Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tinus_p

Tinus_p

31-01-2012 om 20:07

Vaatwasserprobleempje

Hoi,

Hier een vaatwasserprobleempje: Vaat wordt soms niet echt goed schoon en er staat vaak nog wat water onderin. Klinkt als een pompprobleem(?). Vaatwasser is wellicht >10 jaar oud. Kan het de pomp zijn, wat kost reparatie ongeveer en is dat zinvol?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

2e hands op marktplaats

daar heb ik een 2 jaar oude Miele gekocht (200 euro) en na een jaar verkocht voor nog geen 150 euro. Tja prima ding, alleen pastte die niet in de nieuwe inbouwkeuken.

ik zou dus lekker naar een goede 2e handse gaan kijken, repareren lijkt mij zinloos voor een oude.

Carla

Carla

31-01-2012 om 20:13

Wat bij mij hielp

ik ben absoluut niet technisch maar hier lijkt het wel te werken. Vaat was al een poosje niet schoon, andere vaatwastabletten geprobeerd, leek even te werken maar dan zat de vaatwasser weer verstopt. Gaf een foutcode aan dat er iets was met de afvoer of toevoer van water. Ik heb een paar keer kokend water in de vaatwasser gegooid met soda en dat even laten staan. Met het idee dat evt. vet en vuil dan wel opgeslost zou worden. Daarna ipv tabletten poeder gebruikt. Voor mijn gevoel zijn de tabletten waar je het hoesje om kan laten zitten de boosdoener voor mijn 10 jaar oude apparaat. Sinds ik gel of poeder gebruik heb ik geen last meer.
Niks zo vervelend dan je vaatwasser die het niet doet

krin

krin

31-01-2012 om 21:09

Het labyrint

Tenminste, dat was het hier tot twee keer toe, een verstopt labyrint door vetophoping (wegens weinig afspoelen en altijd op ecostand draaien).
Als het apparaat al meer dan tien jaar oud is, kun je waarschijnlijk beter voor een nieuwe gaan. Al zou je eerst ook kunnen proberen een gang met soda of van dat vaatwasserreinigingsspul te draaien, als je dat niet al gedaan hebt.
http://www.askanowner.com/qa/view.asp?guid=&sid=2&qid=255908

Henriette123

Henriette123

31-01-2012 om 21:17

Probleem opgelost door...

Toevallig hebben wij deze problemen net met onze 9 jaar oude miele gehad.Inderdaad lijkt ook bij ons het probleem door de folie van de tabletten te komen.
Wij hebben eerst de sproeiers goed schoongemaakt, en in sommige gaten zaten nog folierestjes, die natuurlijk verwijderd.
In de gebruiksaanwijzing gekeken waar alle zeven zitten. Niet alleen de zeven die je altijd schoon maakt, maar er waren bij ons ook nog twee zeefjes, die je normaal nooit schoonmaakt, namelijk bij het begin van de aan en afvoerslang. Zeven losgemaakt, en onder de stromende kraan schoongemaakt. Eerlijk gezegd tot onze eigen verbazing, doet hij het nu weer als vanouds.
Wat we wel ook nog moesten doen, was na het schoonmaken de kraan bij de aanvoer resetten, daar was een soort knopje omgeslagen, zodat er geen water terug de leidng in kan stromen.Succes ermee, wij zijn niet technisch of super handig, maar het is ons dus wel gelukt het zelf te repareren. Gelijk gel ipv tabletten gekocht.

Laminaat

Laminaat

01-02-2012 om 09:58

Wastemperatuur

Tinus,

Ik had dezelfde problemen als jij en soms maakte hij zelfs zijn programma niet af. Vaak deed hij het weer als we eens een weekend weg waren geweest. Voordat ik toch een nieuwe ging kopen, heb ik hem nog één keer goed schoongemaakt (lees voorgenoemde tips) en leeg laten draaien op de hoogste temperatuur. en sindsdien doet ie het weer! We gebruiken vaatwaspoeder (je blijkt veel minder nodig te hebben dan zo'n hele pil) en draaien hem meestal op de eco-stand, maar 1 keer per week zet ik hem op z'n heetst.
Het proberen waard?
Groetjes,
Laminaat

MamaB

MamaB

01-02-2012 om 11:36

En als dat niet helpt

hier staat nog een goeie overtollige in de schuur, 1 jaar oud, prijs notk

koentje

koentje

01-02-2012 om 12:31

Heu....

wat zei de huisarts?

Tinus_p

Tinus_p

01-02-2012 om 19:36

Heu2

Voor de goede orde: Het is een inbouwvaatwasser van de vorige bewoners.

Henriette123

Henriette123

02-02-2012 om 15:59

Tinus

De gebruiksaanwijzing kun je vast wel op internet vinden.Ik zou overigens wel eerst de stroom van het apparaat afgehalen, voordat je aan het apparaat gaat rommelen.
Een "verborgen"zeefje zat bij ons in de afwasmaschine zelf,na het weghalen, van een vergrendeling konden we daar zo bij;dat kan ook met een inbouw apparaat. Ik denk dat daar ook de door cobi genoemde circulatiepomp zit, wij konden daar namelijk uit een soort pompje rommel halen. Verder zat de andere zeef bij ons, maar dat zal verschillen, bij de kraan onder de gootsteen waar de slang naar de afwasmachine begint; bij ons was die ook makkelijk te bereiken. Wij hebben niets van de muur gesleept.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.