Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

17-12-2012 om 13:12

Vaatwasser doet 't niet goed

Al een paar jaar hebben we een inbouw-vaatwasser in de keuken staan. Nooit veel problemen mee gehad, alleen dat er af en toe wat restjes op borden/bestek bleven zitten wanneer ie overvol zat of zo en het water niet overal goed bij kon.
Maar de laatste tijd vind ik het wasresultaat echt duidelijk minder. Alles (zout/glansspoelmiddel) zorgvuldig bijgevuld, filters schoongemaakt, Araman naar de sproeiarmen laten kijken. Maar het lijkt niet helpen; steeds vind ik etensresten terug op de borden of op het bestek dat in het mandje zit. Brrr..
Iemand enige suggestie wat er aan de hand zou kunnen zijn??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
madelief

madelief

17-12-2012 om 13:49

Helaas

Zelfde probleem.. Ik lees mee! Welk merk heb jij? Ik een Siemens.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Cicade

Cicade

17-12-2012 om 14:11

Hier ook

Dus ik lees ook mee. Hier een Bosch, vergelijkbaar met Siemens dacht ik.

swop

swop

17-12-2012 om 15:28

Hier was de oplossing....

Ook hier hetzelfde probleem en zelfde acties ondernomen. Manlief heeft uiteindelijk de afvoerslang nagekeken, bleek een scheurtje in te zitten. Met een nieuwe afvoerslang is het probleem hier verholpen.

marie

marie

17-12-2012 om 17:35

Afvoerpomp schoongemaakt?

Hoi
Hebben jullie de afvoerpomp ook schoongemaakt? Zo niet, probeer dat eens:


http://www.youtube.com/watch?v=h1axqKZO-0o
Kan zijn dat er iets kleins in zit (cocktailprikker, stukje plastic, etc.).
succes

Angela67

Angela67

17-12-2012 om 19:28

Vetresten

Ik heb bij vorige wasmachine twee keer meegekeken met monteur die aan de zijkant van de vaatwasser een heel plastic, plat 'buizenmechanisme' liet zien waar het water dan doorheen liep. Daar zet vet zich af. De eerste keer heeft hij het 'doorgespoten' maar de volgende monteur heeft dat onderdeel moeten vervangen. Kan toch niet op de naam komen . . .(zal wel hele eenvoudige naam zijn).
ik vermoed wel dat wij een acute storing hadden waarom we een monteur moesten laten komen, maar het was wel iets wat zich opbouwde en voor steeds meer problemen zorgde. Misschien dat je met dit idee wat verder komt?
Groet,
Angela

Roosje Katoen

Roosje Katoen

17-12-2012 om 19:51

Afvoerpompje

Ik heb laatst ook goed meegekeken met de monteur, vaak ligt het volgens hem aan het afvoerpompje. Zin ergens onderin en kan eruit en goed schoongemaakt. Zorg ook dat alles onder vaatwasser goed droog is, mocht er iets gelekt hebben. En haal het 'oplosbare' zakje van je zeepjes, zorgt ook voor verstoppingen.

Merel

Merel

17-12-2012 om 21:31

Toch

Hier deed ie het ook slechter en slechter. Sproeiarmen waren schoon. Toch had ik het idee dat ze niet goed draaiden, dus heb ik ze een paar uur laten weken in een bak water, dat was bij ons de oplossing.

Af en toe zwaarste programma draaien

Wij hadden dat probleem ook bij onze (nieuwe) Siemens vaatwasser. Binnen 6 jaar tijd is er 2 keer een monteur geweest. Die vertelde dat het belangrijk is om regelmatig het zwaarste programma (met de hoogste temp.) te draaien omdat je zo de vetresten in de afvoer kwijtraakt. Doordat vaatwassers steeds zuiniger moeten zijn om aan energienormen te voldoen, draaien ze hun programma's op lage temperaturen. Dit is alleen niet voldoende om de vetresten op te lossen en zo ziet hij steeds meer relatief nieuwe vaatwassers met verstoppingen.

Arawen

Arawen

20-12-2012 om 12:20

Soda-methode

Ondertussen heb ik met surfen op internet de 'soda-methode' gevonden, die in dit soort gevallen veel wordt aangeraden. Google er maar eens op. Komt neer op het draaien van een zo heet mogelijk programma met soda erbij.
Sindsdien is ie wel verbeterd, maar het is nog niet helemaal OK. Zal Araman in de kerstvakantie eens aan het werk zetten met die afvoerpomp (dank voor het filmpje!) en de sproeiarmen.
Bedankt allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.