Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Okie Dokie

Okie Dokie

12-03-2015 om 15:16

uit bek stinken hond

We hebben een logeerhondje....hij is lief maar stinkt uit zijn bakkie. Heeft dat met voeding te maken, weet iemand er een middeltje voor?

Hortensia

Hortensia

12-03-2015 om 15:53

misschien

Last van tandsteen of misschien ontstoken tandvlees? Ik weet niet of deze hond naar zijn tandjes laat kijken of dat jij weet hoe je dat moet doen (leer je op de hondentrainingen), anders zou je even kunnen kijken.
Oplossing: speciale dental kauwstaafjes, en dat dan regelmatig herhalen. Ik weet niet wat voor voer hij krijgt, maar af en toe afwisselen met droogvoer is heel nuttig. Mijn hond krijgt Smuldier, grofgemalen vers vlees, te koop in de supermarkt (diepvries), daar zitten regelmatig stukken bot of kraakbeen in dat heel goed is voor de tandjes. Ik heb ooit een kat gekregen die ook heel erg uit zijn bek stonk wegens tandsteen (en behoorlijk heftig), met droogvoer heb ik het een stuk kunnen verbeteren.
En de dierenarts raadt ook af en toe tandenpoetsen aan (zonder tandpasta).

Carla

Carla

12-03-2015 om 15:59

idd

Heeft meestal te maken met een slechte conditie van tandvlees, slechte tanden/kiezen, ontstoken tandvlees enz.
Ik weet niet hoe lang je het hondje nog zal hebben en of er overleg met het baasje mogelijk is?

Voor een week zou ik het laten zitten, maar als je het hondje maanden gaat hebben is een bezoekje aan de dierenarts misschien wel op de plaats. Dat kost wel wat, dus dan moet je een meewerkend baasje hebben.

Okie Dokie

Okie Dokie

12-03-2015 om 17:20

ja logisch....

De hond heeft een losse tand wat ontstoken is...

Hortensia

Hortensia

12-03-2015 om 20:24

Aha!

Toch even naar laten kijken, want daar kan hij last van hebben. Of even overleggen met het baasje indien mogelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2015 om 23:09

Ach, dat is sneu

Ik zou inderdaad overleggen of je ermee naar de dierenarts mag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.