Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Florabest

Florabest

15-05-2016 om 10:09

Utrechtse buurt

Een kind van mij zoekt een huis in Utrecht. Wij zijn daar niet zo bekend. Nu hoorden we dat de buurt ten zuiden van 't Goylaan een buurt is waar je niet wilt zijn? Zuidelijk stukje Julianaweg, Karperstraat, Duurstedelaan en daaromtrent. Het valt wel op dat de huizen daar iets minder stevig geprijsd zijn, is dat een teken? Zijn er hier echte Utrechters die daar iets van kunnen zeggen?

Het kan twee kanten op

Huisprijzen zijn natuurlijk altijd een teken. Dus ja, het is wel een minder stukje. Of je het daarom echt helemaal moet vermijden, dat is een tweede. Er zitten best wat Utrechtse wijken in de lift en mij lijkt de kans erin te zitten dat dat daar ook gaat gebeuren.

Het is op het zicht best een leuk wijkje, er gaat wat gebouwd worden, wat natuurlijk positief is, en de verkeerssituatie (Het Goylaan) gaat op de schop. Dat zal komende tijd wel voor verkeersoverlast zorgen, maar uiteindelijk verbetert het wellicht. Het staat er nu vaak vast.

Het hangt natuurlijk ook af van de leefsituatie van je kind. Waarom wordt er naar Utrecht verhuisd? Is hij/zij alleen of met kinderen? Waar wordt er dagelijks naartoe gefietst/getreind/gereden? Dat maakt echt behoorlijk uit voor wat wel en niet handig is.

Als het voor mijzelf een handige locatie zou zijn gezien mijn werk, dan zou ik er best rondkijken. Ik zou wel goed onderzoek doen voor ik ging kopen. Ik heb in een vergelijkbaar wijkje gewoond en daar waren leuke stukjes en echt mindere stukken en die lagen naast elkaar en wisselden elkaar af. Mijn stukje van 5-7 huizen was leuk, maar direct om de hoek was de sfeer alweer heel anders (nooit last van gehad overigens). De andere hoek om was ook leuk, maar werd verderop heel snel minder. Twee straten was een stukje waar ik nooit zou willen wonen, maar daar merkte ik verder helemaal niks van. Ik zou dus zeker eerst bij de buren aanbellen en mensen op straat spreken voor ik een bod zou doen.

Wilma

Wilma

15-05-2016 om 11:04

Minna

Goeie tips, ben het helemaal met je eens. Maar je moet niet bij de buren aanbellen om te vragen hoe de sfeer is voordat je een bod doet. Dat is echt not done. Je kunt beter op een zaoele avond een wandelingetje maken door de buurt. Dan krijg je een mooie sfeerimpressie (hangjeugd, bbq, muziek, spelende kinderen)

Not done?

Not done? Mwah, vind ik wel meevallen. Ik doe het wel en altijd met positief gevolg en waardevolle informatie. Nooit raar aangekeken ook. Ik probeer wel een specifiekere vraag te hebben dan hoe de sfeer is. Hoe het zit met parkeren o.i.d.

En als het om zo'n belangrijke beslissing gaat als een huis kopen, dan doe ik graag iets wat in de ogen van sommigen misschien not done is

Florabest

Florabest

15-05-2016 om 11:16

Alvast dank, en verder

Kind zoekt samen met partner. Kinderen zitten in de planning over een jaar of wat. Station (CS) moet te fietsen zijn. Dichter bij het station wordt onbetaalbaar...
Andere buurt, noord van Julianapark, Siemensstraat e.o. Kun je als vrouw alleen 's avonds (avonddiensten) over de Amsterdamse straatweg naar huis fietsen of is dat creepy?

Amsterdamsestraatweg

Amsterdamsestraatweg is heel erg prima om 's avonds laat te fietsen. Jarenlang gedaan, me nooit onveilig gevoeld. Rond de avondwinkels e.d. leeft het en er fietsen veel mensen, veel studenten ook. Door de levendigheid rond de winkel heb ik me altijd eerder veiliger dan onveiliger gevoeld (als in, er zijn mensen in de buurt als er iets gebeurt).

Wat zijn hun zoekcriteria en budget?

Mijntje

Mijntje

15-05-2016 om 11:52

Hoograven Zuid

Het zuidelijke stukje van de Julianastraat is keurig, mijn zoon gaat daar vaak spelen. De huizenprijzen zijn daar hoog. De Duurstedelaan is bij mijn weten ook keurig. Karperstraat zou ik niet weten, in dat stuk zijn wat mindere straten.
Ik zou eerder niet kiezen voor Overvecht Noord.

Ookutrecht

Ookutrecht

15-05-2016 om 12:22

Wijken

Julianaweg eo is echt niets mis mee. 's Avonds over de ASW fietsen ook geen probleem. Idd druk met studenten. Tip: laat je dochter ook eens kijken in Zuilen omgeving Elinkwijk. Daar is al veel betaalbare nieuwbouw gepleegd, dat stuk van Zuilen is daardoor flink opgeknapt. Er gaat ook nog meer nieuwbouw komen daar (Mussen en Merels bijvoorbeeld). Wat ik echt zou mijden is zoals Mijntje al noemde Overvecht-Noord en sowieso de hoogbouw in Overvecht en de directe omgeving daarvan. Kanaleneiland-Noord idem.
Maar er zijn ook prima stukken in Overvecht. Ik werk zelf aan de rand van Overvecht, tegen Tuindorp aan en dat is prima wonen daar. In de omgeving van Kanaleneiland is Transwijk ook goed te doen. De huizenprijzen zijn daar dan ook beter behapbaar dan in de altijd gewilde wijken.
Gewoon op een doordeweekse dag eens rondkijken, woensdag of zo: hoe en waar spelen kinderen, waar zijn de winkels en hoe is de sfeer in een winkelcentrum. De dagelijkse sfeer opsnuiven.
Ik woon in een zeer gewilde wijk in West en de prijzen zijn hier idd enorm gestegen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.