Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

20-07-2014 om 22:15

Vacuüm zakken voor op vakantie

Ik zie wel eens advertenties voor die vacuümzakken, vooral op vakantie, ik heb het internet afgestruind en weet dat ik dan zakken zonder ventiel moet hebben. Je schijnt ze op te moeten rollen en dan is alle lucht eruit. Nou, lijkt me wel wat, vooral voor handdoeken en zo. Maar: werkt het? Iemand ervaring, goed of slecht, waar kopen?

tja

Die dingen werken het beste voor truien. Dat is garen met lucht ertussen, en die lucht kan je er dan voor een deel uitpersen. De truien veren dan ook niet meer terug, en dat scheelt behoorlijk in de ruimte. Donsjassen etc idem. Maar bij handdoeken etc valt er volgens mij veel minder ruimtewinst te halen. Ik vraag me dus af of je er voor de vakantie echt wat aan hebt.

Blokker heeft die dingen volgens mij. Buitensportzaken hebben ze ongetwijfeld ook maar zeker Bever is met alles altijd erg duur, dus ik zou maar eens bij Blokker of andere huishoudzaken beginnen.

Groeten,

Temet

Angela67

Angela67

21-07-2014 om 10:07

het is niet onfeilbaar

ik gebruik ze thuis voor lapjes enzo. Wat Temet zegt is inderdaad stap 1: valt er wel lucht uit te halen?
Stap 2: het werkt alleen als je de zak dan ook strak ergens tussen kan proppen onderweg. Want er komt hoe dan ook weer lucht bij.
Ik heb degene gekocht met de stofzuiger-variant, niet de oprolvariant. Maar blokker zou ik zeker beginnen.
gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2014 om 12:29

Mijn ervaring

is dat ik het na de vakantie niet meer zo strak in de koffer kreeg als voor de vakantie. Maar dat kan aan mij liggen

Barvaux

Barvaux

21-07-2014 om 18:52

hmm

Ik heb ze met zo'n stofzuigerdeel en wij gebruiken ze alleen voor de dekbedden en kussens als we gaan logeren bij familie omdat ze daar ook een stofzuiger hebben.

Als zo'n oprolsysteem goed werkt zou je het kunnen gebruiken maar gewoon voor kleding heeft het weinig zin denk ik zo. Goed aandrukken in een tas is vaak al voldoende. Het is wel handig als je veel truien meeneemt of dus dekbedden of wellicht slaapzakken en kussens.

Taalfreak

Taalfreak

21-07-2014 om 18:55

Haha Kaaskopje

volgens mij is "dan" goed. Evenveel = als, meer/minder = dan.

Jasmijn

Jasmijn

21-07-2014 om 19:22

stofzuiger maar werkt niet

Ik heb een hele grote voor een dekbed maar die loopt langzaam weer vol, ben er dus niet tevreden over hoor. (systeem met stofzuiger) Merk 'Handy Organized" van Blokker.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2014 om 23:51

Taalfreak

Ik vond het niet fraai klinken en forumbeheer is het er zo te zien mee eens)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.