Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Utrecht, trein of auto

Hallo, ik moet de komende maanden iedere week naar Utrecht voor een cursus. Op vrijdag, begint 9 uur 's morgens. Ik woon in Drente en heb een hele fijne auto. Maar iets zegt me dat de trein handiger is.
De cursus is aan de Vondellaan. Ik ben daar niet bekend, is vlak bij station. Is dat te lopen? Heb ik een ov chipkaart nodig?
Ik ben als Drent op de fiets onbekend met deze zaken.
Wie helpt me op gang?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Utrecht inwaarts

Is met de auto de vervelendere richting in de ochtend. Vondellaan is met de bus, 2 haltes, snel te bereiken. Als je bij Bleekstraat uitstapt heb je keuze uit een ziljoen bussen, dan is het iets verder lopen, scheelt niets.

Ik hoor wel dat Utrecht inwaarts rond die tijd over de A12 erg is opgeknapt door de spitsstrook, voor de A28 weet ik het niet.

Ik denk dat het allebei kan.

Toke

Toke

18-09-2012 om 20:05

Trein

ik zou lekker met de trein gaan. Op vrijdagochtend kun je waarschijnlijk wel probleemloos met de auto Utrecht in rijden (behalve als er een drukke beurs in de Jaarbeurs is), maar vooral terug ga je volgens mij enorm veel tijd verliezen (voor Amersfoort, bij Zwolle).
Vondellaan lijkt mij net ietsje te ver lopen (ruim 20 min) maar het kan wel. Ov-fiets is een betere optie. Bus kan ook prima. Hangt een beetje af van de precieze plek waar je moet zijn op de Vondellaan.

Terug was ik vergeten!

Vrijdagmiddag is idd drama. Stom van mij.

Bijna alle bussen naar het oosten/zuidoosten

..stoppen op halte Bleekstraat, daar splitst de boel. Vanaf die halte ben je zo op de Vondellaan, en de Vondellaan is kort.
Even inzoomen op deze kaart:
http://maps.google.com/maps?q=bushalte+bleekstraat&oe=utf-8&lr=lang_nl&um=1&ie=UTF-8&hl=en&sa=N&tab=wl

Tinus_p

Tinus_p

19-09-2012 om 10:02

Met de auto absolute waanzin

En je bent nog moe ook voor je cursus begint.

Celine07

Celine07

19-09-2012 om 13:15 Topicstarter

Heel wat wijzer dus

Okee, dat wordt de trein. Met dank aan de laatste reaktie van Tinus, haha. Dat trok me over de streep. Ik ga een anonieme ov kaart kopen en in de trein kan ik mooi vast aan de studie. En ik fiets of bus naar de locatie.
Bedankt Utrechters/Utrechtenaren (?) voor jullie input.

kastanjet

kastanjet

19-09-2012 om 13:16

Vouwfiets

Je lunt ook een vouwfiets (misschien tijdelijk lenen?) meenemen en naar je eindbesteing fietsen van het station.

Celine07

Celine07

19-09-2012 om 13:29 Topicstarter

Eindbestemming

Is ROC midden Nederland, dat ligt zo' beetjes t.o. De bleekstraat.
Moet te doen zijn.
ja vouwfiets heb ik ook aan gedacht, maar ik wil geen gedoe mee in de trein, gewoon lekkker zitten en nergens op letten.

Thursday Next

Thursday Next

19-09-2012 om 13:53

Lopen?

Je bestemming is zo'n 2 km vanaf station Utrecht, dat zou je ook nog kunnen lopen. Mijn ervaring met de stadsbussen in Utrecht is dat ze nogal vol zijn. Maar ze rijden wel af en aan.

Rafelkap

Rafelkap

19-09-2012 om 17:38

O gezellig dat is bij mij in de buurt, ik rijd elke ochtend (maar wel voor half 9) langs dat roc daar. Ik zou idd gewoon vanaf de Bleekstraat gaan lopen.

spuit 11 hoor

Inge M

Inge M

19-09-2012 om 21:04

Een step is ook handig

Ik gebruik wel eens step (geschikt voor volwassenen). Die is heel simpel opvouwbaar en ideaal om 2 km te overbruggen. Veel makkelijker dan een vouwfiets

Ov-fiets!

Ik lees nu de openingsposting pas goed. Het gaat om een paar maanden begrijp ik. Sluit je aan bij de OV-fiets, en fiets op een fatsoenlijke normale fiets naar je bestemming.

(www.ov-fiets.nl)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.