Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dakpan

Dakpan

14-05-2012 om 14:54

Uit het nest gevallen vogels

Wat doen jullie met dode vogeltjes in de tuin? Ik heb schijnbaar wat nesten onder de dakpannen want er liggen regelmatig vogeltjes die uit het nest zijn gevallen. Meestal durf ik ze wel te pakken met keukenpapier en een plastic zakje, en dan in de kliko. Vanmorgen lag er een die ik blijkbaar had gemist (en ik vroeg me af waar toch die groene vliegen vandaan kwamen, jakkes). Bleek dus een al wat groter kuiken, niet meer helemaal in frisse staat. Gelukkig was de buurman in zijn tuin aan het klussen dus die heeft hem met een schop weg gehaald, en in het gemeenteplantsoen gegooid. Ik vond het prima, maar het is natuurlijk een beetje asociaal, of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dakpan

Nee, waarom? Niet midden op een trapveldje natuurlijk, maar als je m onder een struik schuift dan kunnen de verschillende opruimbeestjes hem daar netjes op natuurlijke wijze verwerken.

Maar je had m natuurlijk ook in de kliko kunnen mikken. Dat zou ik in de zomer trouwens niet zo snel doen.

Groeten,

Temet

Dakpan

Dakpan

14-05-2012 om 18:41

Geen trapveldje

Natuurlijk niet op een trapveldje gegooid. Aangrenzend aan de tuinen is een stukje dichtgeplant met bosjes en daar ligt hij nu tussen. In de kliko doe ik alleen in een plastic zakje, en als de bak bijna naar buiten kan. En waarschijnlijk ook niet hoogzomer want ik wil geen maden en groene vliegen in de tuin!

Lezer

Vziw mogen vleesresten niet in de groenbak. Het lijkt me dat dat dan ook voor dode vogeltjes geldt.

Groeten,

Temet

Gekookt vogeltje lezer?

"Brood- en kaaskorsten, resten van gekookt eten, vlees en vis" Volgens mij mogen er alleen resten van gekookt of gebakken vlees in de biobak, geen rauw vlees. Dan moet je dat vogeltje eerst koken ;0)

skik

Verbaasd

Lezer, ik ben verbaasd, ik heb altijd begrepen dat het uitdrukkelijk niet de bedoeling was om vleesresten (rauw of gekookt/gebakken) in de groenbak te doen.

Kan het niet nazoeken, want in Amsterdam heeft men het fenomeen groenbak afgeschaft wegens beroerde resultaten.

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

15-05-2012 om 16:00

Wat mag in de gtf bak

even gekopieerd:

"Wat mag in de GFT bak
Niet alles mag zomaar in de GFT bak. Wanneer er niet bruikbare dingen tussen het GFT afval zit, kan de compost zwaar vervuild raken en is daardoor niet meer te gebruiken. Een lijst van wat in de bak mag:

Groente en fruit, schillen, afval hiervan
Tuinafval: geen grote en dikke takken maar kleine takjes, bladeren, bloemen, gras
Mestafval van huisdieren die op stro staan, geen zaagsel dus
Theezakjes en koffiedik, de filters mag ook
Broodafval
Kaaskorsten zonder het plastic eraan
Vlees en visafval, ook de graten en botjes
Etensresten, zowel rauw als gekookt
Eieren en pinda's, de schalen en doppen ook
Kattenbakkorrels met het milieukeurmerk erop
Plantaardige olie en ook gestold vet
Kadavers"

Dit mag in elke gemeente. Eronder staat nog een stukje over dingen wat in de ene gemeente wel, en in de andere niet mag, maar dode dieren mogen dus.

mix

mix

15-05-2012 om 17:30

Ishtar

zaagsel is hout, als ik er op google mag dat gewoon in de GFT bak.
Kadavers lees ik per gemeente weer verschillende verhalen over

Kadaver

Een kadaver is een kadaver, of het nu een klein vogeltje, een hond of een zwaan is. Maar blijkbaar mag het. Ik wist het ook niet. Overigens zal ik toch niet snel een kadaver (hoe klein ook) in de groenbak doen, net als rauwe vleesresten. Jaren geleden hebben we besloten dat niet meer te doen en sindsdien ook nooit meer maden in de bak.

Puck

Puck

16-05-2012 om 09:40

Vorige week nog gedaan

Ik gooi een dood vogeltje, muis, oid altijd in de bak die als eerste geleegd wordt (gaan hier om en om). Vorige week had ik nog een mus met identiteitscrisis: dacht dat hij een eend was en is verdronken in de vijver Die is gewoon in de GFT-bak gegaan.

Fiorucci

Fiorucci

16-05-2012 om 12:24

Hier ook

Een dode muis/vogel/mol/rat gaat hier in de bak die het eerst wordt geleegd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.