Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katniss

Katniss

01-06-2014 om 14:36

Vakantieboeken

De vakantie komt er weer aan (nou ja, nog twee maanden werken) dus het is wel weer tijd voor een vakantieboekendraadje.
Aanraders die ik voorgaande jaren hier vandaan heb gehaald waren de drie boeken van Nancy E. Turner (These is my words, Sarah's quilt en The Star Garden). Momenteel moet ik nog beginnen aan het derde deel, maar de eerste twee waren i.d.d. prachtig (toen ik er eenmaal in zat). Vorig jaar heb ik ook de drie delen van The Hunger Games gelezen. Dat zijn eigenlijk jeugdboeken dus dat leest als een trein.
Op mijn verlanglijstje staat nog De lachende man van Victor Hugo, maar ik moet even kijken of ik die ergens als E-book kan vinden. Beetje zonde anders als ik veel geld uitgeef aan de papieren versie en er is niet doorheen te komen
Hebben jullie nog aanraders? Ik houd wel van boeken met een historisch tintje, niet te ingewikkeld of langdradig, maar ook weer niet zo eenvoudig als bijv. Philippa Gregory.

Hillary Mantel

Schrijft mooie historische romans. Weet niet zeker of je haar voornaam met een of twee ellen schrijft.

Als je oudere jeugdboeken wel leuk vindt...

De 'his dark materials' trilogie vsn Philipp pullman . Amper jeugdboek te noemen trouwens vind ik. Ook wel bekend aldus the golden compassi ( deel 1) the subtle knifev(2) en the Amber spyglass (3)

Lekker dik!!

Ingrid ( bezig in game of thrones. 7 delen of zo. Ook eindeloos leesplezier)

Katniss

Katniss

01-06-2014 om 19:57

Oh ja

Game of Thrones, dat kan ik ook wel eens proberen. En misschien ga ik nog wel een poging wagen op deel 6 van de Aardkinderen. Deel 1 t/m 5 waren, op wat saaie stukken na, heel boeiend, maar deel 6 was na 100 blz nog niet op gang gekomen. Heeft iemand die al uit gelezen?

Hadewich

Hadewich

01-06-2014 om 20:01

Diana Gabaldon!

De Reizigercyclus van Diana Gabaldon, dat is tijdreizen, historie, humor, avontuur. Ik vind ze super! Nu al 7 dikke delen en de achtste komt er aan.

Katniss, ik heb hele serie van de Aardkinderen en ook allemaal gelezen. Kostte wel moeite. Het verhaal had in drie boeken ook gekund...

Thursday Next

Thursday Next

01-06-2014 om 20:13

ooh ja

wat leuk dat je Nancy Turner hebt gelezen, die raad ik steeds aan!
Nog een andere tip: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children van Ransom Riggs, een heel byzonder boek, ik zag hem op een jeugdboekenlijst staan en werd nieuwsgierig door de titel. Toen ik verder naar keek werd ik nog nieuwsgieriger.
voor ebook mag je me mailen, thursday punt next ad mail punt com.

een waarschuwing inzake GoT

Ik heb vorig jaar zomer de Game of Thrones boeken (strikt gesproken A Song of Ice and Fire-boeken) gevraagd en gekregen voor mijn verjaardag. In het Engels, en dan ben je wel even zoet, want ze zijn dik, in een vrij klein lettertype, en de stijl is ook niet zo dat je er met zevenmijlslaarzen doorheen schiet.
Maar er komt een moment dat je de boeken uit hebt, en dan begint het geïrriteerde nagelbijten, want er komen nog 2 boeken aan, en meneer Martin Schiet Maar Niet Op!. Toen ik het laatste deel dichtsloeg, ergens in de herfst van vorig jaar, was het komende deel (The Winds of Winter)voorzien voor dit jaar. Nu wordt het minimaal 2015, maar sommigen fluisteren al 2016. Google maar eens op 'Winds of winter release date' en zie hoe de wereld zich de handen wringt in frustratie
En daarna komt er dus nog een boek - deo volente - en de vraag is of we dat nog te zien krijgen voor de troonsafstand van Willem Alexander. De Noord-Zuidlijn is er niks bij.

Kijk, van Hilary Mantel hebben we ook deel 3 over Thomas Cromwell nog te goed, maar a) dat is dus nog maar 1 boek, b) die heeft er iets meer vaart in en c) wie zijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen kan op Wikipedia tenminste zien hoe het met Thomas Cromwell is afgelopen.

Groeten,

Temet

Tine Winkel

Tine Winkel

01-06-2014 om 21:44

het huis van de zusters

voor het historisch tintje. Verder vind ik alles van Charlotte Link overigens goed leesbaar.

Ben zelf erg van thrillers, heb net 'De kraamhulp' gelezen (Esther Verhoef), goed boek vond ik.

Andere boeken die ik redelijk recent gelezen heb zijn de onbekende boeken van Tatiana Rosnay (die van Haar naam was Sarah), ik vond ze ook erg lezenswaardig.

Leuk draadje, overigens, ben benieuwd naar andere suggesties!

neteret mut

neteret mut

01-06-2014 om 21:51

re katniss

ik heb deel 6 van de aardkinderen uitgelezen, met moeite. Overbodig deel en ik heb nog steeds het gevoel dat het niet "af" is.
Game of thrones ook geheel gelezen, laatste deel ook steeds moeilijker om door te komen.

ixje

ixje

02-06-2014 om 10:21

Magaret Atwood

Dat is mijn favoriete schrijfster. Ik vind alle boeken van haar geweldig.
Vooral the robberbride (de roofbruid) heeft diepe indruk gemaakt.
In het science fiction genre heeft ze de reeks "Oryx and crake" The year of the flood" en "Madadam" geschreven. Het laatste deel was een beetje een verplicht nummer vond ik in verhouding tot de rest, maar fans waren over het algemeen erg enthousiast.

Ik heb recentelijk ook "Under the dome" van Stephen King gelezen. Heel dik, maar ik kon niet meer stoppen met lezen.

En ik vond The goldfinch (het puttertje) ook heel goed. Deze werd wel door de media doodgeknuffeld, waardoor ik er wel sceptisch over werd, maar ik vond het echt een topboek.

Terry Pratchett

Als je van Fantasy houd, de Discworld serie. Vooral heerlijk als je van Engels lezen houdt, heel humoristisch.
Als je van griezelen en aparte verhalen houdt: Neil Gaiman.
Lekker dikke boeken: Haruki Murakami, bijvoorbeeld 1q84.

neteret mut

neteret mut

02-06-2014 om 21:31

lucinda riley

ben ik net in begonnen, beetje geschiedenis, beetje familieleven/ drama

Lou

Lou

03-06-2014 om 21:59

Mooi nieuw kinderboek

Een mooi nieuw kinderboek (voor oudere kinderen) is '100 uur nacht' van Anna Woltz. Echt een aanrader, ik heb hem net uit. Ook schitterend en lekker dik, wel wat ouder: de inkt-trilogie van Cornelia Funke. Niet alleen voor kinderen!

Nu lees ik met veel plezier 'Lelystad' van Joris van Casteren, omdat ik 'Het been in de IJssel' zo goed vond. Wel ff wat anders, 't is geschiedenis en autobiografie door elkaar, zeer prettig.

Waar ik niet doorheen kwam is 'Alles wat is' van James Salter. Schijnt erg in te zijn om hem goed te vinden maar wat een irritant flutverhaal zeg.

Ook heerlijk om in te verdwijnen zijn de boeken van Salman Rushdie (met uitzondering van The Satanic Verses, die vond ik nogal taai). Sommige vertalingen zijn ook erg goed.

Wat doen jullie eigenlijk met al die boekentips? Iemand op het forum vindt het goed, dus dan koop je het zelf ook maar? Ik zoek ook nog nieuwe/oude boeken dus als je van bovenstaande mijn smaak kunt afleiden ben ik wel in voor tips

Katniss

Katniss

03-06-2014 om 22:09

Dochter

Mijn dochter is ook een boekenfanaat. Ze heeft net (van haar verjaardagsgeld) Pride & Prejudice, het nieuwste deel van Lemony Snicket en dat boek over die 100-jarige die uit het raam klimt gekocht. Allemaal in het Engels

Vera*

Vera*

04-06-2014 om 10:17

Nu bezig

Ik ben bezig in een boek van Peter Tremayne. Er is een hele serie over zuster Fidelma, een rechtsgeleerde non in de vroege Middeleeuwen.
Het verhaal lijkt ingewikkeld maar het leest net zo gemakkelijk als de verhalen over broeder Cadfael.

Lezen in een andere taal

Koopt je dochter Engelse boeken omdat ze er dan wat langer over doet? Dat deed ik wel voor mijn fietsvakanties, maar dat heeft inmiddels geen zin meer omdat ik Engels meestal net zo snel lees als Nederlands.
Dit jaar moet ik nog bezinnen wat ik zelf meeneem op fietsvakantie: papieren boeken die het altijd doen maar erin wegen, of een lichtgewicht e-reader waar heel veel op kan, maar die kapot kan gaan...

neteret mut

neteret mut

04-06-2014 om 13:44

re vera

Die zijn idd leuk om te lezen. Van Michael Jecks is er een serie over een voormalige tempelridder spelen in Engeland zo rond 1320

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.