jaren kan je ze misschien ook al hangend goed stofzuigen, alleen met de stang, zonder mondstuk. Oh, of misschien kan je ze met een stoomapparaat wel een opfrisbeurt geven.

skiik

Sjansje

Sjansje

24-05-2012 om 23:42

Camping

Woon je toevallig in de buurt van een camping? Vaak hebben ze daar wasmachines met een grotere vulopening/capaciteit.
Mijn tante ging daar altijd haar dekbedden/dekens/slaapzakken/gordijnen enz. wassen.
Dagkaartje kopen,(of stiekum binnensluipen) wat wasmuntjes en wassen maar

Petr@

Petr@

25-05-2012 om 13:34

Echt vies!

Met een hond die altijd flinke kwijlebabbels in het rond laat vliegen, en ook een keer in de hoek bij de voordeur gekotst heeft, zijn de gordijnen wel iets meer dan stoffig.
De garagedeur is trouwens net zo groot als de voordeur, dat had ik niet helemaal duidelijk neergezet, het is de deur naar de garage.
Ik ga eerst maar eens proberen om ze in de wasmachine te krijgen en dan hang ik ze over de droogmolen. Met dit mooie weer zullen ze snel droog zijn.
Mocht dat niet lukken dan is een camping een optie.
Bedankt voor de reacties.

Vera*

Vera*

25-05-2012 om 14:28

Drogen

Vaak drogen gordijnen mooi op als je ze nog net weer ophangt op hun plek in dan 'dicht' doet, zodat het gordijn zo wijd mogelijk hangt.

Sneeuw?

Mijn vloerkleden leg ik bij vorst en sneeuw ín de sneeuw. Worden ze erg mooi van. Kan waarschijnlijk ook goed met gordijnen. Het is alleen nog wel even geduld hebben

Petr@

Petr@

30-05-2012 om 17:56

Dere

LOL
Zoveel geduld heb ik niet )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.