Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

04-01-2013 om 22:11

Vakantie-opvang katten

Wie weet een betrouwbaar professioneel kattenpension in de omgeving Haarlemmermeer/Bollenstreek/Haarlem? Het liefst hoor ik eigen ervaringen. Op internet kan ik best veel adressen vinden maar niet alle websites zijn even uitgebreid.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2013 om 00:09

Vraag naar de bekende weg

Heb je niemand die het thuis bij je wil doen? Tegen oppasgeld? Een kat is nu eenmaal liever thuis dan ergens anders.

Rafelkap

Rafelkap

05-01-2013 om 08:45

Kattenoppas

Wij hebben ook wel eens een kattenoppas gehad. Een hele aardige student die elke dag bij onze kat op visite kwam toen wij een paar weken weg waren. Is heel goed bevallen. Idd kat is het liefste thuis. Google maar eens op kattenoppas haarlem, daar heb je ze ook.

Nooit buiten eigen huis

wij hebben het 1 keer gedaan, onze poes heeft toen een vreselijke week gehad, was broodmager, depressief etc.

Gewoon een buur vragen. Dat los je op door een praatje te maken over wat hij/zij doet met de poes of hond als ze weg gaan. Vaak bieden ze het dan meteen aan.

Als noodoplossing kan je ook de hondenuitlaatservice in schakelen om eten te geven en de bak te verschonen.

Vic

Vic

05-01-2013 om 13:50

Hmmm

Ik denk dat het heel lastig wordt om iemand te vinden. Een moeder van school heeft al wel eens aangeboden om voor ze te zorgen, maar praktisch gezien lijkt dat me lastig. Ze mogen normaal gesproken alleen naar buiten als ik thuis ben, zodat ik ze weer binnen kan laten. Voor kater kan dat gerust 2 uur duren, en ik denk niet dat ik iemand ga vinden die hier 2 uur per dag wil zitten. Als er een of twee keer per dag een kwartiertje iemand komt gaan ze echt zitten verpieteren. Ze hebben meer contact en aandacht nodig.

ishtar

ishtar

05-01-2013 om 14:26

Wel een pension

geen idee waar in jouw buurt een kattenpension is, maar mijn 3 katten zitten tijdens de vakantie wel in een pension. En ze hebben het daar prima. Het is wel een pension waar ze met zijn 3en in 1 redelijk grote ruimte zitten, waar ze ook naar buiten kunnen. Maar dus zonder andere katten, daar kan 1 van mijn katten ook slecht tegen.
Kun je bij die pensions die je op internet hebt gevonden niet eens kijken? Of ken je misschien ouders van school die ervaring hebben met een van die pensions?

Bloemetje11

Bloemetje11

05-01-2013 om 14:58

Leiderdorp

Vic,
Weet niet zeker of dit helemaal in de goede regio voor je zit, maar wij hebben goede ervaringen met Rozensteins's dierenhotel in Leiderdorp. Wij hebben onze hond daar al een paar keer laten logeren en ze heeft het prima naar haar zin gehad. Ze hebben dus ook een kattenpension maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb dit adres trouwens ooit van OO gekregen toen ik moet spoed een adres zocht ......
Bloemetje

guera

guera

05-01-2013 om 17:02

Zeker katten oppas

wij gebruiken ook een katten oppas. ideaal want de bak wordt gedaan, de p lanten en de post ook. Wij spreken af dat kat naar buiten mag en als ie niet op tijd terug is doet de oppas een briefje in de bus bij de buren. Die hebben de sleutel en laten hem weer binnen. Buren willen best eten geven aan onze kat maar ik vind knuffelen aandacht echt een uur bij ons zijn voor buren veel gevraagd. Ik vind zo'n oppas echt ideaal!
Ik heb niet het idee dat ze meer aandacht krijgen in een pension.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-01-2013 om 19:05

Zunderdorp?

Ietsje verder weg: Dierverzorgingscentrum Zunderdorp. Kan ik je van harte aanvelen. De eigenaresse is dierenarts en heeft haar eigen praktijk (zelfde locatie). Prettig idee dat er altijd medische kennis aanwezig is.

Huh?

heb je geen kattenluikje ? Dan kunnen ze gewoon thuis blijven, dat is echt veel prettiger voor de doorsnee kat. En dan bied jij direct weer aan om haar dieren/planten etc te doen als zij weg gaan.

Vic

Vic

05-01-2013 om 22:42

Nee

Ik vind het nog steeds eng als ze naar buiten gaan en wil dus gewoon in de gaten houden of ze weer binnenkomen.

pooh bear

pooh bear

06-01-2013 om 09:58

Hier

Mijn katten mogen ook alleen naar buiten als ik thuis ben.
Als ik op vakantie gaat blijven ze gewoon thuis. De buurman geeft ze dan eten maar ze mogen niet naar buiten.
En dat gaat prima.

JansjeRommy

JansjeRommy

06-01-2013 om 18:35

Goede ervaringen in alphen

Bij hoeve beestenspul. De ene kat moest medicijnen en de andere was nog te jong en had teveel verlatingsangst. Ze zijn samen naar de hoeve gegaan en hebben het er prima gehad. Ik vond het wel een rib uit mijn lijf.

Vic

Vic

06-01-2013 om 21:16

Dank

Ik ga die opvang in Alphen eens bellen om te kijken. Dat zit toch wel aardig in de buurt hier en de website ziet er prettig uit. Het is inderdaad een prijzige grap, maar gelukkig ga ik maar een week op vakantie

suus36

suus36

08-01-2013 om 16:34

Knapzak putten

Wij hebben goede ervaring met de Knapzak in Putten. Onze poes gaat elk jaar er een week of 3 heen. Gaat prima. voordeel dat er geen honden opgevangen worden. Daar wordt onze poes heel zenuwachtig van. Zij heeft haar eigen hok. Tot ze heeft gegeten en op de kattenbak heeft gezeten en dan mag ze naar het buitenverblijf.

Bij terugkomst is ze de eerste dag wat onrustiger, maar daarna helemaal over. Ik denk dat thuisblijven fijner is, maar dat lukt niet altijd. Wij zeggen altijd gekscherend dat wij 3 weken vakantie per jaar hebben en onze poes 49 weken vakantie.

Groetjes,
Suus

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.