Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-05-2012 om 22:02

Update: azor besteld

In september heb ik jullie ontzettend veel vragen gesteld over de Azor. Vandaag was het eindelijk zo ver en ik heb er eentje besteld! Had nog heel wat voeten in de aarde, Amsterdam was toch niet zo heel praktisch qua afstand dus ik ben eerst flink gaan rondbellen welke dealer wat had staan. Hikarische antwoorden, varierend van 'enkel het oude model' tot 'helemaal niks daar is geen beginnen an maar ik heb wek een folder.'
Uiteindelijk in Den Haag terecht gekomen, al is dat ook niet echt om de hoek. Ik wist dankzij alle tips van hier ongeveer wat ik wilde . Het is de Nashville geworden met alu pick up frame. Glanzend zwart, 7 versnellingen en een zwart kratje voor. Geen bijzondere opties genomen, ik fiets enkel korte afstanden dus een ander zadel is denk ik niet nodig en ik bedacht thuis pas dat ik zo'n dubbele bromfietsstandaard niet prettig vind bij wegrijden.
Heb nog even getwijfeld over het kruisframe maar die heeft zo'n grote opstap (of ik ben zo kort, dat kan natuurlijk ook) dat ik bijna mijn nek brak bij het op- en afstappen. Jammer want hij fietst wel prettig.
Ik ben erg blij, nog een paar weken wachten en dan heb ik hem!

Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marinade

marinade

08-05-2012 om 22:26

Veel plezier ermee

Ik heb drie jaar geleden een azor gekocht en nog nooit zo'n goede fietsaankoop gehad. De mijne staat dag en nacht buiten, en nog geen vlekje roest te zien. Superfiets!

Hé, leuk

Leuk dat je je nog even meldt. Zo'n dubbele standaard heeft inderdaad nadelen maar is wel erg handig met een voorzitje. Hen je zo'n zitje niet dan is een gewone standaard inderdaad handiger, en ook minder kwetsbaar lijkt me (bij mij is de bevestigingsbout een paar keer gebroken).

Die 7 versnellingen is een slimme keus. Ik heb er drie en dat is eigenlijk voor het comfort niet genoeg.

Overigens heb ik nu sinds kort een tweedehands hybride. Mén, wat is dat ding dan licht als je eerst twee jaar alleen maar op een Nashville hebt gereden!

Groeten,

Temet

Margriet*

Margriet*

09-05-2012 om 23:19

Temet

heb je ook een stalen frame? Ik wel, wel 7 versnellingen maar met krat, fietstassen en zitje achterop vind ik het een zware fiets, dat is wel een nadeel van de Azor. Maar wel een goede work-out 1,5 uur fietsen (heen en terug naar werk).
Die brommer standaard vind ik juist ideaal. Pas een keer vernieuwd in drie jaar. En ik doe er best lomp mee.

Margriet

Wat je niet moet doen, maar wat ik soms toch moet doen, is zo'n standaard in- of uitklappen met je kinderen in het zitje. In het begin klapte ik die standaard zelfs in met kind voor en achterop, tot de fietsenmaker me uitlegde dat daar geen bout tegen bestand was.
Later kreeg ik van zijn collega de tip om bij het in- en uitklappen het achterwiel iets op te lichten en dat probeer ik nu netjes te doen, maar het lukt niet altijd (kind voorop).

Het heeft voor- en nadelen, zo'n brommerstandaard. Als het wegdek afloopt valt je fiets om, dat vind ik bijvoorbeeld minder handig. (de eigenaar van de winkel voor wiens pui ik anders mijn fiets geparkeerd zou hebben vindt het vermoedelijk weer reuze handig).

Inderdaad een goede workout. Dus hoef ik niet naar de sportschool

Groeten,

Temet

Margriet*

Margriet*

10-05-2012 om 22:59

Herkenbaar

Zo is de eerste standaard ook kapot gegaan. Hier bijna nooit meer kinderen achterop. Inderdaad die scheve wegdekken en stoepen (bij de winkels op de Overtoom bijv) zijn irritant. Hier in de buurt niet zoveel last van.

Azora Dam

Azora Dam

11-05-2012 om 00:25

Mooie keus!

Mooie keus!

Ik denk dat je veel plezier zult hebben van het alu pickupframe met het kratje voorop. Ik haal zelf voor langere fietstochten de voordrager er af, dat gaat heel gemakkelijk, geeft minder luchtweerstand, scheelt echt. Het gaat echt heel makkelijk. En voor dagelijks gebruik heb ik heel veel plezier van het kratje.

Wel denk ik dat je beter de 8-versnelling-set had kunnen nemen, niet omdat die ene versnelling zoveel uitmaakt, maar omdat deze kwalitatief beter is en omdat de 5e versnelling een directe overbrenging heef (weet niet of ik dat goed zeg, maar het is dus efficienter). Ik hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik dit nu zeg...

Over de gewone standaard ben ik trouwens heel tevreden.

Hoe dan ook denk ik dat je veel plezier van de fiets zult hebben. De mijne staat altijd buiten en ziet er nog piekfijn uit. Ik vind de fiets helemaal niet zwaar fietsen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-05-2012 om 23:55

Azora dam

Ik zag in de folder niets staan over 8 versnellingen samen met de Nashville, heb er nog wel naar gekeken. Het zadel heb ik gewoon zo gelaten, niets bijzonders besteld maar twijfel toch een beetje. Er is zoveel keus dat ik het gewoon niet meer wist. De stevige wielen en bagagedrager vind ik wel een must. Van de week was dochter uit de boom gevallen en had pijn in haar enkel. Dan is het toch fijn als ik haar even achterop kan zetten.
Ik vind het heel spannend maar ben ook eeg blij met de fiets. Alsof ik op een tank rij .
Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.