Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ui snijden

Wie kan me uitleggen waarom chefkoks (op tv bijvoorbeeld) een ui eerst halveren (snap ik) maar dan nog overlangs snijden alvorens te snipperen? De ui bestaat uit rokken, dat overlangs snijden is toch totaal zinloos?

Noet

Noet

17-05-2016 om 14:49

fijner

omdat de snippers dan veel fijner worden en de ui zijn smaak meer los laat.

Nou silone

Als ik een ui halveer en dan begin te snijden dan krijg ik (halve) ringen. Als ik snippers wil dan ga ik idd er nog een paar keer overlangs doorheen. ....doe jij het anders??

Ingrid

Silone

Silone

17-05-2016 om 14:54 Topicstarter

neehee

Oke: halfdoor, dan in de lengterichting van het ui insnijden, hoe vaker hoe fijner gesnipperd en DAN snijden chefs de ui nog eens in evenwijdig aan de snijplank, horizontaal dus, waarom?

Noet

Noet

17-05-2016 om 14:55

IngridT

die kok die doen nog een extra snede.

Wij halveren, leggen ding op platte kant en snijden dan ding in reepjes, draaien halve slag en snijden nog een keer in reepjes resulterend in kleine snippers vanwege die rokken.

De kok doet: halveren, dan plat leggen, en dan parallel aan het werkoppervlak nog sneden en dan de truc die wij doen.

Netto resultaat: fijnere snippers.

Silone

Silone

17-05-2016 om 14:57 Topicstarter

mwoh

Hoe groot is de kans dat je precies dwars door zo'n rok snijdt? Volgens mij is het puur psychologisch, maar dan zonder de logisch.

Ooooh...

Nu snap ik het.

Nou, ik vind mijn snippers meestal fijn genoeg......

En silone heeft dus nu ook antwoord....

Weer wat geleerd!

Ingrid

LOL Silone

Toevallig vroegen mijn man en ik ons precies ditzelfde afgelopen week af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.