Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lil

Lil

30-03-2016 om 15:26

Van P+R A'dam Arena naar A'dam Zuid WTC

Ik wil binnenkort (weekend) met de auto naar de A'dam Arena. Volgens mij kan ik daar dan goedkoop parkeren en met de metro/trein naar A'dam Zuid/WTC.

Ik heb het nog nooit gedaan en als ik de site
http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling
lees, denk ik (hoop dat ik het goed begrijp):

Klopt het nou dat ik daar binnenrijdt en een kaartje uit de slagboom trek (a EUR 1 per dag in het weekend)?

En dat ik dan naar een betaalautomaat ga, waar ik een P+R GVB kaart voor elke persoon, 2 of 3 zijn we) koop?

En dat ik dan met die kaart heen en weer naar A'dam WTC kan gaan voor max. 5 euro? (hoe weet ik eigenlijk hoeveel ik precies kwijt ben voor het stukje naar Zuid WTC?)

En dat dan daarin die ene euro voor de auto inbegrepen zit?

En hoe zit dat als we voor de trein (denk dat we de trein nemen, metro kan ook) onze OV-chipkaarten gebruiken? Hoe zit het dan met dat parkeerkaartje van EUR 1?

Hopelijk iemand met ervaring.

Nog tips waar we de auto handig neer kunnen zetten, want die parkeerplaats bij de Arena is megagroot herinner ik me van lang geleden?

Henriette123

Henriette123

30-03-2016 om 15:30

Gratis

Geen antwoord op je vraag maar weet je dat je in Amsterdam Butenveldert buiten de ring op zaterdag op veel plekken gratis kan parkeren?
Dit geldt ook voor de zondag.

Lil

Lil

30-03-2016 om 15:34

Echt?

Oke, dus dan is parkeren daar gewoon goedkoper dan moeilijk doen met de P&R?!

Bedankt voor de tip.

Renée

Renée

30-03-2016 om 15:40

Olympisch stadion

Als je het in de Arena zo groot vindt, kun je beter naar P&R Olympisch stadion, ligt even ver van de snelweg als de Arena alleen iets verder rijden op de snelweg als je vanaf Utrecht komt. 5 a 10 minuten denk ik.
En van daar af kun je lopen naar het WTC (google maps zegt 1,5 km) of je pakt een paar haltes bus 15 of bus 62. Die wel op dezelfde halte stoppen maar precies de tegenovergestelde richting rijden. Dat wordt je duidelijk op Google maps.

Van de site de info gekopieerd. Inderdaad 1 euro per 24 uur.

2 kaarten voor 5 euro is niet duur. Tenzij je alleen naar WTC gaat, dan is je eigen OV-kaart beter, ik vermoed dat het nog geen 1,50 euro is met een van die twee bussen.

Wil je echt nog naar de binnenstad (tram 24 of tram 16), dan kun je beter 2 voor 5 euro en zelfs 3 kaartjes voor 5,90 kopen.

Openingstijden P+R Olympisch Stadion
• inrijden : 24/7
• uitrijden : 24/7
Parkeertarieven
Tip: Als u na 10 uur 's ochtends aankomt is parkeren veel goedkoper!
Het P+R parkeertarief is afhankelijk van de inrijtijd bij de P+R:
• voor 10.00 uur (maa t/m vrij): € 8,- voor eerste 24 uur, daarna €1 p.d.
• na 10.00 uur (maa t/m vrij): € 1,- per 24 uur
• in het weekend: € 1,- per 24 uur
U kunt in PR Olympisch Stadion Amsterdam max. 96 uur parkeren.

Als u geen gebruik maakt van de P+R regeling dan geldt het normale parkeertarief voor parkeren : uurtarief € 3,33 en het dagtarief € 50,00.
Openbaar vervoer
Een OV-kaart voor 2 personen naar het centrum kost € 5,00. Voor elk persoon meer tot max. 5 personen per auto betaalt u € 0,90 p.p. extra.
• Trams 16 en 24
• Nachtbus 358

Renée

Renée

30-03-2016 om 15:41

In Buitenveldert moet je dan gewoon vlakbij lijn 5 parkeren. Kun je zo naar WTC en verder naar de stad.

Henriette123

Henriette123

30-03-2016 om 17:05

Zeker weten

Ja zeker weten, het op straat parkeren is op zaterdag en zondag gratie in Buitenveldert, het invoeren van het betaald parkeren waar soms over gesproken wordt is van maandag t/m vrijdag.
Ook op P en R terreinen moet je betalen
Wij hebben hier twee of drie weken geleden nog gestaan, en doem dit zo ongeveer maandelijks.

Sawo

Sawo

02-04-2016 om 13:01

Arena

Je verhaal over de Arena klopt wel maar je moet wel naar het centrum gaan anders tellen die speciale tarieven niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.