Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vaatwassertje

vaatwassertje

05-06-2013 om 15:05

Vaatwasserbakje kapot, poeder er los in?

Het bakje van onze vaatwasser is kapot, klepje is weg. Wij gebruiken altijd vaatwaspoeder. Nu vroeg ik me af of het kwaad kan om de poeder los in de machine te gooien. Schoon wordt de vaat wel, maar normaal duurt het even voordat de poeder bij de vaat komt. Door het er los in te mikken, is de poeder eerder op de vaat. Wat denken jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

05-06-2013 om 15:12

Nieuw bakje bestellen?

Hoi
Wellicht kan er gewoon een nieuw bakje in gemonteerd worden? Informeer eens bij de Handyman ofzo.
succes

Elinde

Elinde

05-06-2013 om 21:17

Nee, geen los poeder

Hier ook gehad. De monteur zei toen dat het klepje er niet voor niets zit. De vaat wordt eerst voorgespoeld. Daarna gaat het klepje open en komt de zeep vrij. Als je de poeder/tablet los in de vaatwasser doet, spoelt de zeep te vroeg weg en wordt de vaat niet goed schoon. dat heb ik ook wel gemerkt, dat de vaat niet schoon werd. Ik zou dus het klepje laten vervangen. Of als er meer kapot is, het hele zeepbakje vervangen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-06-2013 om 21:35

Op de

verpakking van mijn vaatwastabletten staat dat de tabletten in de bestekbak mogen.

Merel

Merel

05-06-2013 om 22:28

Ook

Ik gooi het blokje (ik heb de goedkoopste van de lidl) gewoon op de bodem van de vaatwasser, het dekseltje van het bakje is nl. al 2 jaar stuk, vaat wordt gewoon goed schoon. (heel soms niet, maar ik denk dat dat eerder aan die ene keer ligt (teveel vuil op de borden ofzo) dan aan het blokje wat onderin ligt. Waarschijnlijk is het beter om het bakje te laten repareren want ik hoorde het klepje inderdaad pas na een minuut of 10 opengaan (na het spoelen) en nu gaat het blokje natuurlijk meteen al in het water.
Ik weet dus niet of het werkt met poeder, want dat spoelt helemaal snel weg, mijn blokje is na 15 minuten nog zichtbaar in grote klonters. (dat zag ik per ongeluk een keer toen ik de machine op spoelen had gezet in plaatst van op de normale wasbeurt) na 15 minuten was hij klaar en toen ik dus later ging kijken (omdat ik dacht dat ik de machine op 'normaal' had staan zag ik dus dat het blokje nog lang niet weggespoeld was)

Mamvantwee

Mamvantwee

05-06-2013 om 22:57

Met een blokje kan het best

Vaatwasblokje en dan gewoon in de machine mikken. Kan best. Een nieuw zeepbakje is waarschijnlijk belachelijk duur....

groet, Mamvantwee

Blokje i.p.v. poeder

Onze vorige machine had hetzelfde euvel. Een tijdje geprobeerd met losse poeder (dat ik ook altijd gebruikte) dat werkte niet...De vaat was écht viezer dan toen het klepje nog werkte. Toen blokjes geprobeerd. Blokjes waar zo'n zakje omheen zit dat oplost. Die in het bestekmandje 'mogen'. Dat werkte wel. De vaat was weer even schoon als ervoor.
Nu hebben we een nieuwe (wel om andere redenen, de vorige had een lek waardoor er kortsluiting ontstond) en die hééft niet eens een vaatwasserbakje.
Dus nog steeds tabletten. Ik halveer de tabletten zelfs (op aanraden van de vaatwasmachineverkoper) gaat prima, alleen als de vaat érg vies of vet is doe ik een heel blokje erin.
groeten albana

Vaatwassertje

Vaatwassertje

06-06-2013 om 10:05

Dank

De reden dat wij die poeder gebruiken is het prijsverschil. Poeder is echt zoveel goedkoper, alleen ik moet het wel even in Duitsland halen. Maar goed, de tip van het halveren van die blokjes is ook een goede. De vaatwasser zat al in ons huis toen wij het kochten (nu 11 jaar geleden). Een reparatie zie ik niet zitten, het wordt sparen voor een nieuwe. En in de tussentijd dan maar lukraak wat halve blokjes erin gooien. Dank voor de reacties!

Lidl

De Lidl heeft goedkope blokjes, het prijsverschil is dan maar héél klein (ik kan ook in Duitsland boodschappen doen) zeker als je ze doormidden doet.
En schijnen de beste blokjes te zijn qua werking volgens de consumentenbond.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.