Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elisabeth

Elisabeth

16-02-2016 om 12:15

uitgaan voor jongeren tussen de 14 en 18 jaar

Laatst bracht ik mijn jongste naar de Coladisco. Daar mogen kinderen van 6 tot en met 12 jaar naar toe op zaterdagavond van 19.00 tot 20.30 uur.

Kost een euro en ze kunnen aan de bar cola, limo of water kopen met een zakje chips/snoepjes.

Erg leuk voor een keer.

Ook is er een plek waar "kinderen" vanaf 18 jaar naar toe kunnen in de buurt. Daar mag dan gedronken worden en er komen verschillende bandjes optreden, er wordt gedanst enz enz.

Waarom is er NIETS te doen voor kinderen die tussen die leeftijd zit?
Terwijl ik denk dat juist voor die groep een ouderwetse discotheek, zoals in mijn jeugd, een enorme uitlaatklep zou zijn en waar je je verschrikkelijk op kon verheugen als de week bijna om was, je huiswerk gemaakt en je na je bijbaantje met vrienden naar toe ging 's avonds.

Ik heb de gemeente gevraagd, maar omdat er teveel overlast is, doen ze niets voor de jeugd. Teveel drugs/drank/politie e.d

Ik begrijp het eerlijk gezegd niet. Nu zit ons huis telkens vol in het weekend met jeugd, erg leuk, maar ik denk wel eens, ik zou willen dat jullie gewoon eens lekker uit konden gaan, zonder dat ouders erbij zijn. Lekker dansen, verliefd worden , liedjes aanvragen, klooien in de wc met je haar....of ben ik nu een ouderwetse troela....

Is er bij jullie iets in de buurt waar ze naar toe kunnen??? Een of ander jeugdhonk?

En ja, die drank...toen ik 16 was en een bessen dronk en soms wel 2, dan had ik een topweekend. Ik ging geen comazuipen. Zou dat nou de enige reden zijn waarom er niks meer voor de jeugd wordt gedaan hier?

Half a twin

Half a twin

16-02-2016 om 12:26

Nou je het zegt.......

Hier is volgens mij ook niks voor de jeugd vanaf de brugklas totdat ze echt uit mogen (naar de kroeg).
In mijn tijd (hoor moeders vertellen) ging je rond je 14e verja as rdag op dansles en als je dan lid was van een dansschool kon je op zaterdagavond naar de vrije dansavonden. Glaasje fris of wel drie en dan had je voor 7,5 gulden een hele gezelige avond, met de bus heen en om 23.00 uur stond er een vader buiten om je op te halen. Zou dat nog bestaan? Hier is soms een filmavond in het jomgerencentrum maar dat is maar af en toe, de jeugd kan niet bedenken dat ze komende zaterdag wel willen want dan is het niet of zo.

Angela67

Angela67

16-02-2016 om 12:29

frisfeesten

die term zie ik hier regelmatig langskomen op het forum. Zie ook http://www.wijzijnfris.nl/bij-jou-in-de-buurt
gr Angela

Elisabeth

Elisabeth

16-02-2016 om 12:52

Oke

Dank, maar dat is er niet bij ons in de buurt.

wat ik gek vind is dat je jonge kinderen vanaf 6 jaar dus, 'leert' naar een disco te gaan, leert aan een 'bar' een drankje bestellen, meisjes die in glitterjurkjes rond paraderen vol make up....en vervolgens als ze een jaar of 12/13 zijn, en in mijn ogen dan pas toe zijn aan echt 'disco' er niets is. Eerst mogen ze wel...dan worden ze een puber en hebben wij als ouders er ook van genoten, die disco en het uitgaan (tenminste even in het algemeen gezien, niet iedereen was er dol op natuurlijk) en vervolgens ben je een puber, is er geen coladisco meer. Of gewone disco of een hanghonk of een of andere soos vanuit de kerk, dat werd ook wel eens gedaan vroeger, met een pasje en niet meer alcohol dan 5 glazen en voor 12.00 's nachts afgelopen. Zelfs dat is er niet.

Beetje krom toch?

40er

40er

16-02-2016 om 13:33

hier in de buurt

Op een woensdag in de vakantie een teenage party. Meesten gaan er vanaf brugklas naar toe. (Alleen de mijne niet haha)

Coladisco van 6 tot 12

Oké dan, is daar markt voor? Apart. Laat due kinderen naar een leuke vereniging gaan, scouting, muziek, toneel, schaken, gym. Dat is toch nog geen ' hangleeftijd', laat jongerenwerk zulke feestjes organiseren voor de geen-alcoholjeugd tot 18.
En als een vereniging leuk is, blijven jongeren daar ook actief als ze de basisschoolleeftijd te boven zijn. Win win.
Disco komt later wel.

Angela67

Angela67

16-02-2016 om 14:13

hier het het kinderdisco

inderdaad hebben mijn zoons al meer disco-ervaring vóór 12 jaar opgedaan dan erna .
gr Angela

Imogen

Imogen

16-02-2016 om 18:05

wel wat

hier in de regio zijn wel wat dingen om te doen (een tienerdisco, een extra avondje bij de carnavalsvereniging tot 18 jaar) en op school wordt twee keer per jaar een feest georganiseerd. Maar verder komen de pubers vooral bij elkaar over de vloer. Filmavondje, slaapfeestje, DVD-marathon (laatst nog van Once Upon A Time) met een klein groepje.

Moeder

Moeder

16-02-2016 om 18:45

Tentfeesten

Ik woon in een wat landelijk gedeelte van nederland en moeder van een 14 en 16 jarige. Er is een gelegenheid voor 12- 16 jarigen, maar daar is alleen wat animo voor bij de jongere kinderen, vanaf 14/15 ga je daar echt niet meer naar toe. De jongste heeft er nog geen trek in, maar de oudste gaat naar tentfeesten. De meeste gehuchten hebben hier wel zo'n feest. Daar beginnen ze mee met ongeveer 14-15 jaar. Verder zijn er her en der keten. En ja daar wordt zeker alcohol geschonken, is ook zeer makkelijk aan te komen. Mijn dochter mag, sinds ze 16 is, op een avond ( eigenlijk is dat vroege ochtend) 2 à 3 glazen zwak alcoholisch drinken. Ik denk dat voor jongens het gebruik/misbruik door groepsdruk groter is. Door het verbieden toen ze met uitgaan begon, heeft ze gezien wat alcohol doet, met name het wegvallen van elke remming. Ik was ook zeer huiverig voor zo'n ( drank) keet, maar het is echt een plek waar ze kunnen hangen , darten, muziek luisteren ed. Ik heb haar een paar keer gehaald en gebracht ( geen openbaar vervoer he) en een indruk daarvan gekregen. Ze vind dit heeeel gezellig en dat kan zo blijven zolang ze zich aan onze regels houdt.

Elfje65

Elfje65

16-02-2016 om 19:07

Hier ook wel hoor

Van 12-16 jaar. Volgens mij een paar x per jaar. Die van mij wilden daar alleen niet naar toe.

Popula

Popula

16-02-2016 om 19:58

Geen idee

Kinderen zijn 12 en 14 en talen nog nergens naar.
Maar kinderdisco's ken ik hier ook niet. Gelukkig maar, lijkt me helemaal niets.
Zelf was ik wel weer een wilde puber. Ik geloof dat we van dezelfde generatie zijn Half a twin, maar mijn jeugd zag er toch beduidend anders uit...

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2016 om 09:56

Nee...

Er zijn frisfeesten, maar 15 jaar en ouder wil daar niet gezien worden. Mijn dochter boeit t niet, ze gaat liever naar een goed concert, of chillen in een grote stad met een hele sliert vrienden en vriendinnen.

bloemetje

bloemetje

18-02-2016 om 14:20

Elisabeth

Elisabeth, het is niet de taak van een gemeente om de jeugd een disco te bieden. Dat behoort (gelukkig maar) niet tot de kerntaken van de overheid. Zou ook wat zijn zeg, dat de overheid disco's gaat organiseren.

Als er bij jullie niets gedaan wordt voor een bepaalde leeftijdsgroep, zal zijn omdat er op dit moment niemand 'brood in ziet'. Ik zou zeggen, als je het echt belangrijk vindt: onderneem actie en organiseer het gewoon. Ik kan mij best voorstellen dat je daar helemaal geen zin in hebt. Maar waarom verwacht je dat een ander het dan wel oppakt?

bloemetje

bloemetje

18-02-2016 om 14:21

aanvulling

By the way: hier gaat de jeugd vanaf een jaar of 16 gewoon naar café's. Ze zijn niet overal welkom, maar in de stad zijn diverse plekken waar ze gewoon naar binnen mogen.

bieb63

bieb63

18-02-2016 om 23:15

Uh bloemetje

De overheid (gemeente) zorgt ook voor de kinderen met speeltuintjes en trapveldjes bijvoorbeeld. Dus waarom niet voor de pubers?

bloemetje

bloemetje

19-02-2016 om 15:04

Bieb

Zie je het verschil echt niet?
De overheid moet zich beperken tot kerntaken. Alles wat de overheid doet, kost namelijk geld. Geld dat door de inwoners bij elkaar gebracht moet worden. We willen met z'n allen helemaal niet dat op ieder gemeentehuis een door ons betaalde ambtenaar zit om disco's te organiseren. Die ook uit belasting inkomsten moeten worden betaald. Echt niet.

hier is t een poos geweest, elke maand

Feesten van 14-18 jaar in de voormalige discotheek. De gemeente keurde t toen af,(waarom??) nu is het nog maar af en toe.
Dochter van nu 18 ging er af en toe eens heen, zoon van 16 eigenlijk zelden.

Even zoeken

http://paper.ijburgernieuws.nl/open/2436f597/3a-59438-muziekevenement-rock-out-in-teken-van-horror-#a59438

Er zijn wel initiatieven van particulieren uit het wereldje.

In Haarlem heb je Flintys. Een begrip. Leeftijdgenoten van mijzelf gingen er al heen.
http://www.flintys.nl/

Net als met zoveel dingen is het allemaal wat ingewikkelder geworden en soms wat tijdelijker om de toegang te vinden.

Bij Rockout schenken ze wel alcohol maar bij binnenkomst krijgt iedereen een armbandje dat aangeeft wat je leeftijd is zodat je bij de bar geweigerd wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.