Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Liane

Liane

11-06-2016 om 22:03

Veganistisch en restaurants Disneyland Parijs

Dochter (15) is onlangs opeens veganistisch geworden. Hoewel ik haar ideële beweeg redenen heel goed vindt en respecteer, vind ik het soms wel wat ingewikkelder met eten. Ben al druk en moet nu weer extra rekening houden met haar wens. Maar oke, als we thuis eten is het wel te doen.

Maar over een tijdje gaan we een paar dagen naar Disneyland Parijs en daar kunnen we in de restaurants van de parken eten (al voor betaald). Wie weet of ze daar ook nog wat kan eten als ze geen vlees, vis, kip, eieren, melk, yoghurt etc wil eten?

Is er veel groenten en fruit te krijgen? Ik heb alleen beelden van fdiet met hamburgers of ander vlees voor ogen.

Iemand tips wat we mee kunnen nemen voor zover het daar niet/slecht te krijgen is? Ik dacht bijv aan walnoten, fruit. Andere dingen? Ze mg er natuurlijk zelf ook over nadenken, maar tips zijn welkom.

ik zou

Een 15 jarige die deze keuze maakt dat verder lekker zelf uit laten zoeken en mij er vooral niet mee bemoeien. Juist op zulke momenten merk je dan vanzelf wel hoe diep de overtuiging zit.

Angela67

Angela67

11-06-2016 om 22:11

dit zou ik haar...

nu echt zelf laten uitzoeken. Hier leert ze zelf van, maar scheelt jou ook tijd. Ze kan jou dan tips geven, als ze zaken heeft opgezocht, waar jij thuis ook weer haar een plezier mee kan doen en/of mee rekening kan houden.
Ze leert hiervan namelijk ook inzien dat het een vrij ingewikkelde zaak kán worden en dat ze wellicht op bepaalde plekken concessies moet doen. Als jij dat voor haar uitzoekt en mededeelt is dat toch anders
gr Angela
ps misschien doet ze dit ook zelf wel, en vraag je alleen extra tips hier.
ps 2 ik zou zelf wel duidelijke afspraken met mijn dochter maken m.b.t. 'normale' hoeveelheid voedsel eten op een dag, ook al kan ze niet eten wat ze graag wil. Dus ik zou haar erop voorbereiden dat ze wellicht concessies moet doen en dat je ook van haar verwacht dat ze niet 'doorslaat' in dan maar minder of heel eenzijdig eten.

vlinder72

vlinder72

11-06-2016 om 22:50

Geen probleem

Er zijn best restaurants waar je kan eten. De buffetrestaurants zijn een aanrader. Er zijn er drie volgens mij.

Als je kijkt op de website magicforum.eu dan kan je daar deze vraag stellen maar je kan daar ook alle restaurants vinden met de menukaarten. Kan je dochter zelf uitzoeken waar en wat ze kan eten.

Lekker eten kan je ook in de rainforestcafe maar dat is geen Disney restaurant dus je kan er niet terecht met vouchers.

Noet

Noet

11-06-2016 om 23:01

vega wel, vegan is een stuk lastiger

want ei, honing, melk etc wordt al snel gebruikt terwijl het niet specifiek bij het gerecht gemeld wordt. Ook bij een buffet is dat niet gelijk duidelijk.

bieb63

bieb63

11-06-2016 om 23:16

Precies wat noet zegt

Vlees vermijden is niet zo'n probleem, maar als je veganistisch wilt eten, dan is dat niet te doen in een gewone eetgelegenheid. In bijna elk gerecht zit wel iets van een melk of eiproduct in welke vorm dan ook, of iets als bouillon. Dat is niet te doen als je naar een gewoon restaurant of eetgelegenheid gaat lijkt mij. De enige optie is dat ze zelf voor haar voer zorgt in meeneem vorm. Elke veganist zal in dergelijke situaties daar tegen aan lopen. Leer momentje.

Goede vraag

http://www.tohappyvegans.com/wordpress/disneyland-paris/

Die vraag, kun je vegan eten in Disneyland Parijs wordt blijkbaar vaker gesteld. Lijkt me goed te doen. Overigens zou ik inderdaad fruit en noten meenemen. Ze willen uiteraard dat je bij hun restaurants e.d. eten en drinken koopt maar als je het zonodig even uitlegt, ik heb daar nooit voedselpolitie waargenomen en wij hadden met kleine kinderen ook vaak iets extra's bij ons, lijkt het mij geen enkel probleem.
Waarom zou je een kind afremmen om zich veganistisch te voeden? Het lijkt me een bijzondere goede manier om meer te weten te komen over gezonde voeding. En inderdaad vooraf nadenken en zonodig zelf wat meenemen.
Je wordt vanzelf handiger. Broodje patat is ook lekker en sommige restaurants, vooral de Amerikaanse, hebben productwijzers waarin per product staat wat er in zit.
Het leren lezen van de ingrediënten is echt handig.
Je kunt opzoeken wat het is op google.

bieb63

bieb63

12-06-2016 om 23:18

Annej

Zo'n broodme patat is vegetarisch. Ja. Maar dat is wat anders dan veganistisch..... In veel brood wordt bijv melk verwerkt, dus..... Als je veganistisch wilt eten dan wil je ook geen enkele vorm van iers waasr ook iets in zit als een (bij)product van melk, ei enz. Dus ' zomaar' een broodje patat of tomaat eten is niet per definitie veganistisch

Vesper Lynd

Vesper Lynd

12-06-2016 om 23:21

Nou

Mijn dochter heeft ook een vegetarische periode gehad. Dat vond ik prima, maar aan dat veganisme zou ik niet actief meewerken. Dan neemt ze maar een mueslireep (als dat mag).

O zeker Bieb

Altijd opletten of een broodje ook vrij is van dierlijke producten. Kun je in productwijzers lezen. Ook op ei letten.
http://www.hollandiamatzes.nl/nl/producten/matze-groot/
Je kunt ook matzes meenemen of andere crackers. Pizza zonder vulling of taco's kun je ook zelf beleggen. Je kunt ook eigen pitabroodjes meenemen.

Ik zou voor de zekerheid

Zelf wat granolabars bakken (of haar zelf laten maken natuurlijk).
Kost niet veel tijd hoor, en is voedzaam. Gewoon voor de zekerheid.

Basis is vlokken roosteren (ik neem altijd havervlokken, maar het maakt niks uit natuurlijk) met wat noten, "plak" verwarmen (bijv pindakaas met ahornsiroop, snufje zout en/of kneepje citroen voor de smaak). Vlokken en noten door de plak toeren, evt gedroogde vruchten in stukjes en rozijnen erbij. Roeren, uitrollen, in de koelkast laten opstijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.