Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vaatwastabletten

Wat zijn nu fijne vaatwastabletten die:
1. niet te duur zijn
2. goed oplossen en dus geen kleine korrels achterlaten op mijn kopjes e.d.
2. en die mijn afwas ook nog goed schoonmaken.

Ik heb nu een duur merk (Calgonit met zo'n rood bolletje in het midden) en ik vind het niks. Nu is er best veel aanbod (huismerk, merk, poeder) en ik weet het even niet.
Jullie een suggestie?

groetjes,
Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

06-09-2011 om 19:05

Eigen merk

Een eigen merk kan net zo goed zijn, wij gebruiken die van Jumbo, wel zo'n combi tablt. Onlangs eigen merk C1000 gekocht, maar dat was niet zo'n combitablet en kwam de vaat er vreselijk uit te zien. Lidl is ook goed trouwens.

Poeder!

Veel goedkoper dan tabletten, lost uitstekend op & zijn beter voor je vaatwasser.

Ingrid

Geen lidl

kleur vloog van het gekleurde servies af.

Tango

Tango

06-09-2011 om 21:08

Aldi

Ik haal ze altijd bij de Aldi. Deze zijn prima, vind ik en meerdere mensen die ik ken zijn er tevreden over. Heb overigens pas een nieuwe vaatwasser en kreeg daar ook twee van die tabletten bij met zo'n rood balletje erin. Ik twijfel nu of ik ze wel zal gaan gebruiken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-09-2011 om 21:56

Ik gebruik de alles in 1 tabletten van AH eigen merk. Doen het goed.

Dendy

"kleine korrels"

Meestal is dat aanslag van zetmeel van aardappels. Hier is de vaat altijd mooi schoon, met calgonit of finish tabletten. Met rode bolletje dus.

Valkyre

Valkyre

07-09-2011 om 00:46

Juulia (ot)

Hoe gaat het nou met je? Heb je je nog ziekgemeld?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Juulia

Juulia

07-09-2011 om 09:00 Topicstarter

Valkyre (ot)

Ik heb me eerst volledig ziek gemeld en na een week ben ik op verzoek van mijn leidinggevende half begonnen (12 uur). Ik moet vrijdag naar de bedrijfsarts (op eigen verzoek).
Ik ben nog steeds moe, spierpijn, maapgpijn. Echt van die typische stressklachten en ben na een ochtend dus ook helemaal op. Mijn man is het er dus ook niet zo mee eens dat ik überhaupt werk. Ga ik dus eens met de bedrijfsarts overleggen. Ben wel makkelijk op mijn werk: doe eigenlijk niet zoveel. Geen puf, geen zin.
Wordt vervolgd...

Juulia

PS Valkyre: bedankt voor je belangstelling. Voelt goed.

Sun poeder

Ik gebruik altijd poeder van sun. Doseert nog veel makkelijker dan een tablet door de plastic schenkkan waar het inzit. Poeder lost veel makkelijker op en het is goedkoper dan tabletten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

He dank je triple...

Ik dacht al dat ik een soort neanderthaler aan het worden was met mijn oeder, en dat de Jumbo speciaal vor mij elk jaar een paar van die mooie blauwe kannen in het rek zet. Ik snap echt niet wat er zo veel leuker is aan tabletten. Zie ook jouw posting

Vaatwasser

We zijn aan het kijken naar een nieuwe keuken en nu blijken de nieuwste vaatwassers een speciaal bakje aan het bovenrek te hebben. In dat bakje valt de tablet als het klepje van het zeepdoseringsbakje open gaat. Verkoper vol trots: ja dan lost de tablet beter op en valt hij niet op de bodem!
Wie heeft die tabletten nou eigenlijk bedacht? Zitten er eigenlijk ook voordelen aan?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ook poeder

Gelukkig dat er meer afnemers van poeder zijn, dan halen ze het hopelijk niet uit het assortiment Ik kieper de inhoud van die fles trouwens over in een plastic bak en gebruik zo'n doseerlepel van dat oxi-vlekkenspul. Het doseert zo lekker makkelijk weg. En het lost altijd op. Voor ons geen tabletten.

Margriet*

Margriet*

08-09-2011 om 11:49

Ingridt

Waar staat dat poeder beter zou werken dan tabletten (gewoon even nieuwsgierig).
Ik gebruik al 11 jaar tabletten met een prima resultaat.

Een nadeel van die poeder vind ik dat die in milieuvervuilende enorme flessen zit (misschien mijn idee hoor) Ik koop daarom liever tabletten in kartonnen dozen.

Fiorucci

Fiorucci

08-09-2011 om 12:52

Ik gebruik ecologische vaatwastabletten van het AH merk, bevalt erg goed.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2011 om 12:59

Dreft

Ik heb bij de huidige afwasmachine tot nu toe Dreft platinum gebruikt en daar ben ik tevreden over. Het zijn dure tabletten, maar als het even kan haal ik ze uit een aanbieding. Mijn advies is dus: struin aanbiedingen af

Margriet. Nou,

draadstartster klaagt over slechte oplosbaarheid & duur.

Die 2 problemen heb je met poeder in elk geval niet.

Die milieuonvriendelijke fles? Hmm. Ik ben niet zo anti-plastic eerlijk gezegd. Bovendien denk ik dat ik met poeder tov tabletten dusdanig zuinig doseer dat die winst wel opweegt tegen die plastic fles.

Heb ook wel eens van de witgoedexperts gehoord dat poeder met separate glansspoel & zout beter is voor je apparaat & betere kwaliteit van de afwas levert. maar dat geloof ik natuurlijk graag

Persoonlijk zie ik niet echt het gemak van die tabletten tov poeder. Ik heb geen zin om ze te kopen omdat ik niet wil betalen voor iets wat ik niet handiger vindt, & een stuk duurder is. Ik vind het een typisch voorbeeld van een redelijk overbodig 'bedacht' product. Zoiets waar niemand op zit te wachten, maar wat door goede marketing na een aantal jaren toch 'normaal' is geworden. Net als koffiepads of nespressocupjes. (maar goed, ik weet dat ik daarin ook een neanderthaler ben)

kaatje43

kaatje43

08-09-2011 om 23:49

Bij de dirk

"Superschoon" Bevalt prima. Eerst een ander goedkoop merk ook bij de Dirk. Ik weet alleen het merk niet meer, maar ze verkochten het niet meer.

Juulia

Juulia

09-09-2011 om 07:36 Topicstarter

En het wordt....?

Nog steeds geen idee. In ieder geval geen Calgonit meer. Ik zag bij de AH nu dat ze Dreft in de aanbieding hebben. Misschien dat ik dat eens ga proberen en anders vermoed ik dat ik toch aan de poeder ga. Hoe lang doe je eigenlijk met zo'n fles?
Deze week een monteur over de vloer gehad (niet voor de afwasmachine) en die gaf zelf aan dat poeder het beste is samen met glansspoel en zout. Ook voor wasmachine trouwens: poeder ipv vloeibaar wasmiddel. Schijnt vet oid achter te laten (slecht opgelet).

Juulia

Juulia....

Je doet heeeeeeeel lang met zo'n fles. Maanden.

Doe het maar!

Ingrid

margje van dijk

margje van dijk

09-09-2011 om 10:02

Ik ben op zich altijd wel te porren voor basic en from scratch en zo, maar poeder voor de vaatwasser? Nee. Ik vind het wél handig, zo'n tablet. Ik koop de AH ecotabletten, en ik ben zeer tevreden over het resultaat.

Ik zie me niet met zo'n poederfles in de weer. En dan ook apart zout en apart glansspoelmiddel natuurlijk. Mwoa, nee.

Margje

Fiorucci

Fiorucci

09-09-2011 om 12:26

Eens met margje

Ik blijf ook kiezen voor de AH ecotabletten, ik vind het heel handig. Overigens, je hebt ook poeders die slecht oplossen, dus poeder gebruiken is niet zaligmakend.

Tihama

Tihama

09-09-2011 om 12:38

Halveren

ik maak het nog erger: ik halveer de AH-ecotabletten. Wij hebben zacht water en een hele tablet is overdreven. Dus als ik een nieuwe verpakking koop, dan snij ik alle tabletten in tweeën en doe die in bakje. De poederrestanten gooi ik er ook bij. Als het bakje leeg is, dan gebruik ik die restanten als vulling.

Nu heeft AH een wateroplosbare film om de tabletten gedaan. Aaargh. Ik heb dus nu eerst alle hoesjes er weer af moeten halen. Ik zal ze eens mailen waarom ze bij Ecotabletten extra wateroplosbaar verpakkingsmateriaal gebruiken. Ik geloof nooit dat de rioolwaterzuivering hier blij van wordt.

Tihama

Zout & glansspoel

Zout vul ik geloof ik 2 keer per jaar bij, en glansspoel om de maand of zo? Da's echt het werk niet. en er gaat ook nog eens zo'n leuk lampje branden op je vaatwasser als het tijd is, dus je hoeft het niet eens te onthouden.

En ik draai ook wel eens een vaatwasser vol glazen of koffiekopjes op een heel kort programmaatje, en dan heb ik lekker niet tihama's doorzaagissues. En met het poeder hoef ik er lekker ook nooit met mijn vingers aan te zitten, aan die blokjes. En dat wateroplosbare folie is vast griezelig milieuonvriendelijk geproduceerd. En mijn vaatwasser gaat 2 jaar langer mee of zo (ja toch, dat zei de witgoedman toch?)

Nou, ik hou het bij poeder!

Ingrid

Tihama

Tihama

09-09-2011 om 13:33

Poeder

Nou, Ingrid: ik twijfel nu ook weer ernstig over poeder, nu ze die stomme actie hebben uitgehaald. Het nadeel van poeder vind ik dat ik nogal een knoeier ben, dus daar vrees ik wat voor. Eerst maar eens een mail naar AH en dan nadenken.

Ik gebruik trouwens heel vaak het korte programma. Wonderbaarlijk genoeg werkt dat ook vaak goed bij pannen. En dan vraagt mijn vaatwasser nog geen 7 liter water.

Tihama

Tihama

Mijn vaatwasser heeft een poedervak echt midden in de deur. Geen idee hoe het me zou moeten lukken om zo ruig te morsen dat ik de vloer haal met rondvliegend poeder. Als er al geknoeid wordt ligt dat keurig op de binnenkant vd deur. Enne...zoals ik ook altijd tegen de kinderen zeg....oefening baart kunst! Hahaha!

Ingrid

Tihama

Zoals ik eerder zei, ik kieper de zaak vanuit de fles in een plastic bakje en schep met zo'n rond doseerlepeltje (uit bijvoorbeeld oxi-wasversterkspul) in het bakje. Ik heb nog nooit gemorst. Zelfs jij moet dat kunnen

mirreke

mirreke

09-09-2011 om 16:37

Poeder in een zak! (lidl)

Hier poeder in een zak, voor 100 beurten of zo, iets van 3 euro. Kiep, in een plastic bak, in een uitschuiflade naast de vaatwasser. In de plastic bak een eetlepel. Lade uitschuiven, lepel (1x is genoeg) vol overhevelen naar het uitnodigend opengezette vaatwasmiddelbakje dat op ongeveer gelijke hoogte zit. ik hoef dus slechts iets van 35 cm te overbruggen met die bibberlepel en dat poeder. Dat lukt aardig.
Dat poeder werkt ook heel goed als bruisend schoonmaakmiddel voor andere zaken. Kortom, poeder voor mij. Wel nog zout en glansmiddel maar ook maar heel af en toe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.