Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vegetarische hartige taart - wie heeft ideeën?

Ik wil binnenkort hartige taart maken, maar eentje in het gezelschap eet geen vis en een ander geen vlees. Dat wordt dus een vegetarische taart, en gelukkig lust wel iedereen kaas. Iets met spinazie en witte kaas (feta, of geitenkaas) zou kunnen, maar zijn er nog meer briljante combinaties zonder vlees of vis te verzinnen? Hij wordt een dag van tevoren gemaakt en koud gegeten.

Wie heeft een succesrecept?

Groeten,

Temet

Marjoleine64

Marjoleine64

01-07-2013 om 21:58

Broccolitaart

met blauwe kaas en walnoten. Vaak doe ik er ook nog wat rode ui en voor de kleur wat rode paprika doorheen. Hoeveelheden en kruiden etc naar smaak. Succesnummer hier, ook voor de verstokte vleesliefhebbers (1 vegetarier in huis).
Marjoleine

Vera*

Vera*

01-07-2013 om 22:01

Kaas-perentaart

1 groot blik peer, 2 pakjes Castello Blue (die plastic driehoekjes) en 8 eieren.

Ook broccoli, maar...

... dan met cashewnoten en camembert. Hmmmm....

Laatst zoete uientaart gemaakt. Ik meen ook met camembert. En in plaats van tig eieren maak ik prutje van ei met losgeklopte zuivelspread en kruiden.

Vera

Ik was al aan het tikken voor ik jouw 8 eieren zag. ik reageerde dus niet in reactie op jou... ))

JansjeRommy

JansjeRommy

01-07-2013 om 22:15

Houd je van artisjokken?

Ik heb een heerlijk recept van een vega quiche met artisjokken en huttenkase, kan het wel hier intikken als je interesse hebt.

Vic

Vic

01-07-2013 om 22:36

Hmm

Ik houd best van kaas, maar niet van blauwe, witte, hutenkase of feta Hebben jullie ook nog een recept met goudse kaas of roodbacterie?

Angela67

Angela67

01-07-2013 om 23:31

Archief

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?actueel=0&archief=1&thread=162810&forum=26&post=2651787, niet allemaal vegetarisch maar wel een heleboel verschillende!

ik heb een superlekker recept van venkel met pijnboompitten dus als je dat wat lijkt schrijf ik m op!
groet,
Angela
Angela

Tijgeroog

Tijgeroog

01-07-2013 om 23:40

Taart van edy

De kok op onze favoriete camping. Ik kan hem niet zo goed namaken als hij, maar ik neem twee zakjes Provençaalse groente van de ah, extra thijm erdoor, veel (pittige) geraspte kaas erdoor en erover. En natuurlijk wat ei erdoor.

En deze taart van de ah komt ook regelmatig op tafel.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/450334/champignontaart-met-tijm/?rq=Champignon+thijm

neteret mut

neteret mut

01-07-2013 om 23:52

Champignon

en courgette (of maar 1 vd 2) en dan met kaas ( soms met blauwschimmel maar ook wel met gewone). Evt ui erbij, aantal eieren wat peper en zout (of wat mosterd) En foei van mij, een zakje witte saus poeder. Een minuut of 25 in de over op 200 ofzo. Het is gewoon de ene keer zus en de volgende keer zo, al naar gelang ik in huis heb en zin in heb.
Prei met paprika kan ook (alleen gooi ik daar juist vaak salami of ham bij)

Preitaart met leerdammer

Dit vind ik een heerlijk recept: preitaart met rozijnen en leerdammer. Koud ook erg lekker:
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=147025

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

klinktgoed

klinktgoed

02-07-2013 om 08:00

Die artisjokkentaart...

...klinkt goed. Zou ik daar het recept van mogen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

amk

amk

02-07-2013 om 09:07

Vegetarische kaas

er is maar weinig vegetarische kaas. Kaas is pas vegetarisch als het er expliciet op staat. Anders wordt er dierlijk stremsel gebruikt, gemaakt uit kalvermaagjes.

Broccolitaart zonder blauwe kaas

Broccoliroosjes beetgaar koken, afgieten en met geklutste eieren en een bakje paturain of boursin en geraspte kaas mengen (oude of parmezaanse voor wat pittigheid), in de quichevorm met hartige taartdeeg in een minuutje of 20 in de oven laten garen. Zo krijg je ook groente hatende kinderen aan de broccoli.

Je kan ook een hartige taart maken van croissantdeeg, gevuld met geraspte courgette en ook iets van ei en parmezan, aangevuld met welke groente of kruiden je verder nog lekker vindt.

Ik heb ook wel eens een hartige taart gegeten die iemand had gemaakt met een zakje voorgesneden wokgroente (wortel, paprika enzo) met daar wat zachte geitenkaas doorheen, ook erg lekker.

skik

Hanne.

Hanne.

02-07-2013 om 09:17

Aantal opties

Hier een aantal succesvolle combinaties

- Gecarameliseerde rode uit en blauwschimmelkaas.
- Walnoten, doperwten, tomaat en oude kaas
- Courgette en geitenkaas

(en ivm de kaas voor de strikte vegetariers inderdaad niet geschikt)

Vegetarische kaas

Vegetarische kaas kan je gewoon bij de Albert Heijn kopen, hun biologische kaas is vegetarisch. Ook hebben ze zakjes geraspte vegakaas. Smaakt trouwens precies hetzelfde als gewone kaas. Op de markt hebben ze ook vaak vegakaas, vaak wat meer keus in soorten (met kruiden bijvoorbeeld).

skik

JansjeRommy

JansjeRommy

04-07-2013 om 00:26

Artisjokkenquiche

Daar komtie dan!

Laat een blik artisjokkenharten uitlekken. Snij een rode ui in ringen, pers 1teen knoflook en snij een rode paprika in stukjes.

Maak een marinade van 1 el olijfolie, 2el witte wijnazijn, mespunt cayennepoeder, halve tl korianderpoeder en de knoflook.

Giet de marinade over de artisjokken, ui en paprika en laat intrekken. Minimaal een uur, liefst twee.

Bekleed een springvorm met ca 5 plakjes bladerdeeg. Bestrooi de bodem met paneermeel.

Klop 2 eieren los met 3 el huttenkase en 1,5 dl bulgaarse yoghurt of zure room

Verdeel het uitgelekte artisjokkenmengsel over de bodem en strooi hierover ca 10 in plakjes gesneden gevulde olijven en 50 gr verkruimelde feta.

Giet tot slot het eimengsel eroverheen.

30 min in oven van 160 garden en jammie jammie. Soms doe ik er ook verse koriander door en verder kun je met ongeveer alles varieren. De marinade maakt dit recept anders dan anders vind ik.

klinktgoed

klinktgoed

07-07-2013 om 15:21

Dank jansje

Ha Jansje,dank voor het recept. Ik ga ermee aan de slag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.