Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ri

Ri

15-08-2015 om 01:00

Veeeeeeeel spinnen: hoe kijg ik ze weg

Wij hebben echt veeeeeel spinnen in huis. Als je dan denkt dat je een kamer spinvrij hebt, zit er toch weer een.

Hoe kan ik ze bestrijden? Helpen middeltjes als Spider Free?

Dochter zou een tijdje bij mij doorbrengen, daar had ik me erg op verheugd, dreigt nu weer naar haar eigen kamer in de stad terug te gaan vanwege de spinnen waar ze doodsbenauwd voor is.

Dus ik wil heel graag van de spinnen af. Iemand tips?

Pol

Pol

15-08-2015 om 11:00

niet alleen

Niet alleen de spinnen vangen, maar op zoek naar de witte pluizige bolletjes waar het nageslacht zich in bevind en die verwijderen.

Die zitten in kieren en hoekjes, onder en achter randjes.
Verder proberen zoveel mogelijk kieren te dichten zodat het nageslacht niet zo onzichtbaar kan worden verstopt.

Beertje37

Beertje37

15-08-2015 om 11:09

In therapie?

In therapie om van de angst af te komen. Spinnen in Nederland doen mensen niets.

Ri

Ri

15-08-2015 om 11:48

Bolletjes en therapie

Therapie lijkt me zeker verstandig. Maar daar heb ik voor de komende week niets aan Die lange-termijn oplossing ga ik zeker met haar (opnieuw) bespreken maar nu zoek ik iets voor de korte termijn.

Die bolletjes ga ik ook opzoeken!

Iemand nog tips voor een of andere spray?

Pol

Pol

15-08-2015 om 13:24

Er zijn bedrijven die je huis kunnen behandelen. Dan heb je langer geen last. Hier is net in de flat via de vereniging zo'n bedrijf ter sprake gekomen maar niet doorgegaan omdat teveel bewoners niet wilden. Hier zou dat met een herhaling zijn na een paar maanden meen ik.

Spider Free helpt niet.

Hier zie je een voorbeeld van zo'n bedrijf.www.spinnenoverlast.nl
Met meerdere huizen maken ze vast wel een mooi prijsje.

Het gaat er toch niet altijd om dat spinnen mensen hier niets doen of niet giftig zouden kunnen zijn. Het is gewoon vervelend. Als ik gek op spinnen ben neem ik ze wel in een bakje.
Op 1 m2 zitten, zo lees ik, gemiddeld zo'n 130 spinnen. Beetje veel om die in mijn slaapkamer te verwelkomen, zeker als ze zich allemaal ver-tig-voudigen.
Ik kreeg eens te horen dat spinnen nuttig waren omdat ze muggen aten. Een spin eet maar 15 % van zijn lichaamsgewicht aan muggen, maar die muggen fokken ook aardig door; het houdt zichzelf in stand. Logisch voor in de natuur, maar ik heb daar niks aan.
Spinnen worden dan weer gegeten door vogels, reptielen en kikkers, maar die zijn hier op 8-hoog niet te vinden. Muggen heb ik weinig binnen dus daar hoeft een spin zichzelf al niet voor uit te nodigen.

Buiten dat wordt er voedsel uit het buitenland ingevlogen en daar komt nog wel eens een spinnetje meegelift. Of mensen die hun spin-in-bakje laten ontsnappen.

Therapie is uiteraard best handig als de persoon dat zelf wil. Maar dan nog haal je daarmee niet al die ongewenste beestjes met hun kleefwebjes uit je huis.

Pol

Pol

15-08-2015 om 13:29

ps kijk uit

met het weghalen van die nesten, want voor je het weet rennen die kleine sodemietertjes alle kanten op.
Of stofzuigen en dan je zak verwisselen, of bv met een mesje er tussenuit wippen (voorzichtig) en dan in een klein groentepotje doen, deksel erop en foetsie.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-08-2015 om 16:02

Nieuwbouw in de buurt?

Hier hadden we een paar jaar terug ineens een invasie van die dikke spinnen in onze buurt. Echt iedereen had het erover. Joekels renden door onze huizen. Brrrr.
Wij denken dat dit kwam omdat ze naast onze wijk aan het heien waren voor een uitbreiding van onze wijk. Die spinnen zaten er natuurlijk al, maar kwamen door de trillingen tevoorschijn.
Dat was de theorie die door onze buurt ging.

creabea

creabea

16-08-2015 om 23:45

gewoon vangen

gewoon alle spinnen vangen (en nee, ze doen echt niks, je kunt ze gewoon oppakken) en buiten zetten? Wat voor spinnen zijn het eigenlijk? Hooiwagenachtige types of van die dikke zwarte met harige poten? Die laatste laten zich iets moeilijker vangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.