Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Radeloos

Radeloos

05-08-2016 om 16:55

Vaat wordt vies in vaatwasser

Oke, mijn naam klinkt wat zwaar, maar ik weet ff niet meer wat ik moet doen.

Vaatwasser is ca 5 jaar oud (grove schatting).

Hij heeft eerder kuren gehad (viezigheid) en heb toen de voorlaatste keer op advies van OO hem een keer leeg laten draaien nadat ik hem ingespoten had met azijn. Dat werkte toen goed.

Nu helaas niet.
Ingespoten met azijn, Broxo zout erin, glansspoelmiddel erin, goede blokjes met wasmiddel. Spullen gaan er niet heel vies in. Gaatjes in de ronddraaiende armen gecontroleerd en zitten niet vol (of lijkt in elk geval niet of nauwelijks het probleem te zijn).

Toch blijft het dat glazen en borden niet allemaal goed schoon worden. Teveel hebben aan de binnenkant en/of de buitenkant viezigheid, vaak nogal korrelig. Vooral glazen komen er vaak viezer uit dan ze er in gaan!

Wie oh wie heeft nog ideeën wat ik kan doen?

Half a twin

Half a twin

05-08-2016 om 17:02

Machine minder vol

Ik herken het wel, alleen als ik de machine te vol heb gestouwd. Dan kan het schone water niet overal goed langs of zo. Gisteren kon er echt geen eierdopje meer bij en bingo! Korreltjes op de hele vaat.

Jasmijn

Jasmijn

05-08-2016 om 17:11

pomp en afvoer

Check even al die filters onderin, of die schoon zijn. Dan kan je de sproeiarmen ook nog bekijken (je kunt ze er heel makkelijk even afhalen en er water doorheen laten stromen, als daar iets in zit (bij mij een keer iets wits, leek wel iets van rijst of misschien een stukje van een kopje, dan draait je arm niet meer goed rond en wordt de vaat minder goed schoon. (ik lees dat je dat al hebt gedaan, ik kon checken of ze het goed deden door de vaatwasser aan te zetten, en als ik 'm hoorde draaien, deed ik gauw de deur open en keek of de armen ook echt nog een beetje ronddraaiden, bij mij bleef de bovenste dus toch gewoon stilstaan, die heb ik toen een tijd in heet water laten weken)

Wat ook nog kan...als dat het niet is, is je afvoerslang nagaan. Vriendin van mij had dat ook, man had al iets gekocht (pomp ofzo) voor dat ding, maar toen hij de vaatwasser aan de achterkant nakeek bleek dat (volgens mij was het de afvoer) die verstopt was.
Dus of zelf even gaan rommelen en kijken (hoef je echt niet technisch voor te zijn) of je zoekt even iemand op die even voor je wil kijken.

Radeloos

Radeloos

06-08-2016 om 12:47

Dank

Dank jullie wel voor de tips.

Heb hem inderdaad maar eens minder gevuld. Wel raar, want ik vul hem altijd behoorlijk vol, maar doe dat al jaren en gaat normaal (buiten de probleemperiodes) gewoon goed.

Maar goed, vandaag dus de "wonderbaarlijke genezing" meegemaakt, want de vaat was nagenoeg helemaal schoon!

Dus zal hem voorlopig minder vol vullen en hoop dat het dan goed blijft gaan. En zo niet, dan ga ik de tip van Jasmijn (goed dat je het zo uitgebreid beschreef!) opvolgen.

Vogel

Vogel

06-08-2016 om 12:57

heet

Heb je hem al een keer laten draaien met zo'n flesje schoonmaakmiddel voor vaatwassers, en dan op de hoogste temperatuur?
Ik maak het filter op de bodem wekelijks schoon, als dat niet meer goed lukt is het tijd voor een rondje schoonmaak.

marie

marie

06-08-2016 om 15:11

temperatuur

Op welke temperatuur draait de vaatwasser?

Hier meestal op 55-65 graden maar zo nu en dan op 75 graden.

Gewoon voor het idee dat het dan lekker schoon wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.