Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka10

Ivanka10

07-07-2015 om 17:25

vaste telefoon aansluiting

Heb een vraagje en hoop dat iemand mij een beetje verder kan helpen
Mijn moeder heeft geen vaste telefoon meer maar door omstandigheden moet ze er weer 1 hebben, na mijn idee zit je dan vast aan de kpn of niet ?
Ze heeft ook geen nummer meer natuurlijk alles moet weer nieuw

Noet

Noet

07-07-2015 om 18:01

kabel?

als er een kabel aansluiting is voor tv kun je ook bij de kabelmaatschappij een abbonement afsluiten combinatie is vaak goedkoper als bij kpn.

Ziggo

Wij hebben de vaste telefoon, internet en televisie bij Ziggo.

Via een internetprovider

Als ze al een internetverbinding heeft kan het ook via de provider. Zoals AnneJ haar tv en telefoon via Ziggo heeft, zo hebben wij dat via Telfort, zo zal dat vast wel via elke provider kunnen. Je hoeft je telefoonabonnement dus niet via KPN af te nemen.

skik

Barvaux

Barvaux

07-07-2015 om 19:41

inderdaad kabel

Informeer bij de kabelmaatschappij waar ze (vermoedelijk) tv heeft. Kijk wel goed naar de prijs als je wel naar KPN gaat kijken want soms is het goedkoper op er internet bij te nemen (terwijl je dat niet gebruikt) via de kabel waar tv vandaan komt dan telefoon via KPN. Dat was in ieder geval zo bij mijn vader.

Barvaux

Barvaux

07-07-2015 om 19:42

welk kabelbedrijf

kun je hier vinden: http://nlkabel.nl/zoek-kabelbedrijf/

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2015 om 22:29

Als ze een telefoonlijn moet vanwege een persoonlijk alarm

is ze mogelijk aangewezen op KPN. De aansluiting van KPN is (nog) minder storingsgevoelig dan de kabel. Dat is wel belangrijk. Ik zou eens met ze bellen voor de goedkoopste mogelijkheden.

Ivanka10

Ivanka10

07-07-2015 om 22:39

kaaskopje

Klopt is voor een persoonlijk alarm ga morgen wel even naar de kpn winkel en info vragen

barvaux

barvaux

07-07-2015 om 22:50

Mijn vader heeft dat ook gewoon via de kabel....

Ivanka10

Ivanka10

08-07-2015 om 05:23

ziggo

Ziggo is kabel he ? En kan je daar dan gewoon heen zonder tussenkomst kpn ?
Of moet je eerst telefoon bij kpn nemen en dan over naar ziggo ?

Noet

Noet

08-07-2015 om 07:41

nee

gewoon ziggo, de telefoon wordt aangesloten op de kabel, niet op het kpn netwerk. Maar dat kun je aanlaten sluiten door ziggo. Ze gaan pas weg als alles werkt is mijn ervaring. Inclusief check en instelling router bij mij.

Alarmering

Persoonlijke alarmering kan op veel manieren. Hopelijk is het wat makkelijker dan een aantal jaren geleden.
Om de aansluiting te maken tussen de technische vereisten, de aanleg van een kastje, en aansluiting bij het zorgpersoneel dat de alarmering zou moeten beantwoorden is het mij een aantal jaren geleden bij mijn vader niet gelukt. Dat was kastje naar de muur.
Toen heb ik sneltoetsen gemaakt op zijn dect telefoon die hij altijd bij zich droeg. De 1e voor mijzelf, de 2e voor de huisarts, de rest voor overige familie. Ik kon altijd zelf de zorg inschakelen als dat nodig was. Hij was al in zorg genomen bij een groep buurtzusters.
Je kunt ook zelf een ketting met een tasje maken of een campingtasje om het middel gebruiken.

mobiel

wij hebben onze vaste (land)telefoon ingeruild voor een mobieltje. Via Ben, ons abonnement kost ons zo'n 3 euro per maand. Nou bellen wij ook extreem weinig, maar het is het waard om eens naar te kijken, lijkt me! Wij hebben er enorm op bespaard...

Nou scheelt het ook dat we een hekel hebben aan KPN, dus we waren gemotiveerd

creabea

creabea

09-07-2015 om 15:50

ziggo, tele2, upc, en vast nog veel meer

typ maar eens 'alles in een' in op google en je krijgt allerlei aanbiedingen voor vaste telefonie gecombineerd met tv en bellen. Volgens mij zijn er best veel aanbieders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.