Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vaste telefoonlijn

Thuis hebben wij nog een vaste telefoonaansluiting. Mobiel gebruik ik op prepaid basis, ik app vooral via wifi.

Op de vaste lijn hadden we jarenlang een gedateerde telefoon-met-snoer. Twee jaar terug gaf deze de geest en ik kocht een eigentijds model, uiteraard zonder snoer, met een station waarop hij ligt ik hem niet gebruik. Dat is dus bijna constant.

De laatste weken merk ik dat er niet meer te bellen is met deze telefoon. Als ik iets meer te zeggen heb dan een korte mededeling, klinkt er ter waarschuwiung een snerpende toon om te melden dat de telefoon leeg is. Een mobiel leg je in zo'n geval van leegheid snel aan zijn snoertje aan een stopcontact, maar dat is geen optie. Terugzetten/ gesprek afbreken. Jammer.

Volgens mijn familie is de telefoon kapot omdat hij steeds op de oplader stond. Dat had de verkoopster in de KPN-winkel er wel eens bij mogen melden.

Dus op zoek naar een andere. Nog tips?

Brianna F

Brianna F

09-01-2017 om 13:00

Nieuwe

Bij ons ligt hij ook constant op de oplader, de nieuwere modellen kunnen daar tegen.

margaretha

margaretha

09-01-2017 om 13:49

nog maar 2 jaar oud?

en dan al dit probleem. Bij ons staan ze de hele tijd op de oplader behalve op het moment dat we ze gebruiken, gaat al jaren (7? 8? misschien meer) goed.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2017 om 13:49

Wat een onzin

Het lijkt mij normaal dat je de vaste telefoon weer in het station plaatst als je klaar bent met bellen. Net wat jij zegt, kun je niet riskeren dat de batterij opeens leeg is, omdat je hem niet tijdens het bellen op kunt laden. Ik ben er nu niet voldoende in thuis, om een goed merk te kunnen noemen. Ik kijk voor dat soort zaken altijd op internet. Wat wil ik ervoor betalen, welke toestellen kun je daarvoor kopen en wat zijn de beoordelingen van klanten? Wij hadden een Panasonictoestel. Mijn bezwaar daarvan was dat het een gele display had met zwarte cijfertjes. Ik kon dat helemaal niet goed aflezen. Voor mij is dus ook belangrijk hoe duidelijk het display is.

Nadat ons toestel van de vaste lijn niet meer goed functioneerde, hebben we geen vervanging gekocht. We hebben sindsdien alleen onze mobieltjes.

Pien

Pien

09-01-2017 om 13:55

Bekend

Dit is met de telefoon op mijn werk ook zo. Die loopt leeg na 3 zinnen.... gelukkig hebben we nog meer telefoons daar, maar er wordt voor dat toestel nu een vervangende gekocht.
Wel raar dat het bij de jouwe al na 2 jaar is...

Thuis doet ook nog maar 1 van de 2 vaste toestellen het. Boven hebben we hem daarom niet meer. We nemen onze gsm mee naar boven om 's nachts bereikbaar te zijn.

Beneden hebben we de vaste lijn alleen nog maar om bereikbaar te zijn als de kinderen even alleen thuis zijn en wij een boodschap oid doen. Het scheelt dat we een all-in pakket hebben met internet en vast/mobiel telefoon, en de vaste lijn bijna niks extra kost. (OT)

Martje

Martje

09-01-2017 om 14:10

Gigaset

Wij hebben hem nu een jaar of 5 en hij doet het nog prima. We hebben er twee. Boven hebben we er ook 1 die daar niet in de oplader staat. De andere staat wel in de oplader.
Als de telefoon van boven leeg is ruil ik ze om.

wimb

wimb

09-01-2017 om 15:05

Batterij vervangen

Bij een heleboel merken en modellen kun je simpel de accu vervangen. Meestal zitten er twee AAA NiCads in en die kosten een paar Euro.
Even de handleiding lezen.
wimb

Tonny

Tonny

09-01-2017 om 15:08

goeie tip Wimb

ik ga er eens even op studeren.

Marie

Marie

09-01-2017 om 15:37

oude batterijen meenemen naar de winkel

Even de batterijen eruit halen en die als voorbeeld meenemen naar de winkel.
Mijn ervaring is dat ze de niet overal verkopen.
Hier ook al van twee handsets de batterijen vervangen en nu werkt alles weer prima.

Elke

Elke

09-01-2017 om 17:11

Inderdaad

Even kijken of je de batterijen kunt vervangen. Bij mij zaten er twee gewone oplaadbare AA's in.

Puck

Puck

10-01-2017 om 10:17

Is geen onzin Kaaskopje

Veel (goedkope) batterijen of accu's hebben nu eenmaal de eigenschap dat als ze niet iedere keer helemaal leeg getrokken worden ze een "storage-effect" krijgen en snel de geest geven. Niet handig voor een telefoon, dat is helemaal waar.
Ook hier een telefoon die met twee nieuwe oplaadbare penlights weer een aantal jaar mee kand.

Half a twin

Half a twin

10-01-2017 om 11:14

Onze gigset doet het al 10 jaar

Op dezelfde batterijen. Vanaf het begin opladen en bij volle batterij zwerft de een boven en de ander beneden.
De twee toestellen gaan alleen op de lader als ze leeg zijn. Dan staan ze een nachtje op de lader en kunnen weer 1 a 2 dagen mee. Bij mij zijn er knopjes die niet meer goed reageren. De 1 is een vwelgebruikte toets en als ik een nummer moet tikken met een 1 moet ik altijd goed op het scherm kijken of het gelukt is.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2017 om 13:09

Puck

Ik weet nog wel dat de batterijen van onze telefoon ook vrij snel 'op' waren en het kan natuurlijk zijn dat we ze te veel belast hebben. Ik sluit het niet uit. Misschien komt mijn 'onzin' meer voort uit dat ik dat kwalijk vind. Je kunt je geen lege telefoon permitteren, zeker niet als je geen mobieltje hebt.

Half a twin

Half a twin

10-01-2017 om 13:18

Telefoon gebruikt weinig stroom

Je kunt je geen lege telefoon permiteren, klopt. De batterijen van mijn gigaset houden het ruim 2 dagen vol, zelfs als ik anderhalf uur bel met mijn zus die aan de andere kant van het land woont en ik dus niet zo vaak spreek maar als ik haar bel dan wel lang.
Door consequent pas te laden als hij echt bijna leeg is (in de nacht wordt er dan geladen) heb ik dus nooit een leeg toestel en de batterij is nog steeds fit.
Dezelfde gigaset die wij mijn schoonouders kado deden bij hun verhuizing is naar de gossiemijnen, die stond altijd op te laden en had na een half jaar of zo altijd een bijna lege batterij en na een jaar kon je er niet meer mee bellen. Zij zijn niet van lang bellen dus dat ding was hooguit 3 minuten van de lader.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

14-01-2017 om 11:58 Topicstarter

batterijtjes...

... zo simpel was het (bloos).

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2017 om 12:01

Haha

Zo voelde ik mij ook toen de telefoon het na een tijdje niet meer deed en de verkoper zei dat het de batterijen waren . Nou fijn dat dat alles was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.