Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

onion

onion

08-10-2012 om 14:42

Uienringen

In de categorie 'je zal er maar mee zitten' even een vraagje: aanstaande zaterdag geven wij een feestje en onze kinderen mogen dan altijd hun favoriete hapje opgeven dat ik dat in ieder geval maak. Deze keer wil er eentje gefrituurde uienringen in bierbeslag. Maar ik zie het niet zitten om te frituren als de gasten er al zijn. Kan ik deze dingen 's morgens maken en ze 's middags opwarmen in de oven, of wordt het dan een kleffe onsmakelijke boel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik vermoed

Ik vermoed dat je gelijk hebt en dat de boel zompig wordt. Volgens mij verdwijnt de knapperigheid van je frituursel.

Kun je niet een keer in de schuur frituren, of is de stank niet de reden dat je het niet tijdens het feestje wilt doen?

Chris

Ik vermoed dat het wel kan

Ik heb nooit uienringen gefrituurd dus zou het niet weten, maar ik weet wel dat oliebollen opwarmen in de oven prima gaat. Die worden niet zompig. Ik denk eigenlijk dat het wel moet lukken, kort op 200 graden en halverwege omkeren.

Trouwens, ik bedenk me dat wij ook wel eens andere frituursels opwarmen: loempiaatjes, pisang goreng of rissoles (met dank aan mijn immer gulle schoonmoeder). Soms zijn wij ongeduldig en gaat dat in de magnetron (daar schakel ik dan vaak de grill bij aan), maar als je het echt goed wilt doen gaat het in de oven, en dan komt het er behoorlijk knapperig uit.

Groeten,

Temet

onion

onion

09-10-2012 om 19:29

Stand 1-1

Ok, de stand is 1-1. Ik ga het gewoon proberen en als het niets wordt dan zijn er nog wel 20 andere hapjes die ze kunnen nemen. Ze zullen niets te kort komen.
o ja, de reden dat ik niet wil bakken als de visite er is: ik heb geen frituurpan, dus moet het op het fornuis doen. En daar heb ik niet zo'n trek in als de visite er al is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.